دکتر احمدی صدر:

ساماندهی آسیب های اجتماعی پایتخت با قدرت و جدیت ادامه دارد

ساماندهی آسیب های اجتماعی پایتخت با قدرت و جدیت ادامه دارد
کدخبر : 589905

اولین نشست هم اندیشی اعضای مجمع خیرین و باشگاه داوطلبان اجتماعی مناطق ۲۲گانه کلانشهر تهران در سال ۱۴۰۲ با حضور دکتر احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی و تنی چند از مدیران ارشد شهری در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

به گزارش شماواقتصاد: این جلسه که جمعی از خیرین نیز حضور داشتند، دکتر احمدی صدر گفت: خدا دستش را از آستین خیرین بیرون آورده و به آنها توفیق خدمت داده است. در واقع به اندازه کافی به آنها عنایت و محبت داشته که بتوانند دست مردم را بگیرند. 

وی افزود: ما در سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خودمان را نهاد حاکمیتی نمی دانیم چرا که بیشتر مردمی و متصل به بدنه مردم محسوب می شویم. معتقدم خیرین، گروه های جهادی و... نباید درگیر کارهای سیاسی شوند. هیچ‌کس حق ندارد این کار را بکند. در واقع نباید آخرت خودشان را به دنیای دیگران بفروشند. خیرین باید کمک کنند. گروه های جهادی و NGO ها باید کمک کنند، اما اینکه درگیر شوند تا با برخی کارهای خِیر، عده ای به مطامع سیاسی شان برسند درست نیست. مجمع خیرین نه به حکم ما نیاز دارد نه به پول، بلکه نیاز به تشکیل یک جلسه هم اندیشی دارد تا از ظرفیت ها استفاده شده و ایده پردازی صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران اذعان داشت: یک سری نهرها و جوی های کوچک کمک به سمت مردم جاری و ساری شده است. اما معتقدم سازمان باید این نهرها را کنار هم جمع کرده و تبدیل به یک رودخانه پرقدرت کند تا مشکلات بزرگ از سر راه مردم برداشته شود.

احمدی صدر ادامه داد: حدود ۱۰هزار هیات، ۱۰هزار NGO ثبت شده، ۷هزار خیریه، یک هزار و ۵۰۰ مسجد و... داریم که این ها همه ظرفیت هایی هستند که می توانند کمک کنند تا به طور مثال معتادین متجاهری که به جامعه بر می گردند، مشغول به کار شوند و مجدد درگیر اعتیاد نشوند.

وی افزود: باید جایزه ای با نام "دستان حامی" با رویکرد معرفی خیرین فعال در مناطق طراحی شود تا نشان دهیم چقدر حجم خدمات در حال ارائه، زیاد است. جزئیات این اقدامات نیز در سامانه شبافیت قرار بگیرد تا معلوم شود که چرا یک منطقه بهترین است یا کدام منطقه بیشترین مشارکت خیرین را داشته است. ضمنا باید ساز و کاری برای این جشنواره مشخص کنیم که نفرات برتر به جشنواره ملی معرفی شده و با سند و مدارک لازم، خیرین برتر ما به این جشنواره معرفی شوند.

دکتر احمدی صدر همچنین در پایان گفت: ساماندهی آسیب های اجتماعی پایتخت با قدرت و جدیت ادامه دارد و انشاالله با همافزایی و همدلی سایر نهادها به نتایج مطلوبی در این زمینه دست پیدا خواهیم کرد.

 

 

 

روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: