عطر تلخ

عطر تلخ چیست و چه تفاوتی با عطر شیرین دارد؟

عطر تلخ چیست و چه تفاوتی با عطر شیرین دارد؟
کدخبر : 590352

اگر به دنبال خرید بهترین عطر زنانه هستید اما نمی‌دانید کدام رایحه را برای او بخرید، بهتر است تفاوت بیان عطر تلخ و عطر شیرین زنانه را بررسی و در نهایت با توجه به سلیقه فرد مورد نظر، بهترین عطر را خریداری نمایید. برای بررسی بهترین عطر‌های زنانه پیشنهاد می‌کنیم به سایت فروشگاه تایموشاپ مراجعه کرده و ویژگی هر عطر و ادکلن را به صورت جداگانه بررسی کنید.

به گزارش شماواقتصاد: عطر تلخ یکی از محبوب‌ترین روایح در میان انواع عطر زنانه است که به واسطه داشتن نت‌های دلپذیر و خاص، جذابیت ویژه‌ای به استایل آن‌ها می‌دهد. روایح تلخ نقطه مقابل مزه‌های تلخ هستند، هرچه که از مزه‌های تلخ گریزان هستیم، روایح تلخ در عمق جان قرار میگیرند. جذابیت و غرور خاصی در روایح تلخ وجود دارد که به خوبی جنس مخالف را شیفته خود می‌کند.

عطر تلخ چیست؟

روایح و نت‌هایی که در بطن آن‌ها می‌توانید تلخی خاصی را احساس کنید، روایح ادویه‌های تند، چوب، دانه ها، تنباکو، گیاهان و… که تندی هر یک از این‌ها با روایح گل و مرکبات کنترل می‌شوند. عطر‌های تلخ انتخاب ایده آل برای تمام فصول به شمار می‌آیند، البته در نت‌های هر یک از روایحی استفاده می‌شود که خنکی و گرمی خاصی به همراه دارند.

به تصور عامه جامعه عطر‌های تلخ مخصوص آقایان است و معمولا روایح شیرین به خانم‌ها نسبت داده می‌شود، اما تمایلات بویی افراد این قواعد و اصول را بر هم می‌زند. به یک نگاه کلی به مجموعه عطر و ادکلن‌های می‌توانید بهترین عطر خنک و تلخ زنانه را در لیست پرفروش ترین‌های بازار ببینید.

منظور از روایح تلخ چیست؟

روایح مجموعه‌ای از بو و نت‌هایی است که در زمان استشمام آن می‌توانید یک مزه را در گلوی خود احساس کنید. روایح تلخ همان تلخی را به همراه دارد اما منزجر کننده نیست بلکه حس دلنشین و خاصی به همراه دارد که باعث عمیق شدن بازدم شما نیز خواهد شد.

در میان روایح تلخ می‌توانید رایحه چوب سوخته، نعناع، قهوه، میخک، تنباکو، دارچین و… را تصور کنید که تصور هر یک به خوبی لبخند را به لب شما خواهد آورد. بهتر است بدانید که این روایح، رایحه غالب در عطرهای تلخ هستند اما تمام بوی آن را تشکیل نمی‌دهند بلکه تولید کنندگان به منظور کنترل بوی آن از روایح خنثی کننده یا تکمیل کننده استفاده می‌کنند.

تفاوت عطر تلخ و عطر شیرین

 

بدون مقدمه یک راست سر اصل مطلب می‌رویم، تفاوت بین عطر تلخ و شیرین به سلیقه افراد بر میگردد. در واقع می‌توان این گونه عنوان نمود که عطر‌های تلخ دقیقا همان روایح قالب را دارند که به هیچ عنوان نمی‌توانید آن را رایحه قالب عطر شیرین پیدا کنید. ممکن است شما حس خاص و تمایل ویژه‌ای به عطر تلخ داشته باشید این در حالی است که دیگر افراد آن رایحه را نپسندند، از مهم‌ترین تفاوت‌های بین عطر تلخ و شیرین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طبع

اگر کمی در حوزه عطر و ادکلن سررشته داشته باشید، بدون شک عطر‌های شیرین را با طبع گرم و عطر‌های تلخ را با طبع سرد می‌شناسید. با این تفاسیر عطر‌های شیرین بهترین انتخاب برای فصل بهار و تابستان و عطر‌های تلخ انتخاب ایده آل برای فصل پاییز و زمستان به شمار می‌آید.

نت اولیه

با افشانه اول می‌توانید تفاوت بین این دو عطر را بررسی کرد، عطر‌های شیرین نت ابتدایی با رایحه گل و مرکبات دارند، این در حالی است که نت اولیه عطر‌های تلخ رایحه ادویه‌های شرقی، چوب، قهوه، تنباکو و… را تداعی می‌کنند.

ظاهر شیشه

از روی ظاهر شیشه به خوبی می‌توانید عطر تلخ و شیرین را از هم تشخیص دهید. عطر‌های شیرین به رنگ‌های روشن مثل صورتی، آبی، یاسی، زرد و… هستند. در طراحی عطر‌های تلخ معمولا از شیشه‌هایی به رنگ تیره مانند سیاه، سبز تیره، سرمه ای، قهوه‌ای و… استفاده می‌شود.

نوع عطر

همانطور که عنوان شد اغلب عطر‌های تلخ را مناسب آقایان و عطر‌های شیرین را برای خانم‌ها می‌دانند، باید گفت که این تصورات تا حدودی درست است. معمولا عطر‌های شیرین بیشتر برای خانم‌ها و گاهی آقایان استفاده می‌شود این در حالی است که اکثر عطر‌های مردانه و برخی عطر‌های زنانه تلخ هستند.

نت قالب

عطر‌های شیرین حس صمیمیت بیشتری به همراه دارند و همین امر سبب شده تا بیشتر به عنوان عطر‌های مناسب دور همی یا مهمانی‌های دوستانه و خانوادگی معرفی شوند. عطر‌های تلخ اما به واسطه داشتن نت قالب رسمی و جدی انتخاب ایده آل برای افرادی است که می‌خواهند جذابیت خاصی در قرار‌های کاری و رسمی داشته باشند.

راه‌های تشخیص عطر تلخ از عطر شیرین

موارد فوق بهترین راهکار‌های تشخیص عطر شیرین از تلخ هستند، اما گاهی ممکن است برخی افراد دچار سردرگمی شده و نتوانند به خوبی آن‌ها را از هم تشخیص دهند. برای تفکیک این دو رایحه می‌توانید به روش‌های متفاوت عمل کنید که از مهم‌ترین آن می‌توان به اسپری کردن عطر اشاره کرد.

با افشانه اول از عطر‌های شیرین به راحتی می‌توانید بو و مزه شکلات، کارامل و وانیل را احساس کنید. حس گرمای دل‌انگیز این عطر به راحتی در پرز‌های بینی قرار گرفته و یادآور طعم گرم و بی‌نظیر هات چاکلت در سرمای زمستان است. در مقابل عطر‌های تلخ هستند که با افشانه اول از آن‌ها سردی دلچسبی در بینی خود احساس می‌کندف حس بوی چوب سوخته نم خورده و نوشیدن یک لیوان آب سرد در گرمای طاقت فرسای مرداد که تا عمق جان را خنک می‌کند.

عطر تلخ بخریم یا شیرین؟

انتخاب عطر و ادکلن کاملا شخصی است و نمی‌توان در زمان خرید برای دیگران تصمیم گرفت. حساسیت به عطر گاهی عوارض خطرناکی به همراه دارد از این رو انتخاب روایح باید بر اساس تمایلات فرد انجام بگیرد. روایح دریچه‌ای به احساسات مختلف هستند و شما با استشمام هر رایحه می‌توانید به یک چیز خاص فکر کنید. برای انتخاب بین عطر شیرین و تلخ نیز باید تمایلات فرد در نظر گرفته شود.

افرادی که خلق و خوی جدی دارند معمولا به سمت روایح تلخ کشیده می‌شوند این در حالی است که افرادی که حس و حال صمیمی و خونگرمی دارند عطر‌های شیرین را انتخاب می‌کنند. البته بهتر است بدانید که این قواعد و اصول الزامی نیستند و گاهی ممکن است خلاف آن انجام شود.

جمع‌بندی

عطر تلخ یکی از اینتخاب‌های افراد در زمان خرید عطر و ادکلن است، افرادی که عطر تلخ را انتخاب می‌کنند تمایل زیادی به روایح شرقی، ادویه‌ای، چوبی و… دارند. این عطر‌ها انتخاب ایده آل برای محیط‌های کاری و رسمی است و در دسته عطر‌های سرد قرار میگیرند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که می‌خواهید در فصل بهار و تابستان رایحه خاص و منحصر به خود را داشته باشید، توصیه می‌شود به سایت تایموشاپ مراجعه کرده و در میان انبوهی از عطرهای تلخ، بهترین را انتخاب کنید. در این مجموعه امکان بررسی و مقایسه انواع عطر‌ها پیش از خرید وجود دارد و شما می‌توانید با خیال راحت ساعت‌ها به بررسی بنشینید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: