فیش حقوق بازنشستگان| دریافت فیش حقوق بازنشستگان

دریافت فیش حقوق بازنشستگان سریع و فوری | تمام جزئیات دریافت فیش حقوق بازنشستگان

دریافت فیش حقوق بازنشستگان سریع و فوری | تمام جزئیات دریافت فیش حقوق بازنشستگان
کدخبر : 590852

وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده دغدغه اصلی این روزهای این قشر جامعه است، موضوعی که با توجه به اظهارنظرهای متعدد دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هاله ای از ابهام قرار گرفته و بازنشستگان را تا حدود زیادی سردرگم کرده است. موضوع مهمی که یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه به تازگی درباره آن توضیح داده است. احمد راستینه هفشجانی، عضو کمسیون تلفیق بودجه با تاکید بر پیش بینی احکام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ گفت: «یکی از دغدغه‌های نمایندگان که در زمان بررسی کلیات در صحن علنی مجلس به آن پرداخته شد، موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان بود. تبلیغ برای شرکت در قرعه‌کشی 7 وسپای رنگی کلیک کن و بلو رو نصب کن و دوستت رو دعوت کن🎁 بلو رو نصب کن yn-ad البته نمایندگان در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، ضریب افزایش ۴۰ درصدی حقوق برای بازنشستگان در سال آینده و به تناوب آن افزایش ۳۰ درصدی تا ۲ سال بعد را در دستور کار خود قرار دادند که منابع آن در لایحه بودجه ۱۴۰۳ دیده شده است.» نکته مهم و البته قابل تامل در این باره نهاد تصمیم گیرنده درباره میزان افزایش حداقل مستمری بازنشستگان کارگری است که به تصمیمات مزدی شورایعالی کار بستگی دارد و تصمیم‌گیرنده‌ درباره آن سازمان تامین اجتماعی ا‌ست. با این حال رضا فیضی‌نژاد، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، ضمن اشاره به جزییات همسان‌سازی و درصد افزایش حقوق‌ها در این باره بیان کرده است: «باتوجه به پیگیرهای انجام شده در برنامه هفتم توسعه، اگر موضوع متناسب‌سازی اجرا شود، حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری باید به صورت ۹۰ درصد شاغل همتراز پرداخت شود که ۴۰ درصد آن باید در سال اول اعمال شود.» طبق آنچه فیضی‌نژاد اعلام کرده است، میزان ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز در سال اول ۴۰ درصد، در سال دوم ۷۰ درصد و در سال سوم برنامه ۱۰۰ درصد این ۹۰ درصد پرداخت خواهد شد. سازمان تامین اجتماعی مسئول تعیین و اجرای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است. احمد راستینه هفشجانی عضو کمسیون تلفیق بودجه از پیش بینی احکام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ گفت. او اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های نمایندگان که در زمان بررسی کلیات در صحن علنی مجلس به آن پرداخته شد، موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان بود. البته نمایندگان در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، ضریب افزایش ۴۰ درصدی حقوق برای بازنشستگان در سال آینده و به تناوب آن افزایش ۳۰ درصدی تا ۲ سال بعد را در دستور کار خود قرار دادند که منابع آن در لایحه بودجه ۱۴۰۳ دیده شده است. این در حالیست که افزایش حداقل مستمری بازنشستگان کارگری به تصمیمات مزدی شورایعالی کار بستگی دارد و تصمیم‌گیرنده‌ی نهایی در این مورد سازمان تامین اجتماعی‌ست؛ معمولاً افزایش مستمری بازنشستگان به اندازه‌ی دستمزد کارگران شاغل و مطابق با افزایش مصوب شورایعالی کار صورت می‌گیرد. به گزرش اندیشه معاصر، مروتی بازنشسته کارگری با بیان اینکه این اعداد و ارقام اعلامی قطعی نیست و دولت کف افزایش حقوق را در لایحه بودجه، بیست درصد در نظر گرفته، گفت: بازنشستگان کارگری باید منتظر مذاکرات مزدی در شورایعالی کار بمانند.

به گزارش شما و اقتصاد: دریافت فیش حقوقی صندوق بازنشستگی کشوری به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و بازنشستگان محترم می‌توانند با اطلاعات زیر، فیش حقوق بازنشستگان  را مشاهده و دریافت نمایند:

اطلاعات لازم برای دریافت فیش حقوق بازنشستگان 

شماره دفتر کل

کد ملی

شماره حساب

صندوق بازنشستگی کشوری

استعلام فیش حقوق بازنشستگان کشوری

بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری می توانند از طریق سایت صندوق بازنشستگی کشوری فیش حقوقی خود را به شرح ذیل دریافت نمایند:

مشترکین می توانند با مراجعه به سایت فیش حقوقی بازنشستگی کشوری www.cspf.ir و وارد کردن شماره دفترکل، شماره ملی و شماره حساب خود حکم و یا فیش حقوقی خود را دریافت نمایند.

چنانچه هنگام دریافت فیش حقوق پیام خطا نمایش داده شد، با در دست داشتن مدارک لازم به مدیریتهای صندوق بازنشستگی مراجعه فرمایید .

شماره دفتر کل، شماره ای است که در هنگام بازنشستگی توسط صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشسته اختصاص داده شده و در تمام احکام حقوقی صادره ثبت گردیده است.

وظیفه بگیران محترم جهت دریافت فیش حقوق مربوط به خود، باید شماره ملی و شماره حساب خود را وارد نمایند.

فیش حقوقی فقط برای دستگاه هایی که حقوق بازنشستگان آنها به طور مستقیم از طرف صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می شود و همچنین برای دستگاه هایی که در طرح پرداخت مستقیم حقوق صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند صادر می گردد .

بازنشستگان سایر دستگاه ها جهت دریافت فیش حقوقی باید به دستگاه متبوع خود مراجعه نمایند.

اگر از مرورگر google Chrome برای برای چاپ فیش استفاده می نمایید در نظر داشته باشید که تیک Background graphics خورده باشد و Headers and footers تیک نداشته باشد.اگر از مرورگر google Chrome برای برای چاپ فیش استفاده می نمایید چنانچه آرم صندوق در صفحه پیش نمایش ، نمایش داده نشد دکمه Cancel را زده و دکمه چاپ را مجددا بزنید.

نسخه جدید نرم افزار صبا (صندوق بازنشستگی الکترونیک) با قالب و امکانات جدید

این نرم افزار در راستای بهبود کیفیت ارائه خدمات الکترونیک به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری طراحی شده است. این نرم افزار در دو نسخه اندروید و iOS منتشر شده است.

 ثبت نام در سایت تامین اجتماعی

مخاطبین سازمان تامین اجتماعی (از قبیل بازنشستگان تامین اجتماعی) با ایجاد حساب کاربری در سایت سازمان تامین اجتماعی می‌توانند به کلیه خدمات نوین این سازمان دسترسی پیدا کنند.

با انجام اقدامات زیر می‌توانید در سایت سازمان تامین اجتماعی یک حساب کاربری و رمز عبور برای خود ایجاد کرده و به خدمات غیرحضوری این سازمان دسترسی پیدا کنید.

گام اول:

برای این کار ابتدا وارد سایت تامین اجتماعی به آدرس www.tamin.ir شوید. سپس با انتخاب بخش ثبت نام خدمات غیرحضوری وارد صفحه ثبت‌نام شوید.

گام دوم:

با انتخاب صفحه ثبت نام، وارد صفحه زیر شوید. در این صفحه امکان ثبت نام اشخاص حقیقی و اتباع خارجی نیز فراهم شده است.

کافی است با انتخاب اشخاص حقیقی مراحل ثبت نام را آغاز کنید.

گام سوم:

در این مرحله بایستی کدملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

دقت داشته باشید حتما شماره همراه باید منطبق با کد ملی فرد باشد و الا سیستم اجازه ورود به مرحله بعدی را نمی‌دهد.

گام چهارم:

در این مرحله اطلاعات هویتی باید مطابق با اطلاعات شناسنامه فرد ثبت شود در غیر این صورت با پیغام زیر رو به رو می‌شوید.

گام پنجم:

در این مرحله آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

گام ششم:

در این مرحله گذرواژه (رمز عبور) مورد نظر خود را ثبت کنید.

گام هفتم:

در این مرحله اطلاعات، جهت بازبینی و تایید نهایی به کاربر نمایش داده می‌شود. در صورت صحت اطلاعات دکمه تایید و ثبت‌نام را انتخاب نمایید.

در نهایت پیامکی مبنی بر ایجاد حساب کاربری با محتوای زیر به شماره همراه کاربر ارسال می‌شود.

eservices.tamin.ir فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

برای دانلود فیش حقوقی تامین اجتماعی سریع و فوری اینجا کلیک کنید.

براساس قانون تامین اجتماعی : “بازنشستگی یعنی عدم اشتغال بیمه شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی در این قانون .” همانطور که مشتریان سازمان تامین اجتماعی می دانند پس از آنکه بیمه شدگان تامین اجتماعی به سن یا به شرایط لازم برای بازنشستگی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت می رسند، مستمری بازنشستگی دریافت می نمایند.

در واقع به بیان ساده تر حق بیمه های کسر شده از حقوق در طول سال های اشتغال افراد پس از دوران بازنشستگی به صورت مستمری ماهانه به آن ها بازگردانده می شود.

براساس قانون تامین اجتماعی برای رسیدن و احراز بازنشستگی و دریافت حکم بازنشستگی دو نکته بسیار مهم مد نظر قرار می گیرد :

۱- رسیدن به سن مقرر در قانون که بر اساس قانون کشور ما شصت سال برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان می باشد.

۲- داشتن سنوات پرداخت حق بیمه ماهانه به میزان مشخص شده در قانون.

البته این قانون استثنائاتی نیز در رابطه با دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی، دارد از جمله آنکه اگر کسی سی سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی داشته باشد در حالتی که سن مردان به پنجاه سالگی و سن زنان به چهل و پنج سالگی رسیده باشد، می توانند تقاضای بازنشستگی نمایند. همچنین کسانی که دارای ۳۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند، می توانند بدون داشتن شرایط سنی بازنشست شوند.

مستمری بازنشستگی ۱۴۰۲، از زمانی محاسبه و پرداخت خواهد شد که سازمان تامین اجتماعی، ترک کار بیمه شدگان را به کارفرمای ایشان اعلام نماید. لازم به ذکر است که در مورد کسانی که کارفرما ندارند و در خصوص مشاغل آزاد یا بیمه شدگان اختیاری، مستمری بازنشستگی از زمانی پرداخت خواهد شد که بازنشستگی مورد تایید شعبه بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد.

پس از شروع پرداخت مستمری ۱۴۰۲، بازنشستگان می توانند فیش حقوقی خود را بر روی سامانه تامین اجتماعی مشاهده نمایند. پیش شرط مشاهده و دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران، ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی می باشد. کاربران با مطالعه مقاله ذیل می توانند از نحوه ثبت نام در این سامانه اطلاع پیدا کنند.

افراد پس از آنکه از سازمان یا شرکتی بازنشسته شوند ابتدایی ترین چیزی که هر ماه به آن نیاز پیدا می کنند ریز دستمزد و کسورات و جدول حقوق دریافتی و در اصطلاح همان فیش حقوق بازنشستگی می باشد.

به دلیل اینکه دیگر در شرکت یا نهاد خاصی استخدام نمی باشند آن شرکت نمی تواند برای بازنشستگان فیش حقوقی صادرنماید و تنها از آن مرجعی که حقوق دریافت می کنند فیش حقوقی ۱۴۰۲ خود را از طریق آن سازمان مشاهده و دریافت نمایند. بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند می توانند به راحتی با استفاده از کد ملی خود از همان سازمان تامین اجتماعی فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

یکی از مهم ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی ، پرداخت مستمری به حدود پنج میلیون بازنشسته که تحت پوشش این بیمه هستند، می باشد. همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق سامانه تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با استفاده از کدملی امکان پذیر است. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: