دخانیات

جرم‌هایی که نمیشناسید | خرید و فروش آنلاین دخانیت ممنوع است

جرم‌هایی که نمیشناسید | خرید و فروش آنلاین دخانیت ممنوع است
کدخبر : 591421

دادگستری کل استان تهران گفت: خرید و فروش آنلاین دخانیت ممنوع است.

به گزارش شما و اقتصاد، استعمال دخانیات به تنفس بخار ناشی از سوزاندن تنباکو گفته می‌شود. سابقهٔ استعمال دخانیات به سه تا پنج هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. استعمال دخانیات عملی است که فارغ از نوع جنسیت، با توجه به چگونگی آن، می‌تواند اثرات جدی بر سلامتی انسان بگذارد.با توجه به آمار سازمان جهانی بهداشت (WHO)، میزان استعمال دخانیات برای مردان و زنان در کشورهای توسعه‌یافته رو به کاهش است ولی در کشورهای در حال توسعه افزایش می‌یابد. استعمال دخانیات سالانه عامل ۲۲ درصد از کل مرگ و میرهای ناشی از سرطان (حدود ۱٫۷ میلیون نفر) در جهان است که تقریباً یک میلیون نفر از این قربانیان بر اثر ابتلا به سرطان ریه ناشی از مصرف سیگار می‌میرند. 

در همین راستا، دادگستری کل استان تهران به دنبال دریافت گزارشاتی درخصوص فروش دخانیات از طریق فروشگاه‌های آنلاین و پلتفرم‌های اینترنتی، به اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی تذکر داد.

گفتنی است، این گزارش‌ها نشان داده که بعضی از فروشگاه‌های آنلاین و پلتفرم‌های اینترنتی، باوجود ممنوعیت فروش آنلاین دخانیات در فضای مجازی، نسبت به فروش این مواد به خصوص افراد دارای سنین زیر قانونی اقدام می‌کنند. این مساله برابر ماده ۱۲ قانون جامع «کنترل و مبارزه ملی با دخانیات» و ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی این قانون ممنوع است.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران، در این رابطه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی را مکلف کرد تا از تکرار مجدد این موضوع جلوگیری کند. در غیر این صورت برابر قوانین و مقررات، با متخلفان برخورد قانونی و قضایی صورت می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: