مهدی طارمی

این بازیکنان جذاب را از دست ندهید | مهدی طارمی در لیست ۱۰ بازیکن جذاب جام ملت‌های آسیا

این بازیکنان جذاب را از دست ندهید | مهدی طارمی در لیست 10 بازیکن جذاب جام ملت‌های آسیا
کدخبر : 591569

لیست 10 بازیکن جذاب جام ملت‌های آسیا منتشر شد.

به گزارش شما و اقتصاد، مهدی طارمی مهاجم بوشهری فوتبال ایران است. مهدی طارمی سابقه بازی در تیم شاهین شهرداری بوشهر را دارد. مهدی طارمی توسط علی دایی به پرسپولیس آمد. مهدی طارمی پس از پرسپولیس به اروپا رفت. مهدی طارمی به یکی از مهم‌ترین فوتبالیست‌های تیم ملی تبدیل شده است.

بازیکنانی از بهترین لیگ‌های سراسر دنیا باشگاه‎‌هایشان را ترک کرده‌اند تا در این مسابقات حساس برای مشخص شدن قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۴ تیم‌های ملی کشورشان را همراهی کنند. 

در این مطلب به بررسی ۱۰ بازیکن درخشانی که نباید تماشای بازی آنها در جام ملت‌های آسیا را از دست بدهید می‌پردازیم.

۱. سونگ هیونگ مین – کره جنوبی

سون احتمالا درخشان‌ترین بازیکنی است که قرار است در قطر شاهد هنرنمایی‌اش باشیم. آیا سون خواهد توانست کره جنوبی را به سومین قهرمانی آسیایی برساند؟ این بازیکن ۳۱ ساله در حال حاضر کاپیتان تاتنهام است که یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس به حساب می‌آید. او تا به حال ۱۲ گل در ۲۰ بازی در این فصل لیگ برتر به ثمر رسانده و حضورش به سود کره جنوبی خواهد بود. مهاجم سابق بایرلوکوزن و هامبورگ که رکورد سه جایزه مرد سال آسیا را به خود اختصاص داده تا به حال در ۱۱۶ دیداری که با پیراهن تیم ملی کشورش انجام داده ۴۱ گل به ثمر رسانده است.

۲. کیم مین جائه – کره جنوبی

کیم سال گذشته به عنوان بهترین لژیونر آسیا به خاطر درخششی که در قهرمانی ناپولی در سری آ پس از ۳۳ سال داشت انتخاب شد. او یکی از بهترین مدافعان میانی حال حاضر دنیاست و لقب «هیولا» را به خود اختصاص داده و تابستان گذشته از ناپولی راهی بایرن مونیخ شد. این بازیکن تا به حال ۵۶ بازی برای تیم ملی کره جنوبی انجام داده و اولین بار در سال ۲۰۱۷ در ترکیب این تیم به میدان رفته است.

۳. سالم الدوساری – عربستان 

بسیاری معقتد هستند که الدوساری معروف‎‌ترین گل تاریخ فوتبال عربستان را که باعث پیروزی این تیم برابر آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد به ثمر رسانده است. الدوساری در سال ۲۰۲۲ جایزه بهترین بازیکن سال آسیا که مشغول بازی در باشگاه‌های این قاره است را هم از آن خود کند. این وینگر ۳۲ ساله بازیکنی کلیدی در ترکیب الهلال و تیم ملی عربستان است و تا به حال ۲۱ گل در ۷۴ بازی با پیراهن تیم ملی کشورش به ثمر رسانده است.

۴. تاکه‌فوسا کوبو – ژاپن

کوبو این فصل با ۹ بار تاثیرگذاری روی گل در ۱۸ دیداری که در ترکیب رئال سوسیداد انجام داده یکی از بهترین بازیکنان لالیگا بوده است. این بازیکن ۲۲ ساله تنها چهار روز پیش از انجام اولین بازی‌اش با پیراهن تیم ملی ژاپن در سال ۲۰۱۹ جشن تولد ۱۸ سالگی‌اش را گرفت و تا به حال ۲۹ بازی و سه گل در کارنامه‌اش با این تیم ثبت کرده است. او در سن ۱۰ سالگی به بارسلونا پبوست اما چهار سال بعد به توکیو اف سی پیوست. رئال مادرید در سال ۲۰۱۹ او را به خدمت گرفت اما پس از چند انتقال قرضی در سال ۲۰۲۲ راهی سوسیداد شد و از آن زمان تا به حال یکی از بازیکنان ثابت این تیم بوده است.

۵. مهدی طارمی – ایران

طارمی در سال ۲۰۲۲ پس از مین جائه به عنوان دومین لژیونر برتر آسیا انتخاب شد. این مهاجم ۳۱ ساله تا به حال ۴۳ گل در ۷۶ بازی ملی به ثمر رسانده است. اوج دوران فوتبال او در سال ۲۰۲۰ بود که راهی پورتو شد و پیش از آن هم دو سال در ترکی الغرافه در لیگ ستارگان قطر حضور داشت.

۶. کائورو میتوما – ژاپن

دلیل اول تماشای بازی میتوما مربوط به مصدومیتی است که در ماه دسامبر در زمان حضورش در ترکیب برایتون گریبانگیر این بازیکن شد. همین باعث شده که حضور او در اردوی تیم ملی ژاپن یک ریسک به حساب بیاید. میتوما از زمان حضورش در برایتون در سال ۲۰۲۱ به بازیکنی درخشان در ترکیب این تیم تبدیل شده است. با وجود تمام ستارگان حاضر در این تیم، مصدومیت میتوما شاید تاثیر قابل توجهی روی موفقیت این کشور در این تورنمنت داشته باشد.

۷. اکرم عفیف – قطر

عفیف گل سوم تعیین کننده از روی نقطه پنالتی در جریان پیروزی قطر برابر ژاپن در فینال جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ را به ثمر رساند. این بازیکن ۲۷ ساله که در لیگ ستارگان قطر در ترکیب السد بازی می‌کند و یکی از بزرگترین ستاره‌های این کشور است تا به حال ۲۳ گل در ۹۳ بازی ملی به ثمر رسانده است. چهار سال حضور در ویارئال نقش مهمی در شکل‌گیری سبک فوتبال او داشته است.

۸. واتارو اندو – ژاپن

 اندو خودش را به عنوان بازیکنی کلیدی در خط میانی لیورپول در فصل جاری معرفی کرده است. این بازیکن ۳۰ ساله شاید خریدی غافلگیرکننده از اشتوتگارت در تابستان گذشته بود اما نشان داد که تصمیم یورگن کلوپ برای به خدمت گرفتن او اشتباه نبوده است. ستاره سابق اوراوا ردز تا به حال ۵۵ بازی با پیراهن تیم ملی ژاپن انجام داده و دو گل هم به ثمر رسانده است.

۹. لی کانگ این – کره جنوبی

اگر کره جنوبی قصد دارد سومین قهرمانی تاریخش را در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به دست آورد، پس لی باید نقشی کلیدی در خط حمله در کنار سون ایفا کند. لی تابستان گذشته از مایورکا به پاری سن ژرمن پیوست اما پیش از این هم خودش را به عنوان ستاره‌ای آینده‌دار معرفی کرده و جایزه بازیکن جوان سال آسیا در سال ۲۰۱۹ را دریافت کرده بود. این بازیکن ۲۲ ساله در ۲۰ دیداری که برای ژاپن انجام داده چهار گل به ثمر رسانده است.

۱۰. فراس البریکان – عربستان 

البریکان بهترین گلزن عربستانی در لیگ فوتبال عربستان است. این بازیکن ۲۳ ساله در ۱۸ بازی توانسته ۱۱ گل به ثمر برساند و در جایگاه چهارم بهترین گلزنان این فصل قرار دارد. توانایی این مهاجم باعث شده که الاهلی در تابستان گذشته مبلغ قابل توجهی را برای جذب او پرداخت کند. این بازیکن سابق النصر در ۳۶ بازی برای تیم ملی عربستان هم شش گل زده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: