شالبافیان در افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران خبر داد

رشد ۵۲ درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور در ۱۰ ماهه امسال/ برپایی ۵۰ برنامه تخصصی در نمایشگاه گردشگری

رشد ۵۲ درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور در ۱۰ ماهه امسال/ برپایی ۵۰ برنامه تخصصی در نمایشگاه گردشگری
کدخبر : 593782

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از رشد ۵۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش شماواقتصاد: علی‌اصغر شالبافیان صبح امروز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که با حضور رئیس‌جمهوری، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل سالن همایش‌های اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: در ۱۰ ماه نخست امسال ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۲ درصد رشد داشته است.

معاون گردشگری کشور افزود: نمایشگاه امسال در مساحتی به وسعت ۶۰ هزار متر مربع و در ۲۰ سالن برگزار می‌شود که این نمایشگاه امسال در مراسم افتتاحیه میزبان رئیس جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله دکتر رئیسی و نیز دبیرکل سازمان جهانی گردشگری است.

او افزود: ۵۰ برنامه تخصصی برای این دوره از نمایشگاه تدارک دیده شده و هم زمان با برپایی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، ۲۰ اینفلوئنسر به‌منظور تولید محتوا در حوزه گردشگری وارد کشور شده‌اند.

شالبافیان با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت اضافه کرد: همچنین در این نمایشگاه ۱۳۰۰ متر مربع فضا به حوزه گردشگری اختصاص پیدا کرده و ۷۰ بیمارستان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود به حضور کشورهای خارجی در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و افزود: ۱۲ کشور در این نمایشگاه صاحب غرفه هستند و این درحالی است که ۱۳ هیئت خارجی از این نمایشگاه بازدید می‌کنند  و ۶۸ غرفه از کشورهای مختلف نیز در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی ادامه داد: خوشبختانه دولت سیزدهم به حوزه گردشگری توجه ویژه دارد و در این دولت  ۱۶۰۷ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

او گفت: این در حالی است که هم‌زمان با برپایی نمایشگاه گردشگری تهران، ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری با همکاری استانداری‌ها تدوین شده است.

شالبافیان به توجه رئیس ‌جمهوری به حوزه گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: ۱۳ طرح تحولی در دولت سیزدهم احصا شده که این ۱۳ طرح محتوایی با نظارت مستقیم رئیس‌جمهوری انتخاب شده و یکی از این ۱۳ طرح، محور جذب گردشگر خارجی به کشور است.

معاون گردشگری کشور در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: همچنین در دولت سیزدهم ۵۰ پروژه بزرگ‌مقیاس در حوزه گردشگری شناسایی و مشکلات آن‌ها برطرف شده است.


 

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: