در جریان بازدید اصحاب رسانه مطرح شد

برنامه‌های توسعه‌ای شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی | هدفگذاری برای تولید ۷۰۰ هزار تن شکر و توسعه بازارهای صادراتی

برنامه‌های توسعه‌ای شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی | هدفگذاری برای تولید ۷۰۰ هزار تن شکر و توسعه بازارهای صادراتی
کدخبر : 594014

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در جمع خبرنگاران که به مناسبت بازدید از این مجموعه و با همکاری هلدینگ آینده پویا برگزار شده بود از برنامه‌های این شرکت در مسیر افزایش ظرفیت اسمی و هدفگذاری برای تولید ۷۰۰ هزار تن شکر، توسعه بازارهای صادراتی و محصولات جدید و همچنین عرضه اولیه سخن گفت.

به گزارش شماواقتصاد: عبد علی ناصری اعلام کرد: هفت کشت و صنعت نیشکر را در حال حاضر در اختیار داریم که هر یک ۱۲ هزار هکتار را شامل می‌شود. این اراضی ابتدا شوره‌زار بوده و پس از تبدیل، به اراضی کشاورزی تبدیل شدند. هدف این شرکت تولید ۷۰۰ هزار تن شکر است که تاکنون موفق به تولید نزدیک به ۶۰۰ هزار تن شده‌ایم.

photo_2024-02-17_12-32-36

وی افزود: علاوه بر شکر، محصولات جانبی و کارخانه‌های دیگری نظیر کارخانه الکل سازی با ظرفیت ۳۰ میلیون لیتر نیز طراحی و احداث شده و در حال بهره‌برداری هستند. در حال حاضر، ۳۶ میلیون لیتر محصول در کارخانه الکل سازی تولید می‌شود و قصد داریم این تولید را به ۴۰ میلیون لیتر افزایش دهیم.

photo_2024-02-17_08-47-49

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار کرد: به علاوه، کارخانه‌ای با ظرفیت ۱۳۲ هزار متر مکعبی ام‌دی‌اف راه‌اندازی شده و در حال بهره‌برداری می‌باشد. این کارخانه خمیرمایه با ظرفیت اسمی ۱۰ هزار تن دارد، که در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد از ظرفیت اسمی آن تولید شد که یک اقدام دانش بنیان که توسط کارشناسان انجام شده است.

وی افزود: در راستای تامین کود، فرآیند راه‌اندازی کارخانه نیتروژن پتاسیم از تاریخ ۲۰ بهمن ماه امسال آغاز شده است. با دارا بودن هفت نیروگاه، این شرکت برق مورد نیاز صنعت و بخشی از کشاورزی را از طریق این نیروگاه‌ها تأمین می‌کند.

520

عبد علی ناصری با بیان اینکه ما الکل، خمیرمایه و ام‌دی‌اف را به ۲۴ کشور از جمله ترکیه، افغانستان، آلمان و کنیا صادر می‌کنیم.تاکید کرد: صادرات شکر دارویی ممنوع است، اما ما قصد داریم کد شکر دارویی را تغییر داده و این محصول را به کشورهای خارجی صادر کنیم. 

وی افزود: هر سال، یک و نیم میلیون تن حمل و نقل محصولات باری را انجام می‌دهیم که در فصول مختلف با مشکلاتی روبرو می‌شویم. در پایان سال ۱۳۹۹، شرکت ایمن ترابر آریا را از بانک ملی خریداری کردیم تا مشکلات حمل و نقل برطرف شود و در حال حاضر این شرکت سودآوری قابل توجهی دارد.

در زمینه تأمین آب، عبد علی ناصری نیز گفت: یک شبکه آبیاری جدید طراحی شده است که به این موضوع کمک می‌کند و از سیستم آبیاری کم فشار استفاده می‌شود که حداقل تلفات آب را ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در مورد واگذاری کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اظهار کرد: این امر هنوز به شرکت واگذار نشده است و از شهریورماه امسال قرارداد منعقد شده با دو بانک ملی و صادرات، و این شرکت به صورت پیمان مدیریت در حال فعالیت است. اراضی این شرکت بازسازی شده و پس از واگذاری کامل به دو بانک ملی و صادرات این شرکت به ما تعلق می‌گیرد که قصد داریم ظرفیت اسمی را افزایش دهیم.

عبد علی ناصری ادامه داد: بانک صادرات و بانک ملی هر یک دو و نیم درصد از سهام خود را احتمالا تا پایان سال عرضه خواهند کرد که در مجموع ۵ درصد از سهام عرضه می‌شود. در تازه‌ترین ارزیابی، مقدار هدایت مالی شرکت به حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است و برای دو شرکت تولید اسانس اکالیپتوس و تولید فسفات پتاسیم نیترات، دوره بازگشت سرمایه حدود ۵ سال تعیین شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، اظهار داشت: این شرکت دارای اراضی به مساحت ۸۴ هزار هکتار به شکل خالص و ۱۰۰ هزار هکتار به شکل ناخالص است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: