شماواقتصاد گزارش میدهد:

موفقیت هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه خاتم در تولید و انتقال بتن پارچه‌ای انحصاری

موفقیت هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه خاتم در تولید و انتقال بتن پارچه‌ای انحصاری
کدخبر : 594715

مدیر عامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، در مراسم افتتاح خط تولید بتن پارچه‌ای، موفقیت این پروژه را به دستاوردهای محققین و مهندسین قرارگاه خاتم تعلق داد و به تعهد و تلاش جوانان متخصص این مجموعه اشاره کرد. این محصول انحصاری به نشانی ایران پس از انگلستان وارد صحنه شده و با ارائه راهکارهای نوین در مدیریت مصرف آب، گامی مهم برای صنعت کشور به شمار می‌آید.

به گزارش شماواقتصاد: محمد رستمی در جمع خبرنگاران، گفت: این مهم در زمان بسیار کم، با انجام مراحل طراحی، تولید و اجرا توسط محققین و جوانان متخصص قرارگاه سازندگی خاتم به انجام رسید که در این پروژه، عملکرد قابل تحسینی انجام دادند. این کار بسیار ارزشمندی بود که همین‌جا به تمام عزیزان بابت این خدمت مهم به جامعه و به ویژه کشاورزان عزیز خسته نباشید و تبریک می‌گوییم. امیدوارم با استفاده از این محصول، بتوانیم در زمینه بهره‌وری آب و صرفه‌جویی خدمت بزرگی را برای مردم عزیز کرده باشیم.


photo_2024-03-04_14-29-53

مدیر عامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه خاتم الانبیاء درباره این محصول اظهار داشت: در چند سال اخیر، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با تمرکز بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاهی، نخبگان و دانشجویان بنیادی، فعالیت‌های خود را در تمام حوزه‌ها تداوم داده است. امروز، با افتتاح خط تولید بتن پارچه‌ای، یا همان رول بتن، گامی مهم در مدیریت مصرف آب برداشته‌ایم.

photo_2024-03-04_14-29-48

وی افزود: این محصول تاثیر مثبت چشمگیری در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی که بخش قابل توجهی از منابع آب قابل مدیریت کشور ما را تشکیل می‌دهد، خواهد داشت و به بهره‌وری این بخش اهمیت ویژه‌ای خواهد داد.

رستمی ادامه داد: به علاوه، این محصول در کاهش زمان مصرفی نیز تأثیر گذار بوده و از تجمع و تخیر آب در این حوزه جلوگیری می‌کند. همچنین، سرعت انتقال آب در کانال‌ها و انهار سنتی که در اکثر شهرهای ما و در زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود، توسط این محصول بهبود خواهد یافت. به یاد داشته باشید که بیشتر کانال‌ها و انهار ما هنوز از روش‌های سنتی و سخت برای انتقال آب استفاده می‌کنند، این محصول می‌تواند این انتقال آب را بهبود بخشد.  
photo_2024-03-04_14-29-56

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، گفت: این روش که بسیار ساده است به ما کمک کرد تا دانش را به فناوری تبدیل کنیم، این محصول قابل استفاده در انتقال آب با سرعت بالاتر در حوزه کشاورزی است و بهره‌وری در این حوزه را افزایش می‌دهد.

رستمی با افتخار تأکید کرد: این محصول نتیجه یک همکاری موفق بین صنعت و دانشگاه است که تحت نظر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و دانشگاه جامع امام حسین پژوهش شده و به نتیجه رسیده است. این همکاری نشان‌دهنده اهمیت همکاری و هماهنگی بین دانشگاه‌ها و صنعت است تا دانش به فناوری و محصول تبدیل شود. 

photo_2024-03-04_14-29-55

وی با تاکید بر نیاز به تامین منابع مالی و امکانات برای تبدیل فناوری به کالا یا محصول در جهت حل مشکلات، گفت: صحبت کردن تنها کافی نیست و برای تبدیل دانش به فناوری و محصول دیگرین حمایت‌ها نیز لازم است. حمایت‌های مالی، سرمایه‌گذاری و پذیرش ریسک‌ها توسط صنعت از اهمیت بالایی برخوردارند تا دانش بتواند به محصولات و فناوری‌های قابل استفاده تبدیل شود. قرارگاه سازندگی خاتم این مبنا را برای خود قرار داد و توانست کارهای ارزشمندی را در حوزه‌های مختلف دیگر همانند این محصول به انجام برساند.
photo_2024-03-04_14-29-50

photo_2024-03-04_14-29-51

رستمی، کاربردهای این محصول فناورمحور را به صورت گسترده و مختلف در  تثبیت ترانشه‌ها، زیرسازی راه‌آهن‌ها، احداث آب‌بندی‌ها و مخازن ذخیره‌آب، احداث ساختمان‌های پیش‌ساخته و سریع‌الاحداث و دیگر حوزه‌ها موثر دانست که سبب افزایش سرعت، کارایی و کیفیت پروژه‌ها و تاثیر در بهبود زیرساخت‌ها و ساختمان‌های مختلف می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، با بیان اینکه این محصول کاملا انحصاری است، گفت: برای نخستین بار در ایران مورداستفاده قرار گرفته است و تاکنون وارداتی برای آن وجود نداشت. ایران پس از انگلستان اولین کشور است که به تولید این محصول پرداخته و در حال برنامه‌ریزی برای صادرات آن به کشورهای دیگر مانند ارمنستان می‌باشد.

وی افزود: برای یک مورد برای کشور ارمنستان پنج هزار متر مربع تولید کردیم و پس از انتقال آن اجرا کردیم. درخواست آنها در فاز اول تا پنجاه هزار مترمربع بوده است. 

محمد رستمی در خصوص میزان ظرفیت تولید این محصول، بیان کرد: ظرفیت تولید فعلی این خط تولید حدود دو هزار مترمربع است و با افزایش خطوط تولید، این ظرفیت قابل افزایش است. روزانه تولید صدمتر مربع انجام می‌شود، اما با بهبود فرآیند، افزایش تا ده برابر این میزان و رسیدن به عدد ۱۰۰۰ مترمربع دور از دسترس نیست. این محصول می‌تواند بهبودی در کانال‌ها و لاینینگ آن‌ها و همچنین در کاهش مصرف آب، ایجاد کند. تقریباً صد نفر در کارخانه بر روی تولید این محصول مشغول هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: