توسط بانک صنعت و معدن استان قم انجام می‌شود:

۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ۱۶ طرح صنعتی جدید

۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ۱۶ طرح صنعتی جدید
کدخبر : 594823

رقم گذاری بزرگ بانک صنعت و معدن برای توسعه صنایع در قم با تامین مالی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان طی سال‌های فعالیت شعب این بانک برای طرح‌های صنعتی استان قم به انجام رسیده است. هم‌اکنون ۱۶ طرح صنعتی جدید با تامین ۳۲۰ میلیارد تومان با مشارکت بانک صنعت و معدن استان قم در حال اجراست که ۶۶۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

به گزارش شماواقتصادبانک صنعت و معدن به عنوان اولین بانک حامی صنایع کوچک و متوسط استان قم است که با پرداخت کننده تسهیلات بیش از نیمی از پرونده های معرفی شده برای دریافت وام رونق تولید این استان، اهداف عالی توسعه اقتصادی و فعال‌سازی واحدهای تولیدی در قم را دنبال می‌کند.

بانک صنعت و معدن، توسعه بانکداری دیجیتال و سفارشی سازی خدمات را گام مهمی در جهت مشتری مداری می‌داند تا با تحول مدل کسب و کار بر پایه خدمات نوین و دیجیتال، انعطاف پذیری و چابکی بانک افزایش یابد. مسیر تحول اقتصادی و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در شهرها و استان‌های کشور با حمایت از تولیدکنندگان و پیشرفت صنایع در شعب این بانک همواره به عنوان یک اصل دنبال می‌شود. 

بانک صنعت و معدن استان قم یکی از بانک‌های حامی صنایع استان قم می‌باشد که با عملکرد درخشان خود در ۲۰ سال فعالیت خود پس از تاسیس، نقش حمایتی ویژه‌ای را در  این استان و خصوصا شهرک صنعتی شکوهیه ایفا نماید.

استان قم بر اساس مساحت جغرافیایی حدود ۱۱ هزار و هفتصد متر مربع، کوچک ترین استان کشور است. ولی همین استان کوچک دارای ۱۵ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی است. ۷ شهرک صنعتی دولتی، ۲ شهرک صنعتی غیردولتی، ۴ ناحیه صنعتی و ۲ منطقه صنعتی در این استان واقع شده است.

تعداد ۳۱۰۰ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان قم قرار دارد و ۱۵۰۰ واحد صنعتی هم خارج از شهرک ها می‌باشد، یعنی چهار هزار و ۶۰۰واحد صنعتی در حال فعالیت و توسعه در استان قم هستند. از ۳هزار و صد واحد صنعتی شهرک های صنعتی، دوهزار واحد تاکنون به بهره برداری رسیده‌اند و ۱۱۰۰ واحد دیگر در حال ساخت هستند.

طبق آخرین آمار، قم چهارمین شهر ایران از لحاظ استقرار صنایع شیمیایی و عمدتا صنایع شیمیای پاک است به همین دلیل صنعت شیمیایی اولین صنعت این استان و بعد از این صنعت، کانیای غیر فلزی مثل سنگ و آجر، بعد لوازم فلزی از جمله لوازم خانگی، سلولوزی، نساجی و غیره در قم فعالیت می‌کنند.

طبق اعلام مدیر بانک صنعت و معدن استان قم و رئیس شعبه قم، این بانک در راستای حمایت از طرح‌های صنعتی و اشتغال‌زایی خود، تامین مالی این طرح‌ها را به مبلغ ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان طی سال‌های فعالیت دو شعبه بانک صنعت و معدن در قم به انجام رسانید که اشتغال بیش از ۴۵ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی این استان را موجب شد.

 این بانک در شهر قم دارای ۲ شعبه است که طی ۲۰ سال از آغاز فعالیت در این استان، حدود ۹ هزار و هفتصد میلیارد تومان یعنی ۹/۷ همت توسط دو شعبه مستقر در شهر قم به واحدهای صنعتی استان قم تسهیلات پرداخت کرده است. از این میزان یک همت بابت ۳۵۰ فقره تسهیلات سرمایه ثابت پرداخت شده است. با احتساب تسهیلات پرداختی دیگر شعب این بانک در شهر تهران می‌توان ۲ هزار میلیارد تومان دیگر به این میزان افزود که معادل صد میلیون دلار تسهیلات و با نرخ ارز امروز، حدود ۶ هزار میلیارد تومان معادل ریالی آن است. 

مجموع معادل ریالی تامین مالی طرح های استان قم توسط بانک صنعت و معدن، حدود ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان است. طی دو سال اخیر شعب بانک صنعت و معدن در  قم، حدود ۴ هزار و پانصد میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند. از این میزان ۲۰ درصد به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است که موجب ایجاد یا تثبیت اشتغال برای حدود ۱۰ هزار نفر شده است. 

به گفته حسین آرشید مدیر شعبه شهر قم، در حال حاضر ۱۶ طرح صنعتی جدید با مشارکت بانک صنعت و معدن استان قم در حال اجرا است. مجموع سرمایه گذاری این طرح های جدید حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان ۳۲۰ میلیارد تومان را بانک صنعت و معدن تامین مالی انجام می‌دهد و ۶۶۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

بانک صنعت و معدن در استان قم، بابت سفر ریاست محترم جمهور، ۱۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد که صد درصد برنامه ازپیش تعیین شده این بانک در استان قم تحقق یافت. با مساعدتی که بانک صنعت و معدن طی سال جاری انجام داد، سه واحد صنعتی تعطیل شده مورد بهره برداری قرار گرفتند و در اثر احیای مجدد این واحدهای صنعتی برای ۶۵ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

 

 

 

گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: