با ثبت رکوردهای متعدد مشخص گردید:

توانایی تحقق واحدهای تولیدی فولاد مبارکه برای شعار سال ۱۴۰۳

توانایی تحقق واحدهای تولیدی فولاد مبارکه برای شعار سال ۱۴۰۳
کدخبر : 595530

مجموعه فولاد مبارکه اصفهان موفق شد تا در تداوم ثبت رکوردهای خود، سال ۱۴۰۳ را با یک افزایش تولید و ثبت رکوردی بینظیر ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه با تولید 17590 تن در واحد احیای مستقیم یک و تولید 9912 تن در واحد احیا شماره 2 به انجام برساند و در مجموع رکورد روزانه 27502 تن را در سال جهش تولید محقق کند.

به گزارش شماواقتصاد: مجموعه واحدهای فولاد مبارکه اصفهان که در سال گذشته نیز موفق به ثبت رکوردهای متعدد در تولیدات روزانه، ماهیانه و سالیانه شدند، سال ۱۴۰۳ را براساس نقشه‌راه تببینی آغاز کردند تا یک جهش تولید در واحدهایی همچون ناحیه آهن‌سازی فولادمبارکه در ثبت رکوردهای احیاءمستقیم به انجام برسد.

فولاد مبارکه

ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه اصفهان که در ابتدای سال گذشته نیز موفق به کسب رکوردهای تولید آهن اسفنجی روزانه مجموع احیاها به مقدار 27205 تن و ماهیانه 795350 گردید در فروردین ۱۴۰۳ نیز توانست رکورد روزانه بالغ بر ۲۷ هزار تن را در واحدهای احیای ۱ و ۲ محقق کند.

طبق اعلام، اهداف ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه در تولید گندله، آهن اسفنجی، آهک و دولومیت و ارسال مواد به فولادسازی مطابق برنامه ۱۴۰۲ با تلاش جمعی و تأمین به‌موقع آهن اسفنجی علیرغم محدودیت‌های ناشی از انرژی با ثبت رکورد تولید فولاد خام محقق شد و سبب شد تا بالاترین سطح آمادگی برای رکوردشکنی در سال 1403 با تمهیدات مدیریتی این واحدهای فولاد مبارکه چابک‌سازی شود.

گفتنی است؛ رکورد جدید نسبت به رکورد قبلی 297 تن افزایش داشت و در ادامه این رکوردشکنی واحد احیا 2 همچنین موفق شد در تاریخ 11 فروردین برای دومین بار رکورد تولید روزانه خود را با تولید 9960 تن بهبود بخشد. ثبت رکوردهای روزانه و روند تولید به همراه آماده‌سازی تجهیزات و برنامه‌ریزی صورت‌گرفته نویدبخش کسب رکورد ماهانه جدید در فروردین‌ماه است.

فولاد مبارکه همچنین در واحد دیگر خود یعنی فولادسازی و ریخته‌؛ری مداوم در سال ۱۴۰۲ موفق شد تا یک رکورد با تولید بالغ بر ۷ میلیون تختال اسلب به ثبت برساند. فولاد مبارکه علاوه بر این با تولید هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تُن آهن اسفنجی و هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تُن گندله بزرگترین تولید کننده فولاد خام در کشور و خاورمیانه است.

فولاد مبارکه سال گذشته با وجود محدودیت‌های انرژی و چالش‌های تامین مواد اولیه موفق به ثبت رشد ۱.۶ درصدی تولید در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شد و رکورد خود در تولید فولاد خام را شکست. ثبت این میزان تولید فولاد خام با وجود تعطیلی یک هفته‌ای کامل خطوط محقق شد. فولاد مبارکه در ماه‌های مرداد، شهریور، بهمن و اسفند پارسال با محدودیت‌ انرژی برق و گاز مواجه بود ولی با این وجود موفق به شکستن رکورد تولید تختال شد.

میزان تولید فولاد در ایران به ۳۱ میلیون و یکصد هزار تُن در سال رسیده است که بیش از ۴۰ درصد آن در استان اصفهان تولید می شود؛ در افق چشم انداز ۱۴۰۴ مقرر شده است ایران ۵۵ میلیون تُن ظرفیت تولید فولاد داشته باشد و میزان صادرات فولاد از ۹.۵ میلیون تُن فعلی به ۱۵ میلیون تُن در سال افزایش پیدا کند.

چُدن، آهن و فولاد بیشترین صادرات استان اصفهان را تشکیل می‌دهد و محصولات تولیدی از آهن و چُدن نیز رتبه سوم در بین اقلام صادراتی استان را دارند که این خود نشان از توانایی مجموعه واحدهای تولیدی در فولاد مبارکه اصفهان برای تحقق بخشیدن به «مشارکت مردم برای جهش تولید» که همان انتفاع و سود حاصله در برنامه‌های سهامداری و مسئولیت‌های اجتماعی و آبادانی یک منطقه است، دارد.

 


گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: