مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان:

بهار زیبای فولاد هرمزگان با رکوردشکنی آغاز شد

 بهار زیبای فولاد هرمزگان با رکوردشکنی آغاز شد
کدخبر : 596494

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان در فروردین ماه موفق شد هم در واحد احیا مستقیم و هم در واحد فولادسازی رکوردهای جدید ماهیانه به ثبت برساند و عزم خود را برای دستیابی به اهداف و استراتژی‌های کلان به ویژه جهش تولید جزم کند.

به گزارش شماواقتصاد: عطاالله معروفخانی با اشاره به ثبت رکوردهای جدید در شرکت فولاد هرمزگان، بیان کرد: بهار تولید و رکوردشکنی برای فولاد هرمزگان در فروردین ماه شکوفا شد و توانستیم علاوه بر ثبت رکوردهای ماهیانه در تولید تختال و آهن اسفنجی، چندین رکورد متنوع تولیدی روزانه را نیز در واحدهای تولیدی به ثبت برسانیم. به واقع رکوردشکنی و عبور از حد نصاب‌های قبلی برای کارکنان فولاد هرمزگان به یک عادت تبدیل شده و هر گاه محدودیت‌های انرژی برداشته شوند، رکوردشکنی برای ما دور از دسترس نخواهد بود.

وی با اشاره به رکوردهای واحد فولادسازی، افزود: واحد فولادسازی در فروردین ماه با تولید ۱۶۱ هزار و ۱۰۹ تن تختال فولادی، برای نخستین بار از تولید ۱۶۰ هزار تن گذر کرد و این میزان تولید برای خط تولیدی که ظرفیت اسمی آن ۱۲۵ هزار تن در ماه است، یک عدد شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. رکورد قبلی این واحد ۱۵۸ هزار و ۱۷۰ تن رقم خورده بود و شاهد رشد حدود سه هزار تنی رکورد بودیم. در همین حال در فروردین ماه رکوردهای تعداد ذوب تخلیه شده به میزان ۱۳۸۹ و تعداد ذوب ریخته‌گری شده به میزان ۱۳۷۷ به ثبت رسید که بالاتر از ظرفیت اسمی بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در خصوص دلایل ثبت این رکوردها خاطرنشان کرد: در فولاد هرمزگان استفاده از دانش، تجربیات گذشته و دانش روز صنعت فولاد همواره مورد تاکید بوده و در دستور کار است. استراتژی‌هایی هم که برای شرکت در این زمینه تعریف کرده‌ایم، موید همین موضوع است. برگزاری سه دوره کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و استفاده از تجربیات ارزنده این کنفرانس، بهبود مستمر فرایندهای تولیدی، افزایش کیفیت مواد اولیه و افزایش سرعت ریخته‌گری در راستای تولید حداکثری و بهینه به همراه کاهش مصرف انرژی از جمله دلایل رکوردشکنی به شمار می‌رود.

معروفخانی ادامه داد: همان‌طور که گفته شد، ظرفیت اسمی ۱۲۵ هزار تن است و زمانی که از این میزان بالاتر تولید کنیم، این امر نشان می‌دهد کارکنان فولاد هرمزگان از هر نظر به تکنولوژی تولید فولاد مسلط شده‌اند و تولید بالاتر از ظرفیت علاوه بر بهینه‌سازی مصرف انرژی، کسب درآمد و سودآوری بیشتر را برای شرکت به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در ادامه به رکوردشکنی‌های واحد احیا مستقیم اشاره کرد و گفت: واحد احیا مستقیم از ابتدای سال جاری تولید را طوفانی آغاز کرد و چهار رکورد روزانه را در روزهای ۱۳، ۱۸، ۱۹ و ۲۲ فروردین ماه به ثبت رساند. این رکوردها پس از آن به دست آمد که واحد احیا مستقیم توانست سنگین‌ترین و طولانی‌ترین شات‌دان و تعمیرات سالیانه را در زمستان امسال با موفقیت پشت سر بگذارد. به عبارتی از محدودیت تامین گاز در زمستان بهترین فرصت را برای تعمیرات سالیانه ساختیم و با تعویض نسوز مدول A واحد احیا مستقیم و انجام تعمیرات اساسی در مدول B، فرصت را برای جهش تولید در این دو واحد فراهم ساختیم.

وی اضافه کرد: با انجام تعمیرات منظم و موفقیت‌آمیز، هر دو واحد برای افزایش تولید آماده شدند و توقفات اضطراری آن‌ها ناشی از مشکلات قطعات و تعمیرات کاهش یافت و به حداقل رسید. با کاهش شدید توقفات و افزایش زمان تولید، در ادامه شاهد آن بودیم که این واحد پی در پی رکوردشکنی کرد و سرانجام به میزان ۱۷۰ هزار و ۳۰۰ تن در فروردین ماه، یک رکورد خارق‌العاده را به ثبت رساند. این میزان تولید در حالی رقم خورد که میزان ظرفیت اسمی واحد احیا مستقیم کمی بیش از ۱۳۷ هزار تن در ماه است. این یعنی واحد احیا توانست ۲۵ درصد از ظرفیت اسمی خود محصول تولید کند که دستیابی به این ظرفیت اسمی میان واحدهای احیا مستقیم در صنعت فولاد کشور تقریبا بی‌نظیر است.

معروفخانی در ادامه به رویکرد این شرکت در سال جاری اشاره کرد و افزود: فولاد هرمزگان در سال جاری رویکرد تولید بهینه‌، اقتصادی و دارای ارزش افزوده را همراه با نیم‌نگاهی به رکوردشکنی و افزایش تولید دنبال می‌کند که خوشبختانه در فروردین ماه محقق شد. همچنین به دنبال تداوم اجرای پروژه‌ها به ویژه تسریع آن‌ها هستیم تا جهش تولید واقعی را در فولاد هرمزگان محقق کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در پایان از همه کارکنان واحدهای تولید به ویژه معاونت بهره‌برداری و سایر واحدهای ستادی که در دستیابی به این رکورد سهیم بودند تقدیر و تشکر کرد.

 


روابط عمومی فولاد هرمزگان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: