جانشین هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی قرارگاه خاتم‌الانبیا:

نمایشگاه نفت و گاز، فرصتی برای هم‌افزایی های صنعتی و سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک!

نمایشگاه نفت و گاز، فرصتی برای هم‌افزایی های صنعتی و سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک!
کدخبر : 597253

جانشین هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در یک گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار شما و اقتصاد در محل غرفه قرارگاه خاتم در رویداد بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی به بیان دستاوردهای قرارگاه خاتم در اجرای پروژه‌ها و همچنین خط مشی محرومیت زدایی این قرارگاه در مکان‌های اجرای پروژه پرداخت و از امضای تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در دو روز برگزاری نمایشگاه خبر داد.

به گزارش شماواقتصاد: سید حمید موسوی در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی درخصوص کیفیت برگزاری این رویداد مهم، گفت: نمایشگاه نفت و گاز با توجه به تمرکز یکجای شرکت‌های نفت در حوزه‌های بالادستی، میان دست و پایین دستی و تامین‌کننده‌ها (وندورها) یک زمینه و بستری است تا تمام موضوعات کاری را در مدت زمان کوتاهی بتوانند با تعاملات گسترده و تبادل نظر به عقد قراردادها، تامین کالا و موضوعات اجرایی به انجام برسانند.

IMG_20240510_125319_542

جانشین هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی قرارگاه خاتم، افزود: یکی از ظرفیت‌های نمایشگاه نفت و گاز همجواری شرکت هایی است که در یک محیط سالم با هم رقابت می‌کنند در جهت پیشرفت موضوعات نفتی به خصوص در حوزه های بالادستی یعنی بحث حفاری چاه های نفت است که تاثیر بسیار مهمی دارد.

وی درباره ظرفیت های قرارگاه خاتم برای این نمایشگاه، تصریح کرد: مجموعه قرارگاه با توجه به تجربه بسیار بالایی که در زمینه های نفت دارد و تجهیزات و ماشین آلات بسیار خوبی را دارا می‌باشد در این رویداد مهم شرکت کرده است. در حال حاضر ۲۲۲ حلقه چاه گازی و نفتی در کارنامه فعالیتی خود دارد که از این میزان ۱۴۶ حلقه چاه، نفتی می‌باشد که امیدواریم پس از بهره‌برداری در مجموع ۲۰۰ هزار بشکه نفت به تولید کشور اضافه گردد.

سیدحمید موسوی با تاکید بر اینکه کلیه عملیات‌ها و ظرفیت‌های ایجادشده توسط قرارگاه خاتم انجام می‌گیرد، اظهار داشت: کلیه عملیات های اجرایی موضوعات بالادستی، میان دستی که شامل خطوط انتقال خط لوله و مخازن است، همه به صورت ۱۰۰ درصد ایرانی و ترجیحا با استفاده از پرسنل زحمتکش و بومی همان استان توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به انجام می‌رسد. اگر پروژه‌ای همچون پروژه مهم حال حاضر مهر خلیج در شهر بندرعباس هم وجود داشته باشد در بحث جوشکاری و اجرا، همه از نیروها و مهندسین متخصص خود استان هرمزگان بهره گرفته شده است. سرمایه گذاری پروژه مهر خلیج فارس به صورت ۱۰۰ درصد توسط قرارگاه انجام گرفته است و به امید خدا با اتمام پروژه پالایشگاه مهر خلیج فارس ۱۳ میلیون لیتر بنزین به تولید کشور افزوده خواهد شد.

IMG_20240510_125322_025

وی درخصوص قراردادهای منعقد‌شده در بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی، گفت: طی زمان برگزاری این نمایشگاه قرارداد میدان مشترک یادآوران به امضاء خواهد رسید. این میدان با کشور همسایه ایران یعنی عراق به صورت مشترک برداشت خواهد داشت و امیدواریم پس از انعقاد قرارداد بتوانیم برداشت‌های خوبی از این میدان مشترک داشته باشیم. علاوه بر این در جهت بحث های اجرایی و تعامل دانشگاه و صنعت، تعامل دانشگاه و نفت، تفاهم نامه هایی امضا کردیم تا بتوانیم از اساتید و دانشجوهای دانشگاه‌ها در جهت بازدید پروژه ها در آینده استفاده کنیم.

جانشین هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی قرارگاه خاتم‌الانبیا درباره تفاهم‌نامه‌ّای منعقد شده در روز دوم برگزاری نمایشگاه نفت و گاز، گفت: امروز با دانشگاه آزاد بوشهر، دانشگاه علم و صنعت تفاهم‌نامه‌هایی به امضاء رساندیم و یک تفاهم نامه هم دیروز با مجموعه نیروگاه ایران هرمز امضا کردیم. امیدواریم در روزهای آتی تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای خوبی خواهیم داشت. عموما تفاهم‌نامه‌های منعقد شده توسط این قرارگاه در مباحث سرمایه‌گذاری و اجرایی می‌باشد، بدین معنا که ما در یک پروژه هم بحث سرمایه‌گذاری و هم اجرایی را با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های بالای قرارگاه در اجرای پروژه‌های سطح کشور خواهیم داشت. 

سیدحمید موسوی در پایان به فعالیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا براساس بخشنامه محرومیت‌زدایی اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس بخشنامه و ابلاغیه قرارگاه تا شعاع ۷۰ کیلومتری هر شهر مکان اجرای پروژه موظف به محرومیت‌زدایی، مردم‌یاری و مردم‌نوازی هستیم که در نوع خود منحصربه‌فرد می‌باشد. موضوع دوم مربوط به استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌های خصوصی در مجموعه قرارگاه است. پنج هزار شرکت خصوصی و تامین کننده کالا در حال حاضر در پروژه‌های این قرارگاه استفاده می‌شود که بیشتر موفقیت‌های قرارگاه تاکنون توسط همین شرکت‌های خصوصی داخلی انجام شده است. در برخی از پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بانک‌ها انجام می‌گیرد که در این رابطه می‌توان به پروژه هزار کیلومتری خط لوله تابش اشاره کرد که با سرمایه گذاری بانک شهر و شرکت پخش پالایش نفتی انجام گرفته و در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد. 

 

 

 

گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: