در اختتامیه نخستین رویداد «چادرو» مطرح شد:

حدود ۹ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی در برند برتر چادرملو

حدود ۹ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی در برند برتر چادرملو
کدخبر : 597029

مرکز نوآوری نوچاد با هدف بهره‌مندی و استفاده از طرح‌ها و ایده‌های نو و در راستای حل مشکلات و چالش‌های معدن و صنعت، برای نخستین بار اقدام به برگزاری رویداد فناورمحور در جهت ورود به فرایند مشارکت و صرفه‌جویی‌های ارزی ناشی از بومی‌سازی کرد که با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.

به گزارش شماواقتصاد: رویداد «چادرو» از سوی مرکز نوآوری «نوچاد» در راستای توسعه توانمندی های چادرملو از طریق ایجاد قابلیت های پویا در بستر نوآوری برگزار شد تا با حمایت از استارت آپ های و و کسب و کارهای نوپا تقویت همکاری های صنعتی و نوآورانه در حوزه معدن و صنایع معدنی صورت گیرد.

مجتمع چادرملو در بخش های گسترده ای از اکتشاف، استخراج، تولید گندله ، فولاد و آهن اسفنجی فعالیت دارد و موقعیت های زیادی را برای مجموعه های نوآور ایجادکرده است.

نوچادچادرملو

در همین راستا، نخستین رویداد مرکز فناوری شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تحت عنوان «چادرو» که از سال گذشته با 70 طرح و ایده ارائه شد و طی چند مرحله بررسی و ارزیابی، 20 طرح به مرحله داوری راه یافتند در روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با معرفی 10 طرح برتر جهت ورود به فرایند مشارکت با مرکز نوآوری نوچاد به کار خود پایان داد.

مراسم پایانی نخستین رویداد چادرو با اعلام‌ها و آمار و ارقام جالبی همراه بود که توسط مرکز نوآوری نوچاد از مجموعه‌های فناوری شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به دست آمد. افتخاراتی که می‌تواند به عنوان  الگویی برای تمامی شرکت‌ها و مجتمع‌های تولیدی، صنعتی و معدنی در کشور مطرح باشد.

صرفه جویی ۸.۴۷ میلیون یورویی در بخش بومی سازی نوچاد

در مراسم اختتامیه نخستین رویداد «چادرو» امیرعلی طاهرزاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرد که در بخش بومی سازی نوچاد بیش از ۱۴۶۳ قطعه یدکی و مواد اولیه در سال۱۴۰۲ تولید شده که صرفه جویی ارزی8.47 میلیون یورویی را به همراه داشته است.
 

چادرو

براین اساس، در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تلاش شد تا با ایجاد یک اکوسیستم نوآورانه همگام با پتانسیل های معدنی و صنعتی و بهره گیری از سرمایه های انسانی خلاق، برترین ارزش آفرین در حوزه معدن و صنایع معدنی در زیست بوم نوآوری خلق شود تا از این طریق ضمن ارتقای قابلیت های پویای سازمانی زمینه توسعه همکاری های مرکز نواوری با زیست بوم نوآورانه و مراکز دانشگاهی فراهم شود .

هدف از راه‌اندازی مرکز نوآوری نوچاد و برگزاری رویداد چادرو، فراهم آوردن زمینه بروز خلاقیت و بستری سازی برای رشد و پرورش ایدهای نو در قالب شتاب دهنده ها و استارت اپ ها، سرمایه گذاری و مشارکت در توسعه کسب و کارهای نوپا و فناورانه و همچنین برگزاری دوره های توانمند سازی به همراه کمک به بومی سازی و تکنولوژی های حوزه معدن و صنایع معدنی عنوان شده است.

 

تولید ۱۴۶۳ قطعه یدکی و مواد اولیه در مجموعه نوچاد

صدور ضمانت ها از مهمترین فعالیت مجموعه نوچاد است که بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان انواع تسهیلات و کارگزاری مالی انجام می‌شود.

به گفته امیرعلی طاهرزاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مراسم اختتامیه رویداد چادرو، پلتفرم نوچاد نیز با حمایت از پایان نامه ها، تولیدات دانش بنیان ها و پروژه ها ایجاد شده و مرکز نوچاد بعنوان سکوی سرمایه گذاری در پارک علم و فناوری یزد تاسیس شد.

آنچه در بخش بومی سازی نوچاد انجام شده است تولید ۱۴۶۳ قطعه یدکی و مواد اولیه در سال۱۴۰۲ است که با صرفه جویی ارزی ۴۷/۸ میلیون یورویی همراه است و این امر نشان دهنده رشد ۷۶درصدی در تعداد قطعات اولیه و رشد۹۱ درصدی در مبلغ صرفه جویی ارزی نسبت به سال۱۴۰۱ است.

 

تحول در صنعت معدن با جذب نخبگان و دانش‌بنیان‌ها

در مراسم اختتامیه اولین رویداد چادرو، محمدرضا موثقی نیا، معاون وزیر صمت و رییس هیئت عامل ایمیدرو نیز بر اهمیت حضور نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان در صنعت معدن تأکید کرد.

وی تشویق به شناسایی جوانان خوش‌فکر و دستیابی به بستر مناسب برای رشد این افراد را مدنظر قرار داد و نکاتی درباره مشوق‌ها و تأثیر جذب ایده‌های فناورانه بر کاهش چالش‌های معدن مطرح کرد و تاکید کرد که آرمان‌های رو به رشد و توسعه کشور در حوزه‌های صنعت و فناوری در پیشرفت این بخش‌ها بدون حضور دانش بنیان‌ها و نخبگان ارائه‌ای ندارد.

 

نوچاد الگوی نوآوری چادرملو در بخش معدن 

مدیر مرکز نوآوری چادرملو و دبیر رویداد "چادرو" اظهار کردند که از ابتدای سال ۱۴۰۲ ساختار نوآوری را برای ارتقای هماهنگی با ترندهای جهانی در شرکت معدنی وصنعتی چادرملو ایجاد کردند. طی این سال‌ها، طرح‌ها و ایده‌های فناورانه و خلاقانه را جذب کرده و با آنها همکاری کرده و تیم‌های برگزیده‌ای را شناسایی کردند که به طور کیفی در سطح بالایی قرار دارند. آنها با تأکید بر اهمیت ایجاد سازوکارهای مناسب برای مشارکت و حمایت از ایده‌ها، پلتفرم "نوچاد" را ایجاد کردند.

این مرکز با تلاش برای برقراری ارتباط بین ذینفعان شرکت و اکوسیستم نوآوری، به موفقیت‌هایی در جذب ایده‌ها و ایجاد همکاری با تیم‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دست یافته است. آنها بیان کردند که از این به بعد نیز به دنبال تسهیل ارتباطات و ایجاد فرهنگ نوآوری در ساختار شرکت خود هستند. در این راستا، درخواست صدور مجوز صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر CVC "نوچاد" را به دولت ارائه داده‌اند و امیدوارند با دریافت این مجوز، امکانات لازم برای اجرای ساختار نوآوری در شرکت چادرملو را فراهم کنند.

همچنین، مدیران این مرکز تأکید کردند که همواره به دنبال بهبود و بهینه‌سازی فعالیت‌های خود هستند و از همکاری و تبادل اطلاعات با دیگر مراکز نوآوری فعال در کشور استقبال می‌کنند. این تلاش‌ها به هدف ارتقاء اکوسیستم نوآوری و ایجاد راه‌حل‌های کارآمد برای چالش‌های صنعت و فناوری منجر می‌شود.

 گفتنی است در این راستا نخستین رویداد چادرو در سال ۱۴۰۲ در سه محور زنجیره ارزش افزوده از اکتشاف معدن تا محصول نهایی و انرژیآب و محیط زیست و هوشمند سازی و تحول دیجیتال برگزار شده که در این راستا ۷۰ ایده و طرح فناورانه و نوآورانه به دبیرخانه این رویداد ارسال شده که ۲۰ طرح به مرحله داوری راه یافته است همچنین ۱۰ طرح به فرایند مشارکت با مرکز نوآوری نوچاد انتخاب شده اند.

 


گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: