رپورتاژ آگهی:

ثبت شرکت در شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد چگونه است؟ (تفاوت‌ها، مزایا و معایب)

ثبت شرکت در شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد چگونه است؟ (تفاوت‌ها، مزایا و معایب)
کدخبر : 596664

پیش از اینکه با جزئیات به ویژگی‌های استان‌ها و کلان‌ شهرها بپردازیم ابتدا به صورت کلی تعریفی از انواع شرکت‌ها، مدارک و نحوه ثبت آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

پیش از اینکه با جزئیات به ویژگی‌های استان‌ها و کلان‌ شهرها بپردازیم ابتدا به صورت کلی تعریفی از انواع شرکت‌ها، مدارک و نحوه ثبت آن‌ها را توضیح خواهیم داد. به صورت کلی تفاوت زیادی در نحوه، مراحل و مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در شهرهای مختلف وجود ندارد. تفاوت عمده بیشتر در هدف و موضوع فعالیت اقتصادی و مناسب‌ترین شهر برای فعالیت اقتصادی شما می‌باشد تا با توجه به آن شهر که در آن شرکت خود را ثبت می‌کنید انتخاب نمایید. در ادامه به نقاط مثبت و منفی شهرهای مختلف می‌پردازیم تا با اطلاعات و علم بیشتری شهر مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

A map of the middle east

Description automatically generated

آیا ثبت شرکت ضروری است؟

هدف از ثبت شرکت، رسمیت بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی و قانونی شدن شراکت افراد است. هر گاه افرادی (دو نفر یا بیشتر) به تجارت بپردازند، برای رسمی شدن فعالیت تجاری خود ضروری است که آن را به ثبت قانونی برسانند. اهمیت ثبت شرکت تجاری زمانی آشکارتر می‌شود که افراد قصد توسعه کسب‌وکار خود را داشته باشند. استفاده از تسهیلات بانکی و انواع وام‌های کارآفرینی و نیز شرکت در مناقصه‌ها و مزایده‌ها و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی منوط به ثبت رسمی شرکت است.

در واقع با تاسیس شرکت شخصیت حقیقی شما به شخصیت حقوقی تبدیل می‌شود. اعتبار قانونی شرکت‌های ثبت‌شده و مسئولیت حقوقی آنها موجب می‌شود که کارفرمایان و سرمایه‌گذاران اعتماد بیشتری به آنها کنند. در نتیجه با ثبت شرکت میزان جذب مشتری، فروش محصولات، سوددهی و قدرت رقابت شما بسیار بیشتر می‌شود. مفهوم ثبت شرکت در میان اعضا نیز هنگام تقسیم سود و انتقال مدیریت بسیار اهمیت پیدا می‌کند. حضور در پروژه‌های بزرگ و بستن قراردادهای مهم فقط با طی کردن روند قانونی تاسیس شرکت امکان‌پذیر خواهد شد.

A blue and white sign

Description automatically generated

ثبت انواع شرکت

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از ثبت شرکت باید به آن توجه داشته باشید، انواع شرکت‌ها است. بر اساس قانون در ایران به طور کلی ۷ نوع شرکت را مشخص شده است که شما می‌توانید یکی از آن‌ها را برای فعالیت اقتصادی خود انتخاب کنید. انتخاب نوع شرکت از آن جایی اهمیت دارد که قالب کلی شرکت شما را مشخص می‌کند.

برای انتخاب نوع شرکت باید به شرایط خود توجه داشته باشید، اهداف آینده شرکت خود را بررسی کنید و به برنامه‌هایی که در نظر گرفته‌اید هم دقت داشته باشید. در این حالت می‌توانید مطمئن شوید که نوع شرکت را مناسب و صحیح انتخاب کرده‌اید. برای اطلاعات بیشتر در ادامه انواع شرکت‌ها را بیان می‌کنیم بر اساس ماده‌ی ۲۰ قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران شرکت‌های تجاری به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. شرکت‌های: سهامی، با مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، مختلط سهامی و غیر سهامی، نسبی،

  • شرکت سهامی

شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه و سهام آن بین صاحبان شرکت تقسیم شده است. هر کدام از مسئولان به مقدار سهام خریداری شده مسئولیت دارند.

  • شرکت با مسئولیت محدود

این نوع شرکت‌ها معمولا از دو شریک تشکیل شده است که در امور تجاری فعالیت می‌کنند و هر یک از آن‌ها دقیقا به میزان سرمایه‌ای که دارند، تعهد و مسئولیت دارند.

  • شرکت تضامنی

به شرکت‌هایی که تحت اسمی مخصوص کارهای تجاری بین دو یا چند شریک با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود، شرکت تضامنی می‌گویند. در این نوع از شرکت‌ها، اگر دارایی شرکت برای پرداخت بدهی‌ها کافی نباشد، شرکا مسئول پرداخت هستند.

  • شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت مختلط غیر سهامی از چند شریک ضامن و یک یا چند شریک با مسئولیت محدود تشکیل می‌شود.

  • شرکت مختلط سهامی

ترکیبی از شرکت‌های تضامنی و سهامی است. نسبت به شرکا یا شریک ضامن مقررات شرکت تضامنی، نسبت به شرکا سهامی مقررات شرکت سهامی جاری است و در مواردی که با یکدیگر ارتباط دارند مقررات مخصوصی قرار دارند.

  • شرکت نسبی

شرکتی است که برای تشکیل آن حداقل به دو شریک نیاز داریم، مسئولیت شریک‌ها به نسبت سرمایه‌ای است که با خود به شرکت آورده‌اند.

  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

برای ثبت کردن این نوع شرکت، صورت تشکیل آن‌ها و سهم شرکا لازم است. این نوع شرکت‌ها از جهت نوع فعالیت‌ها و از جهت اعضا به دو قسمت تولیدی و توزیع تقسیم می‌شود.

توجه داشته باشید که شرکت‌های سهامی به دو دسته خاص و عام تقسیم می‌شوند. لازم به ذکر است که دو نوع ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت مسئولیت محدود بیشترین تقاضا را در بین انواع مختلف شرکت‌ها دارند.

راهنمای انتخاب نام برای ثبت شرکت!!

از مراحل مهم برای ثبت شرکت، انتخاب نام شرکت است که این نام می‌تواند تاثیر زیادی در تجارت شما داشته باشد. امروزه به دلیل زیاد شدن تعداد شرکت‌ها، انتخاب اسم مناسب برای شرکت کمی سخت شده است و به همین دلیل شاید خودتان به تنهایی نتوانید اسمی منحصر به فرد و خاص پیدا کنید.

  • نام شرکت باید ریشه فارسی داشته باشد.
  • نام شرکت نباید لاتین باشد.
  • نام شرکت نباید با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافاتی داشته باشد.
  • مهم‌ترین اصل در انتخاب نام شرکت، تکراری نبودن آن است یعنی نباید قبل از شما کسی این اسم را برای شرکت خود انتخاب کرده باشد.
  • از اعداد می‌توانید در نام شرکت خود استفاده کنید ولی باید به صورت حروف نوشته شود.
  • در نام شرکت نباید از عنوان‌های شعرا، دانشمندان و کاشفان عصر حاضر استفاده شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت انواع شرکت‌:

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی
  • پذیره‌نویسی سهام برای شرکت‌های سهامی عام
  • گواهی واریز حداقل ۳۵درصد سرمایه اولیه برای شرکت‌های سهامی خاص
  • ارائه مجوز برای شرکت‌ها و موسساتی که فعالیتشان به مجوز نیاز دارد.
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای تمامی افراد (متقاضیان ثبت تعاونی و موسسات غیر تجاری از این مورد استثنا می باشند).
  • ارائه‌ی مدارک تحصیلی مرتبط برای شرکت‌هایی که موضوع آنان تخصصی است.
  • ارائه‌ی مدرک تحصیلی مهندسی برای ثبت شرکت‌های با عنوان مهندسی

بهمراه داشتن تمام این مدارک برای اقدام به ثبت شرکت تهران لازم و ضروری است. پیشنهاد می شود به همراه خود، اصل کارت ملی و اصل شناسنامه را هم داشته باشید تا در موقع نیاز، بتوانید آنها را هم ارائه دهید.

آیا ثبت شرکت مالیات دارد؟

مانند اکثر فعالیت‌های دیگر شما پس از ثبت شرکت باید با تکمیل اظهارنامه مالیاتی، مالیات بپردازید. مالیات ثبت شرکت را زمانی که شما شرکت خود را در سامانه ثبت می‌کنید، می‌پردازید. سامانه ثبت شرکت‌ها به اداره امور مالیات ارتباط دارد و این مالیاتی که شما پرداخت می‌کنید، مالیات کشوری محسوب می‌شود. ثبت شرکت یکی از کارهایی است که معایب و مزایای خودش را دارد. هر گونه خدمتی که دولت برای مردم ارائه می‌نماید، برای آن‌ها با هزینه‌ای رو به رو می‌شوید که این هزینه از راه‌های مختلفی بایستی تامین گردد. لذا لازم است پس از اتمام فرآیند ثبت شرکت، حوزه مالیاتی را انتخاب نموده و کد اقتصادی دریافت کرد که بتوان به راحتی صورت حساب دارایی تعیین شده توسط حوزه مالیاتی را دریافت کرده و اقدام به اخذ پلمپ دفاتر تجاری نمود.

A green background with white text

Description automatically generated

ثبت شرکت به صورت آنلاین و سریع چه مراحلی دارد؟

آیا قوانین ثبت شرکت‌ها در شهرهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارند؟؟ برای مثال قوانین ثبت شرکت در شیراز تفاوتی با دیگر استان‌ها و شهرهای کشور ندارد. اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری مرجع رسمی ثبت شرکت در شیراز است.

سامانه‌های مختلفی علاوه‌بر سامانه اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری به جهت ثبت شرکت، ثبت برند و دیگر کارهای ثبتی وجود دارند. در بین این سامانه‌ها، سامانه‌ای که می‌خواهید با آن کار کنید باید توانایی این را داشته باشد که در صورت هرگونه بروز مشکل در روند ثبت، مشکل را به سرعت برطرف نماید.

وارد کردن اطلاعات متقاضی:

شامل نام متقاضی، نام خانوادگی متقاضی، تابعیت متقاضی، سمت متقاضی، شماره ملی متقاضی، شماره همراه متقاضی

A screenshot of a computer

Description automatically generated

نام‌های پیشنهادی شرکت:

در این قسمت می‌بایست ۵ نام را به ترتیب اولویت وارد نمایید.

انتخاب موضوع فعالیت شرکت:

بعد از انتخاب نام شرکت، اطلاعات مربوط به موضوع فعالیت شرکت باید وارد گردد.

● موضوع فعالیت باید صریح باشد.

● در تعیین موضوع فعالیت نمی‌توان از عباراتی مانند «هر گونه فعالیت مجاز» استفاده کرد.

● ثبت موضوع فعالیت شرکت در اداره ثبت شرکت ها به معنای اخذ مجوز و صدور پروانه فعالیت نیست؛ برای اخذ این مجوزها باید به مراجع مرتبط با کسب و کار رجوع کرد.

آدرس دفتر مرکزی شرکت:

در این مرحله کد پستی و شماره تلفن، شماره دورنگار، پست الکترونیک، نشانی تارنما باید به طور دقیق وارد شود. در صورت وجود شعبه اطلاعات مربوط به شعبه به طور کامل ذکر گردد. ( کد پستی شعبه، شماره تماس واحد ثبتی شعبه، نشانی شعبه )

سرمایه اولیه شرکت:

در این مرحله نوع سرمایه شخص حقوقی باید از فهرست انتخاب شود. برای مثال در حال حاضر، حداقل سرمایه شرکت سهامی عام پنج میلیون ریال است. و پس از نهایی شدن ثبت شرکت، سهام آن در بورس داد و ستد می‌شود.

اشخاص شرکت:

در این قسمت، مشخصات تمامی شرکا را وارد کنید. منظور از اشخاص، افرادی هستند که در شرکت سمتی دارند.

سهام یا سرمایه هر شخص:

در این صفحه میزان سرمایه یا سهام هر شخص می‌بایست قید گردد.

سمت و ارتباط بین اشخاص:

در این مرحله سمت اعضای شرکت (سمت مدیر عامل یا رئیس هیأت مدیره) تعیین ‌میگردد. اگر نماینده و یا وکیل در شرکت حضور دارد، نام وکیل در این قسمت ذکر گردد.

روزنامه و سال مالی:

در شرکت‌های سهامی خاص می‌بایست یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار جهت انتشار آگهی‌های شرکت انتخاب شود. در شرکت‌های با مسئولیت محدود و موسسات نیازی به انتخاب روزنامه نیست.

تهیه متن صورتجلسه، تقاضانامه یا اظهارنامه:

در شرکت‌های سهامی خاص و موسسات غیرتجاری اظهارنامه ودر شرکت‌های مسئولیت محدود تقاضانامه می‌باشد. اظهارنامه ثبت شرکت از اوراق بهادار است که باید از اداره ثبت شرکت‌ها تهیه شود، و تمام بندهای آن را با دقت برای پیش‌برد مسیر تاسیس شرکت پر کرد.

تهیه و ارسال شرکتنامه و اساسنامه شرکت:

در این مرحله باید اطلاعاتی که مربوط به شرکتنامه و اساسنامه شرکت است را در تهیه و وارد کنید. همچنین تصاویر برابر اصل شده آن‌ها را نیز باید در سایت بارگذاری کنید. اساس‌نامه رکن اصلی شرکت‌های سهامی خاص، سهامی عام، مختلط سهامی و تعاونی می‌باشد. روابط شرکا با یکدیگر، حدود اختیارات، نحوه تقسیم سود، قوانین اداره مجموعه، نظارت بر عملکرد مدیران، رابطه با سهامداران و شرایط انحلال شرکت در این سند ثبت می‌شود. شرکتنامه مخصوص شرکت‌های با مسئولیت محدود، تضامنی و نسبی است و شرکت‌های سهامی و تعاونی نیازی به شرکتنامه ندارند.

تایید نهایی مدارک:

مرحله پایانی ثبت تاسیس در سامانه آنلاین ثبت شرکت‌ها تایید مدارک می‌باشد.

پس از طی کردن مراحل ثبت شرکت از طریق سامانه، مدارک ثبت شرکت باید از طریق پست ارسال شوند:

بعد از اخذ تاییدیه پذیرش، باید نسخه‌های اصلی صورتجلسات تنظیمی و ضمیمه‌های آنها را امضا، و از طریق باجه‌های پست به صورت سفارشی به آدرس مشخص‌شده در تاییدیه ارسال کرد.

پرداخت هزینه‌ها:

در هر کدام از مراحل ثبت شرکت باید مبلغی را به حساب‌های گوناگون واریز کرد (در بخش بعد ریز هزینه ثبت شرکت را مرور کرده‌ایم). سامانه‌ای که به متقاضی اجازه دهد تمام این پرداختی‌ها را به صورت یکجا انجام دهد، می‌تواند فرآیند اینکار را بسیار ساده‌سازی کند.

ثبت شرکت در دیگر شهرهای ایران چه مزایایی دارد و چگونه است؟!!!

تا اینجا با انواع، مراحل و مدارک مورد نیاز ثبت شرکت‌ها اشنا شدیم. از این پس پیرامون مزایا و معایب ثبت شرکت در استان‌ها و شهرهای ایران به غیر از تهران صحبت می‌کنیم.

A person standing in front of a building

Description automatically generated

ثبت شرکت در شیراز!!!!

استان فارس با مرکزیت شهر شیراز در جنوب ایران واقع است. آب‌وهوای معتدل این استان سبب شده است که در تمام فصل‌های سال مسافران زیادی به آنجا سفر کنند. جاذبه‌های متعدد تاریخی، فرهنگی و طبیعی این منطقه، استان فارس را به یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری کشور تبدیل کرده است. رواج ثبت شرکت در شیراز در حوزه گردشگری گویای همین موقعیت است. کشاورزی و دامداری نیز جزو منابع مهم اقتصادی این منطقه هستند. علاوه بر کشت گسترده گندم و پرورش انواع مرکبات، افراد زیادی به تولید لبنیات و گوشت قرمز اشتغال دارند. آسان بودن شرایط ثبت شرکت در استان فارس و شیراز موجب شده است که کارخانه‌های متعددی نیز برای این محصولات تاسیس شوند. چند پالایشگاه و واحد پتروشیمی نیز در قسمت‌های جنوبی فعال هستند.

آشنایی با جغرافیای صنعتی و اقتصادی شهر شیراز!!!

از نقاط قوت شهر شیراز و مزایای ثبت شرکت در این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود. شیراز مرکز استان فارس و پرجمعیت‌ترین شهر آن است. هوای عالی و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر آن موجب رونق همیشگی صنعت توریسم در این شهر شده است. فرودگاه بین‌المللی شیراز یکی از مقاصد اصلی گردشگران خارجی در سفرشان به ایران است. مسافران ایرانی نیز برای رفتن به آرامگاه حافظ و سعدی و دیدن خانه‌ها و باغ‌ها و مساجد بسیار زیبا به این شهر سفر می‌کنند. ثبت شرکت در شیراز در زمینه فعالیت‌های خدماتی و رفاهی رشد بسیار چشمگیری در سال‌های اخیر داشته است. صنایع دستی اصیل و بسیار متنوع این شهر نیز بسیار مورد توجه تمام بازدیدکنندگان است. خاتم‌کاری‌های شیراز نه تنها در بازار وکیل که در بازارهای جهانی نیز مخاطبان فراوانی دارد. تعدادی دانشگاه مهم ایران نیز در این شهر قرار دارند که دانشجویانی از سرتاسر ایران و کشورهای مختلف دارند. به دلیل پویایی این شهر، تاسیس شرکت در شیراز یکی از گزینه‌های اصلی بسیاری از فعالان اقتصادی محسوب می‌شود.

ثبت آنلاین شرکت در شیراز!!

تمامی فرایند ثبت شرکت در شیراز به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری است. دریافت بیشتر مجوزهای فعالیت از نهادهای گوناگون نیز به شکل اینترنتی امکان‌پذیر شده است. شما حتی می‌توانید کارت بازرگانی خود را نیز برای تاسیس شرکت در شیراز از طریق سایت سازمان توسعه تجارت ایران دریافت کنید. سامانه هوشمند ثبت شرکت آسان‌ثبت نیز همیشه برای دریافت تازه‌ترین تغییرات و آخرین قیمت‌ها در دسترس شما است. کارشناسان این مجموعه نیز در تمام طول هفته و در تمام ساعات شبانه‌روز آمادۀ پاسخگویی به شما هستند. گفتنی است که هرگونه راهنمایی و مشاوره تخصصی در زمینه تشکیل شرکت در شیراز و استان فارس کاملاً رایگان است.

ثبت تغییرات شرکت در شیراز چگونه می‌باشد؟

هر تغییری که در ساختار مدیریتی شرکت و سرمایه آن رخ می‌دهد باید به صورت قانونی ثبت شود. کاهش یا افزایش سرمایه، تحول موضوع فعالیت، تبدیل شدن سهام‌ها، انتخاب بازرسان و مدیران جدید یا تمدید ماموریت آنها، عوض شدن نشانی، تغییر حق امضا، دگرگونی اساس‌نامه و انحلال شرکت در این دسته می‌گنجند. گفتنی است که چنین تصمیماتی باید به تایید و امضای دست‌کم دو سوم اعضا برسد. پروسه ثبت تغییرات شرکت در شیراز و استان فارس با ارائه مدارک لازم برای این منظور آغاز می‌شود و با آگهی آنها در روزنامه رسمی کشور به پایان می‌رسد.

آدرس اداره ثبت شرکت‌ها در شیراز

اداره ثبت شرکت‌های شیراز در خیابان همت جنوبی واقع شده است. شماره تلفن آن نیز ۳۶۳۲۰۹۱۷ است که در ساعات اداری پاسخگوی شما است. محله‌های عفیف‌آباد، معالی‌آباد، ارم وقصردشت از مهم‌ترین مراکز ثبت شرکت در شیراز هستند. دفتر موسسه‌های ثبت شرکت در شیراز نیز عمدتاً در این نواحی هستند.

A building with a pond and a large building with a large building in the background

Description automatically generated with medium confidence

ثبت شرکت در اصفهان چگونه است؟؟

استان بعدی که پیرامون مزایا و معایب آن برای ثبت شرکت صحبت می‌کنیم اصفهان است. استان اصفهان در مرکز ایران واقع است و یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری کشور محسوب می‌شود. اصفهان، بعد از مشهد و تهران، بزرگترین و پر جمعیت‌ترین شهر ایران محسوب می‌شود. همچنین پس از مشهد، دومین شهر دارای بیشترین گردشگر و بعد از تهران دومین شهر صنعتی ایران می‌باشد. اصفهان در دوران صفویه پایتخت ایران بوده و معروفترین شهر ایران در خارج از ایران می‌باشد.

رشد صنعت و تجارت در این استان بسیار چشمگیر بوده و از همین جهت است که مقوله ثبت شرکت نیز در این کلان شهر بسیار مهم است. جاذبه‌های متعدد تاریخی و فرهنگی موجب شده است که در تمام طول سال بازدیدکنندگان فراوانی از سراسر جهان به این استان زیبا سفر کنند. ثبت شرکت در اصفهان در حوزه گردشگری بسیار متداول است و افراد زیادی در زمینه ارائه خدمات توریستی مشغول به فعالیت هستند. از سوی دیگر، صنایع بزرگی نظیر ذوب‌آهن و فولاد مبارکه نیز بخش مهمی از منابع اقتصادی این منطقه را تشکیل می‌دهند. شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هِسا) نیز در شاهین‌شهر اصفهان فعال است.

این استان به بیست و چهار شهرستان تقسیم شده است. شهرستان اصفهان با حدود دو میلیون و دویست هزار نفر ساکن، پرجمعیت‌ترین آنها است. آران و بیدگل، اردستان، برخوار، بوئین و میاندشت، تیران و کرون، چادگان، خمینی‌شهر، خوانسار، خور و بیابانک، سمیرم، شاهین‌شهر و میمه، شهرضا، دهاقان، فریدون‌شهر، فلاورجان، فریدن، کاشان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نایین، نجف‌آباد و نطنز دیگر شهرستان‌های آن هستند. مانند ثبت شرکت در شیراز، گفتنی است که نحوه تاسیس شرکت در استان اصفهان در تمام شهرستان‌های آن یکسان است. بنابراین، هزینه ثبت شرکت در اصفهان با دیگر شهرها برابر است.

جغرافیای اقتصادی و تاریخی کلان شهر اصفهان!!!

شهر اصفهان مرکز استان و یکی از مراکز تاریخی ایران است. میدان نقش‌جهان، عمارت عالی‌قاپو، مسجد شیخ‌لطف‌الله، کاخ چهل‌ستون، سی‌وسه‌پل و بسیاری بناهای دیدنی دیگر، گردشگران را از سراسر دنیا به این شهر زیبا می‌کشانند. قدم زدن در چهارباغ و کرانه زاینده‌رود تجربه‌ای به‌یادماندنی برای توریست‌های خارجی بر جای می‌گذارد. صنایع‌دستی اصیل اصفهان نیز بسیار مورد توجه علاقه‌مندان است. فرش دستباف و صنایع‌دستی ظریفی نظیر میناکاری، سفالگری و قلمزنی نه فقط در بازار قیصریه اصفهان که در بازارهای خارجی نیز مخاطبان فراوانی دارند. همین موضوع موجب شده است که ثبت شرکت در اصفهان با موضوع صادرات و واردات نیز در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته باشد.

تاسیس شرکت در اصفهان چقدر طول می‌کشد؟

ثبت شرکت در اصفهان حدوداً دو هفته کاری زمان می‌برد. مراحل تاسیس قانونی شرکت باید به ترتیب طی شوند. تمامی مدارک پس از تکمیل و بازبینی به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال می‌شوند. کارشناسان این اداره به بررسی دقیق آنها می‌پردازند و اگر اشکالی مشاهده کنند، مدارک را برای اصلاح باز می‌گردانند. نهایی شدن تاسیس شرکت در اصفهان پس از تایید بازرسان این اداره و صدور گواهی آگهی شرکت به انجام می‌رسد. گفتنی است که پرداخت مبلغ اضافی هیچ تاثیری در سریع‌تر طی شدن این روند قانونی و کاهش مدت زمان ثبت شرکت در اصفهان ندارد.

ثبت آنلاین شرکت در اصفهان!!

تمامی فرایند ثبت شرکت در اصفهان به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری است. دریافت بیشتر مجوزهای فعالیت از نهادهای گوناگون نیز به شکل اینترنتی امکان‌پذیر شده است. شما حتی می‌توانید کارت بازرگانی خود را نیز برای تاسیس شرکت در اصفهان از طریق سایت سازمان توسعه تجارت ایران دریافت کنید. سامانه هوشمند ثبت شرکت آسان‌ثبت نیز همیشه برای دریافت تازه‌ترین تغییرات و آخرین قیمت‌ها در دسترس شما است. کارشناسان این مجموعه نیز در تمام طول هفته و در تمام ساعات شبانه‌روز آمادۀ پاسخگویی به شما هستند. گفتنی است که هرگونه راهنمایی و مشاوره تخصصی در زمینه تشکیل شرکت در اصفهان کاملاً رایگان است.

آدرس اداره ثبت شرکت‌های اصفهان

اداره ثبت شرکت‌های اصفهان در خیابان کاوه، ابتدای خیابان جابر انصاری واقع شده است. شماره تلفن‌های آن نیز ۳۴۳۱۹۲۴۷-۰۳۱ و ۳۴۳۱۹۰۱۹-۰۳۱ است که در ساعات اداری پاسخگوی شما خواهد بود. محله‌های عباس‌آباد، جلفا، مشتاق، مهرآباد و مرداویج از مهم‌ترین مراکز ثبت شرکت در اصفهان هستند. دفتر موسسه‌های ثبت شرکت در اصفهان نیز عمدتاً در این قسمت‌ها هستند. گفتنی است که در سامانه آسان‌ثبت، تمامی فرایند تاسیس شرکت به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری انجام می‌شود.

A building with a clock tower

Description automatically generated

ثبت شرکت تبریز چه مزایایی دارد؟!!

این شهر مرکز اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی در منطقه‌ی شمال غرب ایران به شمار می‌آید که همین ویژگی‌ها، فرصت‌های سرمایه گذاری بی‌نظیری را برای فعالان اقتصادی فراهم می‌آورد. به عنوان مثال، کارخانه‌های تولیدی در این استان پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه گذاری دارد. همچنین صنایع سنگین نظیر ماشین سازی نیز، چشم انداز روشنی را برای سرمایه گذاری در طرح‌های اقتصادی سودآور پدیدار می‌سازد.

از سایر مزایای سرمایه گذاری در این شهر، می‌توان به مزیت‌های چرم و کفش برای جذب سرمایه گذاری اشاره کرد. به طوری که بزرگ‌ترین شهرک چرم سازی در تبریز واقع شده است که می‌توان با جذب سرمایه گذاری کالاهایی را با هدف صادرات به بازار منطقه تولید کرد. بنابراین، یکی از مقدماتی ترین آغاز یک کسب و کار تجاری در تبریز، سرمایه گذاری و ثبت شرکت است. زیرا استفاده از پدیده شرکت تجاری به بازدهی فعالیت اقتصادی شدت بیشتری می‌دهد و تضمین کننده مزایایی است که فعالیت فردی در بر ندارد. مزایایی چون فراهم شدن سرمایه بیشتر و تجمع تخصص‌هایی گوناگون برای دستیابی به هدفی واحد و به ویژه محدودیت مسئولیت فعالان تجاری.

استان آذربایجان شرقی با مرکزیت شهر تبریز در شمال غربی ایران واقع شده است. این محدودۀ جغرافیایی در گذشته آذربایجان خاوری نامیده می‌شده است. آب‌وهوای سرد و طبیعت کوهستانی این استان هر ساله به خصوص در بهار و تابستان پذیرای گردشگران فراوانی از سراسر کشور است. در سال‌های اخیر، ثبت شرکت در استان آذربایجان شرقی در حوزه گردشگری و توریسم رشد چشمگیری داشته است. آبشارها، آبگرم‌ها و دریاچه‌ها از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی این استان هستند. همچنین خاک حاصلخیز و آب کافی بستر بسیار مناسبی را برای کشاورزی و دامداری فراهم کرده است. آسان بودن شرایط ثبت شرکت در تبریز و آذربایجان شرقی موجب شده است که کارخانه‌های متعددی نیز برای این محصولات تاسیس شوند.

مرز مشترک این استان با کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان سبب شده است که تاسیس شرکت در تبریز و آذربایجان شرقی در زمینه بازرگانی نیز روند صعودی داشته باشد. همچنین مرز ایران با جمهوری خودمختار نخجوان که یک منطقۀ برون‌بومی متعلق به جمهوری آذربایجان است نیز در این استان قرار دارد. این مرزها موقعیت بسیار مناسبی را برای صادرات و واردات به وجود آورده‌اند.

فضای کسب و کار و موقعیت اقتصادی تبریز چگونه است؟؟ً

شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی و قطب اقتصادی آن است. امکانات رفاهی خوب سبب شده است که ثبت شرکت در شهر تبریز گزینه بسیار مناسبی برای فعالان اقتصادی باشد. همچنین وجود جاده‌های امنی که این شهر را به دیگر نقاط کشور متصل می‌کند دسترسی آسانی را برای مردم دیگر شهرها مهیا کرده است. فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز نیز امکان سفری سریع و راحت را برای تمام سرمایه‌گذاران و تاجران ایرانی و خارجی فراهم نموده است. همۀ اینها باعث تشویق بیشتر افراد برای ثبت شرکت در تبریز و آذربایجان شرقی شده است. بناهای تاریخی متعدد و اصیلی مثل مسجد و بازار تبریز، مسجد کبود و خانه مشروطه بر جاذبه‌های این منطقه افزوده است. صنایع دستی تبریز نیز در سراسر دنیا بسیار مشهور هستند و در منابع گوناگون بین‌المللی از تبریز به عنوان شهر جهانی بافت فرش نام برده می‌شود. غذاهایی مثل کوفته تبریزی و دلمه برگ مو و شیرینی‌هایی مثل باسلوق و نوقا و پشمک نیز طرفداران فراوانی دارند و سالانه درآمد قابل توجهی را برای تهیه‌کنندگان، فروشندگان و صادرکنندگان آنها حاصل می‌کنند.

نحوه ثبت شرکت پیمانکاری و بازرگانی در تبریز

موضوعاتی مانند پیمانکاری و بازرگانی گاهاً ممکن است در یک دسته بندی قرار گیرند. البته هر یک از این موضوعات می توانند تحت عنوان شرکت تجاری به ثبت برسند. برای اینکه ثبت شرکت پیمانکاری و ثبت شرکت بازرگانی داشته باشید باسد موضوع فعالیت تان در این زمینه باشد.

اداره ثبت شرکت‌های تبریز!!!

در شهر تبریز، اداره ثبت واحدی را تحت عنوان واحد ثبت شرکت در نظر گرفته است و تمام فعالیت‌های شرکت زیر نظر اداره ثبت شرکت تبریز در شهر تبریز انجام می‌شود. تمامی ادارات ثبت شرکت در تبریز موظف هستند تا بر اساس قوانین کلی تجارتی اقدام به ثبت شرکت یا ایجاد شخصیت حقوقی نمایند. کارشناسان ثبتی موظف هستند کلیه مدارک و اسناد را بررسی کنند تا مغایر با قوانین امری تجاری نباشد.

A person standing next to a building

Description automatically generated

ثبت شرکت در مشهد!!!

در ابتدا برای معرفی می‌توان گفت استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران واقع شده و مرکز آن شهر مشهد است. این منطقه یکی از قدیمی‌ترین خاستگاه‌های تمدن ایرانی است و پسوند رضوی در نام آن به وجود مبارک حرم امام رضا (ع) اشاره دارد. این استان به دلیل داشتن مرزهای مشترک طولانی با کشورهای افغانستان و ترکمنستان به یکی از مسیرهای ترانزیت کالا تبدیل شده است. ثبت شرکت در مشهد با موضوع صادرات و واردات بسیار متداول است و افراد زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. معادن متعدد سنگ‌های قیمتی و تزئینی و کانی‌هایی نظیر آهک و زغال‌سنگ نیز بخش مهمی از اقتصاد این استان را تشکیل می‌دهند.

شهر مشهد مرکز استان و پایتخت معنوی کشور است. بخش بسیار مهمی از اقتصاد این کلان‌شهر بر پایه ارائه خدمات گردشگری مذهبی استوار است. تولید و فروش زعفران، فیروزه، عقیق، فرش، هل و زرشک نیز بخش دیگری از درآمد ساکنان را تشکیل می‌دهد. همچنین وجود جاذبه‌های تاریخی متعدد نظیر آرامگاه فردوسی در توس در فصل‌های گوناگون مسافران زیادی را به این منطقه جذب می‌کند. ثبت شرکت در مشهد در حوزه گردشگری رشد چشمگیری در سال‌های اخیر داشته است و افراد بسیار زیادی در حال ورود به این عرصه هستند.

ثبت شرکت در مشهد و خراسان رضوی چه قوانینی دارد؟

مانند دیگر ثبت شرکت‌ها، تمام مراحل تاسیس شرکت با نظارت اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری انجام می‌گیرد. این اداره زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کند و وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است. تمام آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به این حوزه از طریق همین سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود. بر این اساس، اگر قصد فعالیت تجاری قانونی در مشهد را دارید باید شرکتی در راستای فعالیت‌های خود تاسیس کنید تا از دید قانون نیز به رسمیت شناخته شوید. گفتنی است که قوانین ثبت شرکت در خراسان رضوی و مشهد تفاوتی با دیگر استان‌ها و شهرهای کشور ندارد.

A screen shot of a computer

Description automatically generated

ثبت آنلاین شرکت در مشهد چگونه است؟!!

تمامی فرایند ثبت شرکت در مشهد به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری است. دریافت بیشتر مجوزهای فعالیت از نهادهای گوناگون نیز به شکل اینترنتی امکان‌پذیر شده است. شما حتی می‌توانید کارت بازرگانی خود را نیز برای تاسیس شرکت در مشهد از طریق سایت سازمان توسعه تجارت ایران دریافت کنید. سامانه هوشمند ثبت شرکت آسان‌ثبت نیز همیشه برای دریافت تازه‌ترین تغییرات و آخرین قیمت‌ها در دسترس شما است. کارشناسان این مجموعه نیز در تمام طول هفته و در تمام ساعات شبانه‌روز آمادۀ پاسخگویی به شما هستند. گفتنی است که هرگونه راهنمایی و مشاوره تخصصی در زمینه تشکیل شرکت در مشهد کاملاً رایگان است.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در مشهد!!

در قانون تجارت ایران برای ثبت شرکت‌های گوناگون مدارک مستقلی در نظر گرفته شده است. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که برخی مدارک برای تاسیس انواع شرکت‌ها یکسان است، اما شیوه تنظیم رسمی آنها با یکدیگر متفاوت است. همچنین آماده کردن این مدارک احتیاج به تخصص حقوقی و تجربه در این زمینه دارد. کوچک‌ترین نقصی در پرونده شما موجب بازگشت آن می‌شود. به طور کلی، با فراهم شدن امکان ثبت آنلاین شرکت دیگر ضرورتی برای مراجعه حضوری متقاضیان وجود ندارد. تمام مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در مشهد و خراسان رضوی را می‌توان به صورت اینترنتی تکمیل کرد و ارسال نمود. از آنجایی که تشکیل شرکت‌های سهامی خاص و شرکت‌های با مسئولیت محدود در مشهد بسیار رایج است، جداگانه و به طور مشخص به آنها می‌پردازیم.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد:

۱. تکمیل و امضای دو نسخه از اساسنامه توسط خود سهامداران

۲. تکمیل و امضای دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص توسط همه سهامداران

۳. ارائه دو نسخه از صورت‌جلسه مجمع عمومی موسسان که توسط سهامداران شرکت و نیز بازرسان آن به امضا رسیده باشد.

۴. مشخص کردن نخستین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی از سوی آنان.

۵. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی تمامی سهامداران، بازرسان و اعضای هیئت‌مدیره (در دفاتر اسناد رسمی استان خراسان رضوی)

۶. ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه اولیه شرکت

۷. مجوز فعالیت از مراجع قانونی ذی‌ربط (اگر موضوع فعالیت شرکت نیاز به مجوز قانونی دارد)

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مشهد:

۱. دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت در استان خراسان رضوی

۲. دو برگ شرکت‌نامه رسمی

۳. دو جلد از اساسنامه شرکت

۴. دو نسخه از صورت‌جلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت‌مدیره

۵. فتوکپی شناسنامه همه شرکا و مدیران

۶. تامین سرمایه نقدی و تقویم‌نامه سرمایه غیر نقدی توسط شرکا

۷. مجوز رسمی فعالیت از مراجع قانونی (اگر موضوع فعالیت مجموعه نیاز به مجوز قانونی دارد)

چه اقداماتی پس از ثبت شرکت تجاری در مشهد باید انجام شود؟!!

پس از ثبت هر نوع شرکت یک سری از اقدامات هستند که باید به ناچار انجام شود. یک سری کارها نیز هستند که انجام آن‌ها اجباری نیست اما بهتر است انجام شوند.

اقدامات الزامی پس از ثبت شرکت :

●اقدام جهت اخذ روزنامه رسمی و کثیرالانتشار تاسیس شرکت پس از دریافت آگهی تاسیس شرکت

●اقدام جهت اخذ دفاتر پلمپ تجاری (حداکثر تا یک ماه پس از تاسیس)

●اقدام جهت تشکیل پرونده ی مالیاتی و اخذ کد اقتصادی (حداکثر تا دو ماه پس از تاسیس شرکت)

●تمدید یا تغییر سمت اعضای هیئت مدیره (دو سال یکبار) و بازرسین (هر یک سال) برای شرکت های سهامی خاص

●تصویب تراز و سود و زیان سال مالی شرکت هر یک سال (ابتدای سال مالی شرکت)

A close-up of a person holding a pen

Description automatically generated

ثبت شرکت در دیگر استان‌های ایران چه مزایایی دارد؟

صاحبان سرمایه، معمولا ترجیح می‌دهند تا کسب‌وکار خود را از مسیر راه‌اندازی یک شرکت تجاری رونق ببخشند. ثبت شرکت تجاری نه تنها برای شناسایی و اعتبار بخشیدن به فعالیت اقتصادی است، بلکه از نظر قانون و حاکمیت اجتماع، به منظور کسب وجه قانونی است. لذا در صورتی که شرکت بصورت یکی از شرکت‌های مندرج در قانون درنیاید و به ثبت نرسد، شرکت مزبور تضامنی محسوب خواهد شد که شرکای عادی حاضر به عدم ثبت و قبول مسئولیت تضامنی نیستند تاسیس هر شرکت تجاری، مستلزم طی کردن مراحل ثبت شر‌کت است. ثبت شرکت از نظر حقوقی و اقتصادی، برای یک کسب‌وکار مزایای زیادی به دنبال دارد.

  • ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین مزیت ثبت شرکت که می‌توان نام برد این است که فعالیت یک کسب‌وکار به شکل قانونی و رسمی دنبال می‌شود و از این جهت، اعتبار کسب‌وکار بیشتر می‌شود.
  • با افزایش هرچه بیشتر اعتبار یک کسب‌وکار، جذب سرمایه، گسترش تجارت و تنظیم قراردادهای کلان نیز آسان‌تر صورت می‌گیرد.
  • همچنین یک شرکت ثبت‌شده می‌تواند برخی امتیازات تجاری را دریافت کند. برای مثال در مناقصات و مزایده‌ها هم به طور رسمی شرکت کند.
  • شرکای تجارت نیز با ثبت شرکت می‌توانند زیر چتر قانون تجارت، از حقوق خود دفاع کنند و اختلافات حقوقی خود را از مجاری قانونی دنبال کنند.
  • به دنبال ثبت شرکت، اساسنامه شرکت نیز در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت می‌رسد. در اساسنامه میزان سهام، سرمایه، نوع شرکت و غیره ذکر شده است. بنابراین، زمانی که بین شریکان و اشخاص ثالث من جمله مشتریان شرکت، اختلافی در مورد هر یک از این موارد پیش آید، با مراجعه به اساس‌نامه ثبت‌شده می‌توانند به راحتی این مشکل را حل کنند.
  • با ثبت شرکت، این امکان برای شرکت و نماینده قانونی شرکت فراهم می‌شود تا با اخذ کارت بازرگانی، در عرصه تجارت خارجی وارد شده و به امر صادرات و واردات بپردازد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: