رپورتاژ آگهی/

ثبت شرکت در صحار عمان

کدخبر : 595356

ثبت شرکت در صحار یکی از روش‌های اخذ اقامت عمان است. البته در این روش، اقامت دائم به متقاضیان ارائه نمی‌شود.

ثبت شرکت در صحار عمان

 

صحار عمان، یکی از مناطق آزاد این کشور است که پتانسیل‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد. اقتصاد باز این منطقه فرصت‌های بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کرده و ثبت شرکت در صحار عمان را به یک فرصت طلایی تبدیل کرده است. معافیت‌های مالیاتی در این منطقه و قوانین باز و منعطف موجب شده است که راه‌‌اندازی کسب و کار در صحار مورد توجه افراد علاقه‌مند به این حوزه قرار بگیرد. اگر تمایل به دریافت ویزا اقامتی عمان از طریق ثبت شرکت در عمان دارید، صحار گزینه بسیار خوبی است که در ادامه مطلب، شرایط و نکات مربوط به آن را بررسی می‌کنیم.

فواید ثبت شرکت در صحار عمان

ثبت شرکت و راه‌اندازی کسب و کار در هریک از شهرهای عمان، مزایای بسیاری برای متقاضیان دارد. اما صحار به عنوان یکی از مناطق آزاد این کشور، شرایط بسیار بهتری نیز دارد. به عنوان برخی از مهم‌ترین فواید ثبت شرکت در صحار عمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مالکیت ۱۰۰% برای سرمایه‌‌گذار
  • بدون نیاز به ارائه حداقل سرمایه اولیه
  • معافیت‌های مالیاتی ویژه (طولانی‌مدت)
  • واردات و صادرات بدون پرداخت عوارض گمرکی
  • تجارت بدون نیاز به عامل و کارگزار داخلی در خاک عمان
  • کاهش قابل توجه برخی از هزینه‌ها
  • شانس بیشتر برای مطرح شدن در سطح بازارهای جهانی

معایب ثبت شرکت در صحار عمان

اگرچه ثبت شرکت در صحار عمان مزایای بسیاری دارد که در بخش قبل با آنها آشنا شدید، اما باید با معایب یا نقاط ضعف این کار هم آشنایی داشته باشید. به عنوان مثال یکی از شرایط ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان این است که بخشی از کارکنان شرکت شما از اتباع عمانی باشند. همچنین با راه‌اندازی کسب و کار در این منطقه، ممکن است با محدودیت‌های زیر هم مواجه شوید:

  • لزوم اجاره فضای تجاری در منطقه آزاد
  • لزوم ارائه حسابرسی مالی سالیانه به سازمان منطقه آزاد برای تمدید مجوز شرکت
  • لزوم استفاده از کارکنان عمانی (حداقل ۱۰ درصد کل کارکنان شرکت)
  • کامل نبودن امکانات رفاهی در مناطق آزاد (دارای روند رو به رشد سریع)

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در منطقه آزاد صحار

برای ثبت شرکت در صحار عمان، باید مدارکی را به سازمان‌ها و نهادهای خاصی در این کشور تحویل دهید. البته نهادهای مختلفی در این کشور وجود دارند که مدارک ثبت شرکت را از متقاضیان تحویل گرفته و پروسه آنها را انجام می‌دهند. همچنین بسته به نوع شرکت مورد نظر شما، ممکن است برخی از مدارک متفاوت باشند. اما به طور کلی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در منطقه آزاد صحار عبارتند از:

  • مدارک شناسایی کامل سرمایه‌‌گذاران و کشور مبدا آنها
  • طرح تجاری
  • مدارک مربوط به معرفی سرمایه‌ گذار اصلی
  • گواهی مبنی بر میزان اشتغال ایجاد شده توسط شرکت
  • اسناد مرتبط با تاسیس شرکت
  • تعیین میزان آب و برق مورد نیاز
  • اطلاعات تماس سرمایه‌‌گذاران

ثبت شرکت در صحار عمان چقدر هزینه دارد؟

متقاضیان ثبت شرکت در صحار عمان باید به هزینه‌های انجام این کار هم توجه داشته باشند. هزینه نهایی ثبت شرکت در این کشور، با توجه به منطقه انتخابی و نوع شرکت مورد نظر متفاوت است. به عنوان مثال هزینه‌های راه‌اندازی کسب و کار در مناطق آزاد، پایین‌تر از دیگر مناطق این کشور است. همچنین در صورت ثبت شرکت درجه ممتاز یا درجه یک، باید سرمایه بیشتری داشته باشید. این درحالی است که شرکت‌های درجه 4، سرمایه اولیه کمتری نیاز دارند. دقت کنید که مبالغ مربوط به ویزا، رفت و آمد، اقامت و ... را نیز باید در برآورد نهایی مدنظر داشته باشید.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در صحار چقدر است؟

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در عمان چقدره؟

 

ثبت شرکت در عمان، درحال حاضر هزینه پایین‌تری نسبت به کشورهای اروپایی و حتی امارات دارد. دلیل این مسئله به هیچ عنوان کیفیت پایین زندگی در عمان نیست. مقامات این کشور در مسیر پیشرفت هرچه سریع‌تر اقتصادی، مالی و ... سیاست‌های بسیار خوبی را برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی تدوین و اجرا کرده‌اند. این سیاست‌ها شرایط ایدئالی را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده که در مجموع، موجب کاهش هزینه نهایی شده است. درحال حاضر متقاضیان می‌توانند با مبلغی بین 200 تا 300 میلیون تومان، پروسه ثبت شرکت در صحار عمان را آغاز کنند. دقت کنید که هزینه‌ها متغیر بوده و باید با توجه به زمانی که قصد اقدام دارید، مخارج را برآورد کنید.

مراحل ثبت شرکت در صحار عمان

مراحل ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان، تقریبا مشابه با مراحل ثبت شرکت در دیگر مناطق این کشور است. با این تفاوت که ممکن است به دلیل منطقه آزاد بودن صحار، نیاز به طی کردن مراحل دیگری هم باشد. در مجموع برای ثبت شرکت در صحار، باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. انتخاب نام تجاری (با شرایطی اعم از منحصر به فرد بودن و مرتبط بودن با کسب و کار)
  2. ارسال مدارک شرکت (برای سازمان‌ها و نهادهای مربوطه)
  3. افتتاح حساب بانکی (جهت واریز سرمایه)
  4. ثبت نام در اتاق بازرگانی کشور عمان
  5. ارائه طرح تجاری و ثبت نوع تجارت
  6. اقدام برای ویزا
  7. ثبت نام کارمندان

اقامت عمان با ثبت شرکت در صحار

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، ثبت شرکت در صحار یکی از روش‌های اخذ اقامت عمان است. البته در این روش، اقامت دائم به متقاضیان ارائه نمی‌شود. اقامت شما در ابتدای امر موقت بوده و پس از گذشت مدتی (چند سال) و با توجه به شرایط و قوانین این کشور، می‌توانید برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید. این کشور حاشیه‌ای خلیج فارس، در سال‌های اخیر پیشرفت اقتصادی، رفاهی و فرهنگی قابل توجهی داشته است. نزدیکی عمان به ایران، اقتصاد پویا و رو به رشد، اعتبار بالای پول ملی (ریال عمان) حضور سرمایه‌گذاران اورپایی و آمریکایی، ارتقا قابل توجه سطح رفاه و وجود امکانات رفاهی، تنها بخشی از ویژگی‌هایی هستند که عمان را به یک مقصد محبوب برای زندگی و دارای آینده‌ای روشن برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: