به بهانه بیست وسومین سالگرد تاسیس بانک کارآفرین:

تجربه موفق و کارنامه درخشان «کارآفرین» در بانکداری خصوصی

تجربه موفق و کارنامه درخشان «کارآفرین» در بانکداری خصوصی
کدخبر : 571603

بانک کارآفرین در حالی بیست و سومین سال فعالیت خود را سپری کرده است، که طی این سال ها، با تکیه بر نیروی انسانی توانمند و کارآمد و به پشتوانه اعتماد مشتریان و حمایت سهامداران توانسته است به عنوان تجربه موفقی از بانکداری خصوصی در ایران کارنامه ای درخشان از خود ارایه دهد.

به گزارش شما و اقتصاد: بانک کارآفرین از جمله شش بانک خصوصی کشور است که در کنار فعالیت‌های شبکه پولی کشور توانسته علاوه بر اعطای تسهیلات مرسوم شبکه بانکی و پرداخت وام‌های تکلیفی و تامین مالی اقشار کم‌درآمد باحمایت‌های مالی از ایده‌های پیشران و شرکت‌های دانش بنیان و همچنین تامین منابع برای شرکت‌های توسعه‌ای و پتروشیمی نقشی اساسی را در توسعه اقتصاد ملی ایران ایفا نماید. در این مطلب که به بهانه بیست و سومین سالگرد تاسیس بانک کارآفرین گردآوری شده، با اشاره به پیام مدیریت عامل این بانک، با نگاهی به عملکرد به بررسی فعالیت‌های انجام شده توسط این بانک می‌پردازیم.

مدیرعامل بانک کارآفرین در پیام خود به مناسبت بیست و سومین سالگرد تاسیس این بانک، اعلام کرد: «بانک کارآفرین در حالی بیست و سومین سال فعالیت خود را سپری کرده است، که طی این سال ها، با تکیه بر نیروی انسانی توانمند و کارآمد و به پشتوانه اعتماد مشتریان و حمایت سهامداران توانسته است به عنوان تجربه موفقی از بانکداری خصوصی در ایران کارنامه ای درخشان از خود ارایه دهد.

بانک کارآفرین تمرکز فعالیت‌های خود را در این سال به حمایت از بخش سلامت، غذا و کسب و کارهای دانش بنیان قرار داده است. امیدوارم که همچون گذشته بانک کارآفرین بتواند در کنار پشتیبانی از تولید و اشتغال پایدار، به ایفای رسالت و مسئولیت های اجتماعی پرداخته و نام و جایگاه خود را بیش از پیش در جامعه به عنوان بانکی پیشگام تثبیت نماید و با تلاش مضاعف و با همدلی و وفاق بیشتر بتوانیم ضمن تحقق چشم انداز بانک که همانا " بانک متمایز، نوآور و شفاف" است، همچنان در راستای تحقق جهش تولید و توسعه و آبادانی کشور به سهم خود گام برداریم. در پایان از زحمات یکایک همکارانم در سراسر کشور قدردانی و تشکر می کنم.»

بانک کارآفرین در ماه آبان تراز مثبت ۴۷‌درصد را ثبت کرده و با سرمایه ثبت شده ۳۹۵۰‌میلیارد تومان طی عملکرد ۸ ماهه سال مالی منتهی به ۲۰ اسفند ۱۴۰۱مبلغ ۵۵۴۵‌میلیارد تومان درآمد داشته و مبلغ ۳۷۷۵‌میلیارد تومان هزینه شناسایی کرده؛ بانک طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت ۴۷‌درصد را ثبت کرده است. به تازگی تفاهم‌نامه مشترک بانک‌‌‌ کارآفرین با وزارت صنعت، معدن و تجارت با موضوع عملیاتی کردن اوراق گام در زمینه تامین مالی زنجیره تولید در حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزرای صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و امور دارایی به امضا رسید.

بانک کار آفرین طی عملکرد یک ماه منتهی به ۳۰ آبان از محل تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری، اوراق، سرمایه‌گذاری و کارمزدهای دریافتی مبلغ ۶۶۵‌میلیارد تومان درآمد محقق کرده است. بانک کار آفرین با نماد وکار طی عملکرد یک ماه منتهی به ۳۰ آبان از محل تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری، اوراق، سرمایه‌گذاری و کارمزدهای دریافتی مبلغ ۶۶۵‌میلیارد تومان درآمد محقق کرده و از محل هزینه مالی، سود سپرده‌‌‌ها و کارمزدها مبلغ ۴۵۲‌میلیارد تومان هزینه شناسایی کرده است.

اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک کارآفرین با هدف اشاعه فرهنگ نیک‌اندیشی و کمک به رفاه بیشتر جامعه انجام می‌شود. بانک کارآفرین از ابتدای فروردین ماه امسال و در مدت ۸ ماه، به بیش از ۵۰۲ متقاضی، تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرده که مجموع ارزش آن ۱۷۹ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال برآورد شده است. در ۲۰ ماه گذشته، روند اعطای منظم تسهیلات از محل منابع جمع‌‌آوری شده از طرح حساب‌های قرض‌الحسنه نیک‌آفرین توسط این بانک ادامه داشته که در مجموع بیش از ۱۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری و ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است. این میزان به غیر از تسهیلات تکلیفی از جمله وام ودیعه مسکن است که شعب مختلف بانک در حال پرداخت آن به مشتریان هستند.

یکی از اهداف و برنامه‌های سالانه بانک کارآفرین، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد که این بانک طی دو سال گذشته این مهم را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است. اعتقاد بانک کارآفرین بر این است که شرکت‌های دانش بنیان می توانند عقب ماندگی های گذشته در بخش فناوری را از میان بردارند؛ بنابراین با رویکرد حمایت از کارآفرینی و اشتغال‌زایی تفاهم نامه های متعددی را منعقد کرده است.

به اعتقاد احمد بهاروندی، مدیرعامل بانک کارآفرین، انعقاد قراردادهای متقابل همکاری و حمایت از شرکت های دانش بنیان موجب گذر از عقب ماندگی های کشور در حوزه نوآوری خواهد شد و بدون شک مسیر آینده و پیش روی کشور در دستان دانش بنیان هاست.

از دیگر اقدامات بانک کارآفرین می‌توان به تاسیس پتروشیمی کوروش از شرکت‌های زیرمجموعه گروه مالی بانک کارآفرین اشاره کرد که با هدف تولید پروپلین و مشتقات پایین‌دستی، بعنوان یکی از کامل‌ترین طرح‌های پتروشیمی کشور تاسیس شده است.

بر همین اساس، با هدف جلوگیری از خام‌فروشی منابع طبیعی و ایجاد اشتغال از طریق افزایش تولید ملی در صنایع پتروشیمی، عملیات اجرایی پروژه هیدروژن‌زدایی از پروپان پتروشیمی کوروش توسط گروه مالی بانک کارآفرین آغاز شد و شامل دو فاز اجرایی است که در فاز نخست، واحد هیدروژن زدایی از پروپان و ساختمان صنعتی و غیرصنعتی مورد نیاز احداث می‌شود و در فاز دوم نیز واحدهای پایین‌دستی برای تکمیل زنجیره‌ی ارزش پروپیلن، از جمله زنجیره‌ی آکریلات‌ها به طرح اضافه خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود تولید این کارخانه پس از بهره‌برداری به سالانه ۱۵۰ هزار تن پروپیلن پلیمر گرید بر مبنای تامین سالانه ۱۸۵ هزار تن پروپان با خلوص ۹۶ درصد از پتروشیمی بندر امام به عنوان خوراک برسد.اجرای این پروژه به شکل EPCC به دو شرکت ایرانی «مهندسی انرشیمی» و «شرکت چینی بیجینگ اورثو تکنولوژی» و با قیمت مقطوع و رقم تقریبی ۱۸۰ میلیون یورو واگذار شده است و تامین مالی احداث آن نیز از محل آورده‌ سهامداران و اخذ تسهیلات اختصاص داده شده از صندوق توسعه‌ ملی انجام می‌شود.

ایجاد اشتغال و افزایش تولید ملی در کنار کمک به جلوگیری از خام‌فروشی منابع طبیعی و هدررفت سرمایه‌های ایران از جمله اهداف مهم این پروژه تعریف شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: