در گفت‌وگوی اختصاصی سردار حاجی‌زمانی با شما و اقتصاد مطرح شد:

ایجاد ۷ هلدینگ تخصصی در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای رفع مشکلات کشور

ایجاد ۷ هلدینگ تخصصی در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای رفع مشکلات کشور
کدخبر : 597252

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی در گفت‌وگویی اختصاصی با شما و اقتصاد از دستاوردهای مطلوب و فعالیت‌های این قرارگاه در ورود به بخش‌های مختلف توسعه‌ای با ایجاد ۷ هلدینگ در جهت کمک به دولت در رفع مشکلات کشور خبر داد.

به گزارش شماواقتصاد: اسدالله حاجی زمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با بیان اینکه نمایشگاه با سال گذشته تفاوت قابل توجهی دارد، گفت: اگرچه ضرورت تکرار هرساله برخی از بخش های نمایشگاه به جهت انجام هماهنگی لازم فیمابین بخش های مختلف فعال در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی وجود دارد، ولی در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته این تعامل و هماهنگی ارتقاء پیدا کرده است.

وی با اشاره به افزایش حضور شرکت‌های فعال در بخش های مختلف حوزه نفت و گاز، اظهار داشت: طبیعتا این موضوع سبب افزایش تعاملات و مذاکرات فیمابین خواهد بود که در نهایت با توجه به کارهای انجام‌شده منجر به بهینه‌تر شدن ظرفیت میان‌بخشی کشور در حوزه نفت و گاز می‌شود. این بخش‌ها با اطلاع کامل و جامع‌تری می‌توانند تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای فیمابین را که لازمه تداوم و ارتقای فعالیت حوزه‌های بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دست نفت است را به انجام برسانند که انشا الله خروجی مناسبی برای کشور و آینده کشور دارد.

حاجی‌زمانی درباره نقش‌آفرینی متفاوت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در روند توسعه بخش‌های فعال در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، گفت: فعالیت قرارگاه با حضور در فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی با جدیت آغاز شد که بعد از آن فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی، احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس به انجام رسید و در حال حاضر NGL ها به علاوه پالایشگاه مهر خلیج فارس که در حال ساخت دارد. با روحیه جهادی و انقلابی و استفاده کامل از ظرفیت مهندسین کشور بدون وابستگی به خارج و در بخش تامین هم شاید با حداقل در وابستگی ها تلاش می‌کند تا تامین مورد نیاز خود را با رویکرد استفاده حداکثری از ظرفیت توان مهندسین کشور به انجام برساند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا تصریح کرد: در قرارگاه سعی شد تا با نهادینه‌کردن این روند در مسیر الگوشدن و دانش‌بنیانی حرکت‌ها و فعالیت‌ها با کار جهادی علمی برای اجرای پروژه‌ها برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی بشود.  شکر خدا قرارگاه تا کنون این توفیقات را نیز داشته و توانسته است تا در بخش نفت و گاز و پتروشیمی این مهم را به انجام برساند. در حال حاضر حدود ۱۶۸ میلیون متر مکعب تولید روزانه گاز کشور از فازهایی تامین می‌شود که توسط قرارگاه راه‌اندازی شده است. ۱۵۰ میلیون مترمکعب از این گازهای شیرین که استفاده خانگی را دارد در پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت ۴۵ میلیون لیتر روزانه تولید بنزین کشور افزوده شد. 

سردار حاجی‌رضایی تاکید کرد: در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پالایشگاه مهر خلیج فارس نیز توسط قرارگاه خاتم در حال احداث می‌باشد. هرچند که اقتضائات کشور بر تامین این نیازهاست، ولی باید اصلاح الگوی مصرف هم صورت بگیرد تا بتوانیم از پتانسیل‌های کشور در مسیر دست استفاده کنیم. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شما واقتصاد مبنی بر اینکه ظرفیت قرارگاه خاتم در کدام بخش بالاتر می‌باشد، بیان کرد: ما در هفت هلدینگ تخصصی کارها را تقسیم بندی کردیم. در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، هلدینگ تخصصی نفت و گاز و پتروشیمی را داریم. در زمینه سدها و خطوط انتقال تصفیه‌خانه‌ها، هلدینگ تخصصی نیرو در حوزه کشاورزی فعالیت خود را با ایجاد بیش از ۶۲ سد و بند انحرافی مشغول  به فعالیت می‌باشد. حدود ۵۰ درصد از ظرفیت مخازن سدهای کشور سدهایی است که توسط قرارگاه احداث و راه‌اندازی شده است. هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی با ورود به حوزه‌های راه، راه‌آهن، مترو، ابنیه خاص فعالیت خود به انجام می‌رساند. از دیگر هلدینگ‌های زیرمجموعه قرارگاه خاتم می‌توان به هلدینگ صنعت و معدن، هلدینگ آی. سی. تی اشاره کرد. قرارگاه خاتم تلاش کرده است تا با ورود به تمام بخش‌های مورد نیاز کشور از طریق ایجاد امیدهای تخصصی که بعضا هرکدام تا سی سال سابقه فعالیت در این حوزه‌ها را دارند،  در حل مشکلات به دولت کمک کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: