خبر خوب برای یارانه بگیران و بازنشستگان / یارانه جدید چه مبلغی دارد ؟

خبر خوب برای یارانه بگیران و بازنشستگان / یارانه جدید چه مبلغی دارد ؟
کدخبر : 543820

زمان واریز یارانه نقدی در تیرماه مشخص شد .

یارانه یا سوبسید به شکلی از کمک مالی می گویند که از جانب دولت به یک تجارت خاص یا یک بخش اقتصادی یا به منظور افزایش رفاه عمومی جامعه در زمان های معین به مردم پرداخت می شود. همچنین طبق تعریف بانک جهانی، یارانه به سود اقتصادی می گویند که معمولاً دولت‌ها به تولیدکنندگان کالا به منظور کنترل و تقویت بازار پرداخت می‌کنند.

پرداخت یارانه در ایران سابقه‌ای طولانی دارد، ولی تا سال ۱۳۵۴ در دورانی که قیمت نفت ناگهان افزایش پیدا کرد، یارانه زیادی برای افزایش رفاه مردم پرداخت نمی‌شد.

 

خبرداغ : نیوشا ضیغمی از همسرش طلاق گرفت ! + سند

 

یارانه نقدی تیر ماه تا چند روز آینده به حساب 78 میلیون نفر واریز می شود.دو واریزی که باید در تیر ماه انجام می‌شد حدود یک هفته گذشته انجام شده است.  یارانه  معیشتی بنزین پنجشنبه هفته گذشته و مرحله دوم سود سهام عدالت در این هفته واریز شد. دو واریزی دیگر تا پایان ماه باقی می‌ماند که بر عهده صندوق بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی است. 

واریز  یارانه  نقدی از بیش از ۱۰ سال گذشته آغاز شده و در تیر امسال واریز صد و بیست و پنجمین مرحله آن انجام می‌شود.

از تیر پارسال تاکنون ۱۲ قسط مرجله اول وام یک میلیون تومانی کرونا از یارانه بیش از ۲۱ میلیون خانوار برداشت شده است. در این ماه نیز سیزدهمین مرحله آن کسر می‌شود.

این یارانه معمولا در ساعت ۲۴ روز بیستم هر ماه واریز می‌شود، بنابراین یارانه تیر باید در ساعات پایانی یکشنبه آینده واریز شود.


خبرفوری : یارانه 10 میلیونی چیست ؟ / زمان واریز یارانه


دو واریزی برای بازنشستگان

دو واریزی دیگر تا پایان ماه باقی می‌ماند که بر عهده صندوق بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی است.


سازمان تامین اجتماعی معمولا واریز حقوق بازنشستگان خود را از روز بیستم هر ماه شروع می‌کند، بنابراین با واریز یارانه نقدی، باید واریز حقوق این گروه از بازنشستگان نیز شروع شود.

حقوق بازنشستگان طی زمانبندی ۱۰ روزه از بیستم تا سی‌ام هر ماه و براساس حروف الفبا واریز می‌شود.

گروه دیگر بازنشستگان، بازنشستگان لشگری و کشوری هستند. در پایان خرداد اولین نوبت وام بازنشستگان واریز شد. حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر وام ۱۰ میلیون تومانی را دریافت کردند. حدود ۱۰۷ هزار نفر دیگر در صف واریز هستند.

در نوبت دوم واریزی که قرار است پایان تیر ماه انجام شود. احتمالا بیش از ۲۰ هزار نفر دیگر وام ۱۰ میلیون تومانی خود را دریافت کنند.

وام ۱۰ میلیون تومانی بازنشستگان لشگری و کشوری به برخی از متقاضیان پرداخت نمی‌شود. 

اعلام زمان واریز یارانه تیر ماه / یارانه چه کسانی کم می‌شود؟

احتمالا طبق برنامه قبلی یارانه ۴۵ هزار تومانی تیر ماه یکشنبه هفته آینده واریز شود اما در این مرحله نیز تعدادی از مشمولان کمتر از این مبلغ اعلامی، یارانه خواهند گرفت.

احتمالا طبق برنامه قبلی یارانه ۴۵ هزار تومانی تیر ماه یکشنبه هفته آینده واریز شود اما در این مرحله نیز تعدادی از مشمولان کمتر از این مبلغ اعلامی، یارانه خواهند گرفت. چه کسانی ممکن است یارانه کمتر از ۴۵ هزار تومان بگیرند؟

از تیر پارسال تاکنون ۱۲ قسط مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا از یارانه بیش از ۲۱ میلیون خانوار برداشت شده است. در این ماه نیز سیزدهمین مرحله آن کسر می‌شود.

۷۸ میلیون نفر جزو یارانه‌بگیران هستند و ماهانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

واریز یارانه نقدی از بیش از ۱۰ سال گذشته آغاز شده و در تیر امسال واریز صد و بیست و پنجمین مرحله آن انجام می‌شود.

این یارانه معمولا در ساعت ۲۴ روز بیستم هر ماه واریز می‌شود، بنابراین یارانه تیر باید در ساعات پایانی یکشنبه آینده واریز شود.

اما به جز این یارانه، در هفته آینده دو واریزی دیگر احتمالا باشد. حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری. در این مورد نیز می‌توانید گزارش زمان واریز یارانه جدید دولت را بخوانید. علاوه بر این از هفته جاری ثبت نام برای دریافت وام هفت میلیونی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی آغاز شده است که برخلاف گذشته دیگر مشمولان حتما نیاز نیست عضو کانون‌های بازنشستگی باشند اما شرایط دیگری از جمله نداشتن چک برگشتی و بدهی بانکی و داشتن سیم کارت به نام و دریافت حقوق از بانک رفاه همچنان در آن مطرح است.

 

میزان رضایت از یارانه پرداختی چگونه است؟

 

میزان رضایت از یارانه پرداختی چگونه است؟

 

نتایج یک افکارسنجی آنلاین در ایرنا نشان می دهد: اکثریت قریب به اتفاق پاسخگویان (۹۴.۷ درصد) از میزان کنونی یارانه پرداختی رضایت ندارند. همچنین ۶۷.۱ درصد نیز با ادامه روند پرداخت یارانه به شیوه کنونی در دولت آینده مخالف هستند.

هدفمند سازی یارانه ها از مهم‌ترین بخش‌ها در طرح تحول اقتصادی است که به تغییر فرایند دادن یارانه‌ها ‌انجامید. در این فرایند که در اواخر دهه ۱۳۸۰ به اجرا گذاشته شد با حذف تدریجی یارانه‌ها از مواد سوختی، مواد خوراکی، آب، برق و سایر اقلام  نوع تخصیص تغییر و بخشی از این یارانه‌های حذف شده  به صورت نقدی به مردم پرداخت شد. در این سالها میزان و نحوه پرداخت یارانه ها تغییری پیدا نکرده است . در این راستا  اداره کل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا نظرسنجی آنلاین هفتگی خود را به موضوع «نحوه پرداخت یارانه در دولت آینده » اختصاص داد و از مخاطبان خود خواست تا در این مورد  نظرات  خود را بیان کنند. پرسش های این نظرسنجی در روزهای ۶ تا ۱۳ تیرماه جاری بر  روی سایت ایرنا قرار گرفت و  ۷ هزار نفر در این  نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

در این نظرسنجی چهار سوال؛ ۱- آیا با ادامه روند پرداخت یارانه به شیوه کنونی در دولت آینده موافق هستید؟ ۲- آیا از میزان کنونی پرداخت یارانه راضی هستید ؟ ۳- پیشنهاد شما به دولت آینده برای نحوه تخصیص یارانه ها چیست ؟ ۴- به نظر شما پرداخت یارانه چه تاثیری در زندگی مردم داشته است ؟  مطرح شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" در افکارسنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست تا اعلام کنند، از میزان پرداخت یارانه کنونی رضایت دارند ؟ ۹۴.۷ درصد  پاسخگویان  از میزان کنونی یارانه پرداختی رضایت ندارند. ۳.۲ درصد اعلام رضایت کردند و ۲.۱ درصد «تاحدی» از این میزان رضایت دارند.

نتایج دیگر این افکارسنجی نشان داد؛۶۷.۱ درصد با پرداخت یارانه به شیوه کنونی در دولت اینده مخالف هستند. ۲۳.۴ درصد اعلام موافقت کردند و ۹.۵ درصد در این خصوص نظری ندادند.

همچنین در پاسخ به این سوال که پیشنهاد شما به دولت آینده برای نحوه تخصیص یارانه ها چیست؟ ۴۳.۴ درصد « اختصاص یارانه به عموم خانواده ها مطابق با افزایش نرخ تورم » را پیشنهاد دادند. « افزایش مبلغ یارانه خانواده های سه دهک پایین» با ۲۲.۷ درصد ، «حذف یارانه ها همه خانواده ها و اختصاص آن به بخش تولید و مسکن» با ۲۰.۴ درصد و «حذف یارانه خانواده های دهک های بالا» با ۱۳.۵ درصد از دیگر پیشنهادهای انتحاب شده  پاسخگویان است.

 

۴۲.۹ درصد پاسخگویان در خصوص تاثیر پرداخت یارانه در زندگی مردم ؛ اعلام کردند « وضع زندگی مردم بدتر شده است» ۴۱.۹ درصد بیان کردند« دریافت یارانه تاثیری در زندگی مردم نداشته است ». ۱۵.۲ درصد معتقدند « وضعیت زندگی مردم بهتر شده است» .  

 

میزان رضایت از یارانه پرداختی چگونه است؟

 

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسائل مختلف جامعه از ۲۹ مهرماه برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستین‌بار در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرد.

 

ایرنا ضمن قدردانی از مشارکت مخاطبان در این رویکرد پژوهشی تاکنون توانسته دیدگاه‌ها و مطالبات عمومی را در ۳۸  نظرسنجی برگزار شده در مورد موضوع‌های مختلف از جمله همه‌گیری ویروس کرونا، محدودیت‌های کرونا، خرید آنلاین و وضعیت بورس، خودرو، بازار مسکن، آلودگی هوا، افزایش نرخ ارز، ادامه محدودیت‌های کرونایی، هتک حرمت مسؤولان، افزایش پهنای باند، انتخابات ۱۴۰۰، بازارهای مالی، انتخابات شوراها، چهارشنبه آخر سال، سفرهای نوروزی، نگاه مردم به سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، روز طبیعت، فعالیت در شبکه های اجتماعی، چالش های رونق تولید، ارزهای دیجیتال، انتخابات ریاست جمهوری، بحران کم آبی، بازار ارز، تبلیغات در انتخابات ریاست جمهوری، تاثیر خشکسالی بر کشور،  وعده ها و شعارهای تبلیغاتی ، مناظره های انتخاباتی ،  فرجام مناظره ها ، مشارکت در انتخابات و  اولویت های رییس جمهوری منتخب و نحوه پرداخت یارانه در دولت آینده مطرح کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: