قاتل روحانیون حرم امام رضا | ضارب روحانیون حرم امام رضا

قاتل روحانیون حرم امام رضا اعدام شد | اولین عکس از لحظه اعدام قاتل روحانیون حرم امام رضا

قاتل روحانیون حرم امام رضا اعدام شد | اولین عکس از لحظه اعدام قاتل روحانیون حرم امام رضا
کدخبر : 558653

حکم اعدام قاتل روحانیون رمضان حرم مطهر رضوی در مشهد بامداد امروز ( دوشنبه ) در حضور خانواده دو شهید اجرا شد.

قاتل روحانیون حرم امام رضا اعدام شد. قاتل روحانیون حرم امام رضا در ماه رمضان مرتکب قتل شده بود. قاتل روحانیون حرم امام رضا هویتش مشخص شد. قاتل روحانیون حرم امام رضا صبح امروز به سزای عمل خود رسید. در ادامه جزئیات اعدام قاتل روحانیون حرم امام رضا را بخوانید.

قاتل روحانیون حرم امام رضا اعدام شد 

قاتل روحانیون حرم امام رضا

رییس کل دادگستری خراسان رضوی طی گفتگویی با اشاره به گردش کار این پرونده گفت: پس از وقوع حادثه ناگوار تروریستی علیه ۳ تن از روحانیون جهادی در شانزدهم فروردین سال جاری، مصادف با ایام ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی که نهایتا منجر به جانبازی یک تن و شهادت ۲تن دیگر از این عزیزان شد، پرونده قضایی با فوریت تشکیل و تحقیقات همه جانبه وگسترده در این زمینه آغاز شد.

رییس شورای قضایی خراسان رضوی افزود: پس از انجام تحقیقات دامنه دار قضایی–امنیتی، نهایتا پرونده به صورت ویژه در یکی از شعب بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت و پس از صدور کیفرخواست، جهت ادامه رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی مشهد مقدس ارسال شد و در این مرحله از دادرسی، دادگاه پس از بررسی کلیه اسناد و مدارک مربوط به این حادثه، به صورت فوق العاده اقدام به برگزاری جلسه علنی رسیدگی به اتهامات متهم عبداللطیف مرادی فرزند محمد طاهر کرد که طی آن و پس از تفهیم اتهام به متهم مبنی بر: »محاربه از طریق کشیدن (تجرید سلاح) بر روی مردم به قصد ازهاق نفس و ایجاد رعب و وحشت که موجبات ناامنی در محیط حرم و حتی خارج از آن را فراهم نموده است» نمود.

قاتل روحانیون حرم امام رضا

رییس شورای قضایی خراسان رضوی گفت: در این جلسه علنی خانواده شهدا و وکلای آنها به طرح شکایت خود علیه متهم پرداخته و متهم و وکیل وی نیز به دفاع از اتهام انتصابی پرداختند.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: پس از اتمام فرایند رسیدگی به اتهامات متهم و صدور رای توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی مشهد، پرونده جهت فرجام خواهی به دیوانعالی کشور ارسال ورای صادر شده توسط دادگاه انقلاب مشهد مبنی بر اعدام نامبرده، توسط شعبه نهم دیوانعالی کشور تایید و پس از اجری تشریفات قانونی، جهت اجرا به دادستانی مرکز خراسان رضوی ارسال شد.

رییس شورای قضایی خراسان رضوی گفت: براین اساس و با هدف اجرای سریع و دقیق این رای ، جلسات هماهنگی و شورای تامین برگزار و حکم اعدام عبداللطیف مرادی به اتهام محاربه، صبح امروز یعنی۳٠خردادماه ۱۴٠۱ در حضور جمعی از شهروندان و مسولان از طریق چوبه دار در محل زندان وکیل آباد مشهد به مرحله اجرا در آمد.

قاتل روحانیون حرم امام رضا

جزییات دقیق از هویت ضارب طلبه ها در مشهد 

ضارب، فردی 21 ساله، به نام عبداللطیف مرادی، ازبک تبار است که یکسال پیش به صورت غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده و سپس در مشهد مقدس اقامت گزیده است.

او به همراه برادرش در یک باربری در مشهد کار می‌کردند و در منطقه مهرآباد مشهد سکونت داشته‌اند.

عبداللطیف مرادی برخلاف مسلمانان اهل سنت، دارای تفکرات تکفیری است که شیعیان را رافضی و مجوس می‌داند و معتقد است باید خون آنان ریخته شود.

وی ساعت 13 (سه شنبه 16 فروردین) با همراه داشتن چاقوی نسبتاً بزرگی وارد حرم رضوی می شود و در صحن پیامبر اعظم منتظر می‌ماند تا به افرادی که در لباس روحانیت هستند حمله کند.

بدین ترتیب او ساعت 14 و 16 دقیقه به سمت سه روحانی حمله کرده و با ضربات چاقو آنها را مورد ضربه قرار می‌دهد.

او فقط به یکی از این روحانیون 20 ضربه چاقو زده است که احتمالاً  همان طلبه ای است که به شهادت نائل شد.

شنیده شده که او در برخی شبکه‌های اجتماعی با عناوین متعددی مانند عبداللطیف السلفی، حسن مرادی و ابوالعاقب الموحّد نیز فعالیت داشته و به دنبال نشر تفکرات تکفیری و مقابله با شیعیان بوده است.

6 متهم به همکاری با او، از جمله دو برادر عبداللطیف مرادی نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند 

لحظه خوفناک دستگیری فرد ضارب طلبه ها توسط مرد

لحظه دستگیری فرد ضارب طلبه ها توسط مردم را در ادامه ببینید.

محسن داوری معاون استاندار و فرماندار مشهد گفت: این موضوع در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع رسانی در مورد آن صورت خواهد گرفت.

قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی اعلام کرد که «حجت‌الاسلام اصلانی از فعالان حاشیه شهر مشهد در این حمله به شهادت رسید.»

حجت الاسلام دارایی هم که سومین مجروح این حادثه است تحت مراقبت‌های شدید پزشکی قرار دارد.

دادستان خراسان رضوی: «ضارب ۳ روحانی در آستان قدس رضوی تبعه خارجی بوده است» 

هویت سه طلبه مضروب در حرم مطهر رضوی مشخص شد 

حجه اسلام اصلانی، پاکدامن و دارایی سه روحانی هستند که در حرم مطهر رضوی مورد حمله یک ضارب قرار گرفتند.

حجه اسلام محمد اصلانی، محسن پاکدامن و محمدصادق دارایی، ظهر امروز توسط یک فرد ضارب، در صحن جامع پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر امام رضا(ع) با سلاح سرد(چاقو) مورد حمله قرار گرفتند.

این ۳ روحانی سالهاست که برای محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت به مردم می باشند.

حجت الاسلام اصلانی از جانبازان دوران دفاع مقدس، برادر دو شهید و روحانی جهادی فعال در حاشیه شهر مشهد که ظهر امروز در صحن جامع پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر با سلاح سرد(چاقو) مورد حمله یک ضارب قرار گرفته بود، آسمانی شد.

طلبه

لحظه دستگیری ضارب طلبه‌ها در حرم امام رضا

در پی حمله فردی مسلح با چاقو به دو طلبه و یک شهروند در یکی از صحن های حرم مطهر رضوی، ضارب بلافاصله پس از ارتکاب به جرم توسط مردم دستگیر شد. در ادامه می توانید لحظه دستگیری ضارب طلبه‌ها در حرم امام رضا را ببینید:

سه طلبه احتمالا بنام اصلانی، پاکدامن و دارایی در حرم مطهر توسط جوان وهابی مورد حمله با سلاح سرد قرار گرفته که یکی از این طلبه ها به شهادت رسید.جوان وهابی دستگیر شده است.

طلبه

قاتل روحانیون حرم امام رضا اعدام شد | اولین عکس از لحظه اعدام قاتل روحانیون حرم امام رضا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر:

  • مسعود

    این عکس مربوط به قاتل زنجیره ای زنان (عنکبوت) هست

  • نبی اله

    این قاتل عوضی وبی رحم فقط به نصف سزای عملش رسیده وباید زودتر از اینها وخارج از نوبت حکم صادر واجرا می شد ..بر خورد جدی وبدون ملاحظه موجب اسایش سایرین خواهد بود

  • رحیم شکوه

    روح شهدا شاد. ای امام زمان ای بزرگوار کی میایی

  • مجید

    خداییش ما کاری نداریم که بگیم خوب عملی انجام داده یا نه!
    ولی بعنوان یه تحصیلکرده حقوق انتظار داریم مثل بقیه پرونده ها زمان مکفی دراختیار وکیل مدافع و متهم قرارمیدادند نه اینکه ظرف دوماه پرونده به سرانجام برسه
    ما که در دیوان عدالت پرونده داریم و رای بدوی ظرف سه ماه صادر شد الان بخاطر اعتراض طرف ما که بیمه هست پرونده در شعبه تجدیدنظر حدود سه ماهه الافه و قطعی نشده که ما به پولمون برسیم چطور پرونده قتل به این زودی جمع شد؟؟؟
    واقعا بعضی ازکلمات بعدازسال ۵۷ ارزش خودشا بشدت از دست داده مثلا شرف،انسانیت،وجدان،بی طرفی،،،,,

  • رقیه

    خدایش حقش نبود اعدام بشه حقش بود همون لحظه دست گیری باهمون چاقو تیکه تیکه بشه