قیمت خودرو | اخبار قیمت خودرو | نوسان قیمت خودرو | تغییر قیمت خودرو

قیمت خودرو | قیمت خودرو ۱۳ مردادماه ۱۴۰۱ | قیمت خودرو امروز چند؟

قیمت خودرو | قیمت خودرو 13 مردادماه 1401 | قیمت خودرو امروز چند؟
کدخبر : 562565

قیمت خودرو ایران خودرو و سایپا امروز پنجشنبه، 13 مردادماه 1401 اعلام شد.

قیمت خودرو امروز پنجشنبه، 13 مردادماه 1401 اعلام شد. قیمت خودروهای پرطرفدار نیز مشخص شد. قیمت خودرو هرروز منتشر می شود. پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده چطور خواهد بود؟ قیمت خودرو داخلی امروز چند است؟

هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد. در نتیجه به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز نباید انتظار کاهش قیمت را داشته باشیم.

قیمت خودرو صفر داخلی در روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۱۰ میلیون تومان رسید.

البته پژو ۲۰۷ اتومات با سه میلیون کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، در قیمت ۶۱۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۳۰۳ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۱ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک نیز امروز با چهار میلیون افزایش قیمت همراه بود. این خودرو در بازار امروز در قیمت ۵۹۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد. در نتیجه به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز نباید انتظار کاهش قیمت را داشته باشیم.

چندی پیش نیز،فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار در وضعیت رکودی قرار دارد. اما قیمت‌ خودرو همچنان با نوساناتی همراه است. به نظر می‌رسد این رکود تورمی در آینده نیز ادامه داشته باشد و بازار تا پایان سال با ۲۰ درصد تورم همراه شود.

قیمت خودرو

اتفاق عجیب در واردات خودرو | ایران خودروی «صفر ستاره» وارد می‌کند؟

هنوز از آیین‌نامه واردات خودرو رونمایی نشده است. اما گفته می‌شود هدف دولت واردات خودروهای ۱۰ هزار دلاری یا کمتر است. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این خودروها به لحاظ کیفی شرایط مطلوبی ندارند و ستاره ایمنی آنها صفر است. آیا دولت قرار است چنین خودروهایی وارد کند؟

دو روز قبل آیین‌نامه واردات خودرو در کمیسیون صنایع و معادن بررسی شد. حالا رئیس این کمیسیون می‌گوید خودروهایی مانند تیبا، سمند و پژو ۴۰۵ از رده خارج شده‌اند، اما تاکنون معادل داخلی برای آن‌ها تعیین و تولید نشده و یکی از اهداف آیین‌نامه مذکور، واردات خودروهایی است که نیاز تمامی اقشار درآمدی را پوشش دهند. خودروهایی که به گفته این نماینده مجلس قیمت آنها کمتر از ۱۰ هزار دلار و حدود ۶ تا ۸ هزار دلار است و احتمالا تعرفه واردات آنها بین ۱۰ الی ۲۰ درصد است.

اما کدام خودرو را می‌توان وارد کرد؟ پیش از این مساله واردات خودروهای هندی مطرح بود. مرکز پژوهش‌های مجلس ماه گذشته گزارشی منتشر کرد و در آن لیست خودروهای اقتصادی که ایران می‌تواند وارد کند را در جدولی عنوان کرد.

قیمت خودرو

دو تا سه مل خودروی اقتصادی هندی که اگرچه قیمت آنها ۵ تا ۷ هزار دلار است، اما سطح ایمنی آنها بسیار پایین است و هیچ ستاره‌ای ندارد. دیگر خودروهای این لیست هم وضعیت مشابهی دارند خودرویی مانند نسخه هندی هیوندایی i10 که تنها دو ستاره دارد. یا خودروی داچیا ساندرو ۲۰۲۲ که ان هم دو ستاره دارد و از نظر ایمنی وضعیت غیرقابل قبولی دارد.

پایان انحصار صنعت خودرو؟

برخی معتقدند صرف باز شدن قفل واردات، دستاورد خوبی است و می‌تواند به انحصار خودروسازان پایان دهد. اما عده دیگری می‌گویند حالا که مساله واردات خودرو مطرح است، دولت باید واردات را آزاد کند و نوع خودرو و قیمت آن را به واردکنندگان بسپارد نه اینکه برای واردات خودرو هم سقف تعیین کند. این رفتار، ادامه رفتار انحصارگرایانه‌ای است که دولت تاکنون در عرصه خودرو داشته و گویی به خودروسازان این سیگنال را می‌دهد که واردات به نحوی نیست که انحصار آنها را به مخاطره بیندازد.

قیمت خودرو

در حالی که هدف اصلی آزادسازی واردات خودرو این است که انحصار خودروسازان داخل شکسته شود و آنها یا قیمت را کمتر کنند و یا کیفیت را ارتقا دهند. اما حالا به نظر می‌رسد قرار است خودروهایی وارد شود که هیچ‌کدام کیفیت بهتری از نمونه‌های داخلی ندارد.

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: