خودرو هایما ۸S | امکانات خودرو هایما ۸S

معرفی خودرو هایما ۸S | امکانات این خودرو وارداتی را ببینید

معرفی خودرو هایما 8S | امکانات این خودرو وارداتی را ببینید
کدخبر : 588210

در ویدیو زیر به بررسی خودرو هایما 8S پرداخته ایم.

به گزارش شما و اقتصاد : یکی از خودروهای چینی خودرو هایما ۸S است. خودرو هایما ۸S یک کراس‌اوور نیمه‌لوکس است. این خودرو توسط شرکت ایران خودرو وارد شده است.  خودرو هایما ۸S از لحاظ ارگونومی و کیفیت هم شرایط خوبی دارد . در ادامه به بررسی خودرو هایما ۸S پرداخته ایم. 

طراحی هایما 8S

شاید ظاهر هایما 8S به اندازه امثال تیگو 7 پرو عامه‌پسند نباشد اما باید اعتراف کرد که طراحی اسپرت و جذابی دارد که قطعاً با سلیقه بسیاری از جوانان هماهنگ خواهد بود. برای ساخت این محصول از متدهای روز طراحی خودرو استفاده شده که نمونه آن را در دیلایت‌های باریک، چراغ‌های اصلی قرار گرفته در مجموعه سپر، خطوط شکسته تند و تیز، جلوپنجره بزرگ کهکشانی و چراغ‌های بهم پیوسته عقبی مشاهده میکنید. خوشبختانه به جزئیات هم دقت شده و طراحی معلق ستون C در کنار حجم‌های جسورانه جانبی در بهبود ظاهر خودرو تاثیر بسزایی داشته‌اند؛همچنین رینگ‌های بزرگ، دیفیوزرهای جذاب و اگزوزهای دوگانه در ترکیب با بالچه‌ای خوش‌استایل حالتی هیجان‌انگیز به خودرو بخشیده‌اند که یادآور کراس‌اوورهای اسپرت می‌باشد. نکته دیگر اینکه برخلاف برخی از خودروهای قدیمی‌تر چینی، هیچ یک از خطوط طراحی 8S به حال خود رها نشده‌اند بلکه مجموعه کلی از هماهنگی مناسبی برخوردار میباشد.

خودرو هایما 8S

مشخصات هایما 8S

زیر کاپوت هایما 8S یک پیشرانه 1.6 لیتری با کد YF-HMA GA16 قرار گرفته که از تکنولوژی‌های مختلف نظیر توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برد و از این رو قادر است در بهترین حالت 192 اسب‌بخار قدرت (دور موتور 5000) و 293 نیوتن‌متر گشتاور (از دور موتور 1500 الی 4500) تولید نماید که برای خودرویی با وزن 1560 کیلوگرم کاملاً کافی خواهد بود. برای انتقال قدرت نیز از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده که نیروی حاصل از موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. هایما با این مشخصات قادر است به شتاب بسیار خوب 8 ثانیه و حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت دست یابد که انصافاً راضی‌کننده است. مصرف سوخت ترکیبی 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر هم به نسبت توانایی‌های حرکتی و سگمنت ماشین قابل‌قبول به نظر می‌رسد، هرچند با بنزین‌های وطنی این عدد مقداری افزایش خواهد داشت.

 

امکانات و تجهیزات هایما ۸S

تا زمان تحویل هایما 8S نمی‌توانیم به صورت قطعی در خصوص آپشن‌های نهایی خودرو اظهار نظر نمائیم اما طبق کاتالوگ ارائه شده و نمونه موجود در نمایشگاه می‌شود امیدوار بود که این محصول با گزینه‌های مناسبی نظیر: "ترمزهای مجهز به ABS, EBD, BAS، کنترل کشش TCS، پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HHC و سراشیبی HDC، ترمز پارک برقی مجهز به اتوهلد، ترمز اضطراری هوشمند AEB، ترمز کمکی EBA، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری بهمراه ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، ایموبلایزر، هشدار برخورد از جلو FCW، سیستم هشدار خروج از خط LWD و نگهداری خودرو داخل مسیر LKA، رادار نقاط کور، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، سیستم مالتی‌مدیا با نمایشگر 10 اینچی لمسی با قابلیت میرورلینک، دوربین ضبط وقایع، دوربین 360 درجه، سقف پانوراما با سانروف برقی، کروز کنترل تطبیقی ACC، سامانه ورود و استارت بدون کلید، کامپیوتر سفری، صندلی راننده 8 جهته برقی مجهز به گرمکن ،صندلی شاگرد 4 جهته برقی با گرمکن، فرمان برقی D شکل مجهز به کلیدهای کنترلی، آینه‌های تاشو برقی جانبی، چراغ‌های روشنایی در روز و تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل" به بازارمان عرضه گردد. ضمناً این خودرو از سیستم هوشمند بایدو استفاده می‌کند که از عملکردهای آن می‌توان به فرمان‌های صوتی، ایجاد شبکه ارتباطی در خودرو، سیستم اتصال گوشی هوشمند و غیره اشاره کرد. به علاوه، این خودرو ۸ فرمان صوتی جدید را اضافه کرده‌است،

مانند حالت زرهی که با آن می‌توان همه شیشه‌ها و درهای خودرو را بست؛ یا حالت کودک که توسط آن شیشه‌ها بسته شده و تهویه مطبوع در دمای مناسب تنظیم می‌شود.

خودرو هایما 8S

رقبای هایما 8S در بازار

هایما 8S در یک سگمنت بسیار شلوغ قرار دارد و رقبای زیادی نظیر: لاماری ایما، فونیکس تیگو 7 پرو، فیدلیتی و دیگنیتی، کی‌ام‌سی K7، اف‌ام‌سی T5 و بسیاری حریف دیگر را مقابل خود می‌بیند؛ با این حال 8S با توجه به مشخصات فنی مطلوب، اتاق نسبتاً جادار و طراحی مناسبش از شانس خوبی برای موفقیت در بازار برخوردار می‌باشد، به شرط آنکه ایران‌خودرو در قیمت‌گذاری و ارائه امکانات مناسب دقت کافی را به خرج دهد و نسخه آپشنال را با قیمت منصفانه روانه بازار گرداند. بد نیست اشاره کنیم که اکنون قیمت نسخه فول هایما 8S در بازار چین 126 هزار یوان است که با توجه به قوانین قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی در ایران، رقمی در حدود یک میلیارد تومان برای این محصول چندان دور از ذهن نخواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: