دهک بندی یارانه‌ها | یارانه بگیران

احتمال تغییر دهک‌ بندی یارانه این افراد | یارانه بگیران کم می‌شوند

احتمال تغییر دهک‌ بندی یارانه این افراد | یارانه بگیران کم می‌شوند
کدخبر : 590351

رئیس سازمان برنامه و بودجه در جدیدترین اظهارات خود در رابطه با وضعیت یارانه‌بگیران شفاف سازی کرد.

به گزارش شما واقتصاد : در چند وقت اخیر تغییر دهک بندی یارانه‌ها به صدک و زمزمه‌های حذف یارانه‌های افراد، نگرانی‌هایی برای یارانه‌بگیران به وجود آورده است. از آنجایی که دولت در تلاش است تا با به روز رسانی داده‌ها و اطلاعات آماری افراد دهک بندی یارانه‌ها را تغییر دهد.

داود منظور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره احتمال کم شدن تعداد یارانه‌بگیران اظهار کرد: پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان قطعا بروزرسانی می‌شود و متناسب با آن ممکن است برخی از افراد جابجا شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد یارانه‌بگیران کم خواهد شد؟ گفت: الان اراده‌ای در دولت برای کاهش تعداد یارانه‌بگیران وجود ندارد. ما منابع را پیش‌بینی کرده‌ایم اما طبیعی است اگر بر اساس اطلاعات جدیدی که پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان از کسی به دست می‌آورد ممکن است افرادی که قبلا یارانه می‌گرفتند با اطلاعات جدید مشمول نباشند.

در رزوهای گذشته، معاون رفاهی و امور اقتصادی وزیر تعاون گفت: به روزرسانی دهک‌بندی‌ها تا پایان سال و با شیبی قابل قبول اعمال خواهد شد.

عسگریان با بیان اینکه یارانه را به ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر پرداخت می‌کنیم که تا دهک ۹محفوظ است، گفت:، اما سه مرز ایجاد شده؛ مرز اول بین دهک سه و چهار، مرز دوم بین دهک هفت و هشت و مرز سوم بین ۹ و ۱۰ است. اگر داده‌های ما به طور دقیق اعمال شود بین این‌ها جابجایی‌هایی صورت می‌گیرد، اگر جابجایی صورت بگیرد و به طور مثال فرض کنید یک نفر در دهک هفت باشد، بعد اطلاعات جدید به گونه‌ای باشد که دهک فرد تغییر کند و به دهک بالاتر برود، به او اطلاع رسانی می‌شود و در اینجا دیگر این یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی مشمول نمی‌شود. یا امکان دارد یک نفر دهک بالا بوده باشد و با اعمال داده‌های جدید، در دهک پایین‌تر و حتی دهک یک تا سه قرار گیرد که به او هم اطلاع رسانی می‌شود و حتما مشمول این اتفاقات یارانه‌ای می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: