دانشگاه

دانشگاه ها از ۱۵ مهر بازگشایی می شوند؟

دانشگاه ها از 15 مهر بازگشایی می شوند؟
کدخبر : 545404

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درباره بازگشایی دانشگاه ها از 15 مهرماه گفت: دانشجویان بر اساس قرنطینه هوشمند، اگر بخواهند به صورت حضوری در کلاس‌های دانشگاه ها، حضور داشته باشند باید کارت واکسن داشته باشند.

به گزارش شما و اقتصاد، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درباره بازگشایی دانشگاه ها از ۱۵ مهرماه گفت: دانشجویان بر اساس قرنطینه هوشمند، اگر بخواهند به صورت حضوری در کلاس‌های دانشگاه ها، حضور داشته باشند باید کارت واکسن داشته باشند

بهرام عین اللهی روز دوشنبه در حاشیه نشست مشترک با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی ایران و بازدید از روند واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه افزود: روند واکسیناسیون عمومی در کشور شتاب می‌گیرد و تلاش ما این است که روزانه یک و نیم تا دو میلیون دُز واکسن در کشور تزریق شود و از مرگ و میر‌های بیشتر مردم، پیشگیری شود و با تسریع واکسیناسیون می‌توان از موج‌های بعدی بیماری کرونا در کشور جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: هیچ محدودیتی در تخصیص واکسن کرونا به دانشگاه‌های علوم پزشکی نداریم، اما نمی‌خواهیم که واکسن‌ها دپو و ذخیره شود. هر قدر که دانشگاه‌ها در این زمینه کار کنند و واکسیناسیون را به شکل کسترده تری انجام دهند، به آن‌ها واکسن می‌دهیم بنابراین سرعت توزیع واکسن بستگی به سرعت تزریق آن در دانشگاه‌های علوم پزشکی دارد.

خوشبختانه در روز‌های اخیر مقدار قابل توجهی واکسن به کشور وارد شده و مقدار فراوانی واکسن در اختیار ما است و تلاش ما این است که واکسیناسیون به سرعت انجام و از مرگ و میر‌های بیشتر جلوگیری شود. مشکلی برای تامین دُز دوم واکسن‌های تزریق شده وجود ندارد، چون مقدار واکسن تامین شده، پاسخگوی تزریق برای دُز دوم نیز است.

کرونا صدمات زیادی به حوزه آموزش وارد کرد

وزیر بهداشت یادآور شد: متاسفانه کرونا صدمات زیادی به همه حوزه‌ها از جمله آموزش وارد کرد و آموزش به شکل مجازی به ویژه در رشته‌هایی که نیاز به کار عملی دارد، دشوار است. رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور تاکید دارند که دانشگاه‌ها سریعا بازگشایی شوند و لازمه بازگشایی دانشگاه ها، واکسیناسیون اساتید و دانشجویان است.

تقریبا بخش عمده واکسیناسیون اساتید انجام شده و از امروز واکسیناسیون دانشجویان نیز در کشور آغاز شده و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم. تمام مراکز ما، دانشجویان را واکسینه می‌کنند و دُز دوم آن‌ها نیز یک ماه آینده قابل تزریق است و بازگشایی دانشگاه‌ها را در اواسط مهرماه خواهیم داشت.

دانشجویان برای حضور در دانشگاه‌ها باید واکسینه شوند

عین اللهی خاطرنشان کرد: دانشجویان برای حضور در دانشگاه‌ها باید واکسینه شوند و کارت واکسن داشته باشند. برنامه ما این است که محدودیت‌ها از جمله محدودیت‌های سفر و زیارت و ... را با انجام واکسیناسیون به تدریج، برداریم البته همچنان باید شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت و از ماسک و مواد ضدعفونی کننده استفاده شود، اما با واکسیناسیون اصناف، می‌توان محدودیت‌های مشاغل را برداشت تا شاهد شکوفایی وضعیت اقتصادی، رفاهی و اجتماعی مردم باشیم.

وی یادآور شد: همه واکسن‌های تزریق شده به دانشجویان در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت می‌شود و دانشجویان با داشتن کارت دانشجویی می‌توانند واکسینه شوند البته به سرعت، محدودیت‌های سنی در تزریق واکسن کرونا را بر می‌داریم که جزییات آن از طریق معاونت بهداشت وزارت بهداشت به اطلاع عموم می‌رسد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: از ۱۵ مهر ماه کلاس‌های دانشگاه‌ها باید دایر شود و اساتید باید در دانشگاه‌ها حاضر شوند. حضور فراگیران و دانشجویان می‌توانند متفاوت باشد. به عنوان نمونه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا که تعداد دانشجویان زیاد نیست، ممکن است تمام دانشجویان بتوانند در کلاس‌ها حاضر شوند، اما در برخی رشته‌ها و مقاطع که تعداد دانشجویان زیاد است، دانشگاه‌ها می‌توانند به صورت ترکیبی، کلاس‌ها را برپا کنند که تعدادی به صورت حضوری و تعدادی نیز به صورت مجازی، در کلاس شرکت‌ها کنند.

عین اللهی گفت: دانشجویان بر اساس قرنطینه هوشمند، اگر بخواهند به صورت حضوری در کلاس‌های دانشگاه ها، حضور داشته باشند باید کارت واکسن داشته باشند. علاوه بر مراکز واکسیناسیون، هر دانشگاه، ارگان و نهادی که اعلام داوطلبی برای واکسیناسیون کند، به آن‌ها اجازه می‌دهیم بنابراین دانشگاه‌ها هم می‌توانند در این امر و در راستای واکسیناسیون دانشجویان کمک کنند.

وی یادآور شد: در بخشنامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اعلام کردیم که همه کارکنان وزارت بهداشت می‌توانند به صورت داوطلبانه در واکسیناسیون مشارکت کنند و این امر فقط محدود به کارکنان حوزه بهداشت نیست بلکه تمامی پرستاران، ماماها، پزشکان و سایر نیرو‌ها نیز می‌توانند در این حرکت جهادی کمک کنند. ما در کنار تلاش‌های ارزشمند مدافعان سلامت، کمک به واکسیناسیون عمومی در کشور را مجاهدت می‌دانیم و همه مجاهدین واکسیناسیون می‌توانند داوطلبانه در این حرکت جهادی و انسان دوستانه مشارکت کنند.

وزیر بهداشت افزود: همواره شاهد حرکت‌های جهادی از جمله کمک به مناطق محروم به صورت داوطلبانه بوده ایم و امروز از همه گروه‌های جهادی درخواست داریم که در مجاهدت واکسیناسیون مشارکت کنند تا به سرعت واکسیناسیون در کشور انجام شود.

اعلام آمادگی ۲۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی برای کمک به واکسیناسیون

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز گفت: در دانشگاه علوم پزشکی ایران، ۲۰۰ نفر از اعضای هیات علمی به عنوان همیاران واکسن، ثبت نام کرده اند که آن‌ها را ساماندهی کرده ایم تا واکسیناسیون اساتید، دانشجویان و خانواده نظام سلامت را انجام دهند و در ادامه نیز به صورت بازرس و نیز واکسیناتور در مراکز واکسیناسیون به کار گرفته شوند. با یک نرم افزار، این ۲۰۰ نفر عضو هیات علمی را ساماندهی کرده ایم و امیدواریم که این تعداد به کل یک هزار عضو هیات علمی دانشگاه برسد.

جلیل کوهپایه زاده ادامه داد: علاوه بر این، ۴۰۰ نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایران برای کمک به واکسیناسیون، اعلام آمادگی کرده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: