مسدود شدن مسیر آسیب های اجتماعی با گسترش کارآفرینی اجتماعی

مسدود شدن مسیر آسیب های اجتماعی با گسترش کارآفرینی اجتماعی
کدخبر : 571889

مهسا دانشپور، بانوی کارآفرین اجتماعی در توضیح فعالیت در این حوزه اظهار داشت: کارآفرینان اجتماعی فضایی متفاوت و به مراتب جذابتری نسبت به سایر کارآفرینان دارند زیرا وظیفه یک کارآفرین، شناخت فرصت ها و خلق ارزش است در حالی که در کارآفرینی اجتماعی در کنار این موارد، به دنبال حل آسیب های اجتماعی نیز هست تا به مرور زمان شاهد حل و کاهش مشکلات متعدد اجتماعی در کشور از این مسیر باشیم.

به گزارش شما و اقتصاد: وی افزود: شما یک فردی که دچار بیماری اعتیاد شده را در نظر بگیرید، پس از مدتی با ترک اعتیاد خود قصد بازگشت به جامعه را دارد اما به دلیل گذشته و سابقه خود، جامعه از پذیرش این فرد خودداری می کند و مسببی خواهد شد برای بازگشت دوباره به آغوش اعتیاد و یا حتی شرایطی به مراتب دشوارتر از قبل.

به گفته مدیر موسسه قوی باش بانو، این درحالی است که با گسترش کارآفرینی اجتماعی در کشور و آسیب شناسی و ایجاد بسترهای لازم در حوزه های مختلف اجتماعی شاهد جلوگیری از بروز اینگونه موارد باشیم. ما نیز درموسسه خود تلاش کردیم تا با استخدام زنان سرپرست خانواده در حین انجام فعالیت تجاری و تولید محصولی خاص مشکل اجتماعی را حل کرده و بخشی از افراد جامعه را که دچار مشکل هستند را به کار بگیریم و از نیروی کار آن ها استفاده کنیم.

دانشپور در خصوص مشکلات و چالش های زنان کارآفرینی اجتماعی گفت: متاسفانه نگاه تبعیض آمیز در این راه برای من چالش های فراوانی را ایجاد کرد، وقتی اقایان میبینند در کار با کارفرما و تولید کننده زن طرف هستند خیلی در راه ما سنگ اندازی میکنند.

این بانوی کارآفرین اجتماعی ادامه داد: این روزها نوسانات قیمتی برای تولیدات ما به مشکل بزرگی تبدیل شده است و نکته دیگر اخذ مجوز هاست که کارآفرینی را با مشکل مواجهه کرده است. متاسفانه نه تنها از ما حمایتی نمیشود، بلکه نهادهای دولتی دائما با قوانین دست و پا گیر جلوی کار ما را میگیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: