برگزاری اولین دوره آموزشی «ژورنالیسم صنعتی»

برگزاری اولین دوره آموزشی «ژورنالیسم صنعتی»
کدخبر : 578369

اولین دوره آموزشی « ژورنالیسم صنعتی» با همکاری مجمع کارآفرینان ایران و دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار می‌شود. سرفصل‌های دوره آموزشی ژورنالیسم صنعتی شامل ژورنالیسم سیاستی، نظریه‌های نوین توسعه صنعتی، اقتصاد سیاسی، اصول و فنون ژورنالیسم صنعتی، کارآفرینی و پیشران‌های اقتصادی، بررسی تجارب پیشران‌های بخش خصوصی در جهان و مدیریت بحران برند است.

به گزارش شما و اقتصاد: اهمیت روزافزون صنعت، تولید صنعتی و رشد اقتصادیِ متأثر از آن، کشورها را بر آن داشته است که رویکردهای خود در مسائل مرتبط با این حوزه را به سوی آکادمیک سوق دهند. از همین رو، «ژورنالیسم صنعتی» به عنوان یکی از  مهمترین حوزه‌های اثرگذار بر راهبری مسائل اقتصادی، تجاری و صنعتی جایگاه ویژه‌ای یافته است.

شوربختانه در فضای رسانه‌ای کشور، حوزه‌های بین‌رشته‌ای (Interdisciplinary) دچار ضعف بنیادین هستند و با افزایش روزافزون تخصصی‌گرایی، این چالش به طور فزاینده‌ای برجسته‌تر می‌گردد. به عبارت دیگر، روزنامه نگاران فعال در حوزه‌های صنعتی، عمدتا یا مطالعات آکادمیک در حوزه روزنامه‌نگاری نداشته و صرفا مسلط به صنعت بوده‌اند و یا برخوردار از دانش روزنامه‌نگاری بوده‌اند اما تسلط آکادمیک به صنعت نداشته‌اند. مبتنی بر این چالش حساس، نیاز به رفع این نقیصه و خلق ساختاری که در آن به صورت توأمان، «روزنامه‌نگاری» و «دانش صنعتی» به شیوه آکادمیک و در تلفیق با یکدیگر به فعالان این حوزه تدریس شود احساس می‌گردد.

اساتید نام آشنا و صاحب نظر در این دوره کیومرث اشتریان، فرشاد فاطمی، جعفر خیرخواهان، محمدمهدی فرقانی، علی سرزعیم، ابراهیم سوزنچی و رضا گنجوی هستند.

ثبت نام این دوره از دوشنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ آغاز و تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت؛ متقاضیان می‌توانند از طریق سایت https://iranef.org/ ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است، آغاز دوره آموزشی ژورنالیسم صنعتی از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ خواهد بود و شهریه دوره نیز برای نفرات برگزیده رایگان و در پایان دوره عودت داده خواهد شد.

در پایان دوره نیز به شرکت کنندگان گواهی معتبر دو زبانه از سوی دانشگاه تهران و مجمع کارآفرینان ایران اعطاء می‌شود.

علاقه مندان می توانند، جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری و شرایط دوره آموزشی ژورنالیسم صنعتی با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایند.

۰۹۳۷۶۰۱۳۷۹۸

۰۲۱۸۸۵۲۴۹۹۳



روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی مجمع کارآفرینان ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: