از سوی مدیر کل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی

روزشمار هفته فرهنگ مالیاتی اعلام شد

  روزشمار هفته فرهنگ مالیاتی اعلام شد
کدخبر : 560134

مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، در آستانه هفته فرهنگ مالیاتی و روز مالیات (16 تیرماه )، روزشمار و عناوین روزهای این هفته را اعلام کرد.

دکتر بهنام سرخیل،  مدیر کل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به در پیش بودن روز مالیات ( ۱۶ تیرماه) و هفته فرهنگ مالیاتی ( ۱۶ لغایت ۲۲ تیرماه)، روزشمار و عناوین روزهای این هفته را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه روز شانزدهم تیرماه در تقویم رسمی کشور ، بعنوان روزمالیات نام گذاری شده ، عنوان داشت: روز پنجشنبه (۱۶ تیرماه)، نخستین روز هفته فرهنگ مالیاتی به دلیل اهمیت و گستردگی دامنه فعالیت و تاثیر و نفوذ قابل توجه رسانه های جمعی در افکار عمومی و نقش پررنگ رسانه‎ها در توسعه فرهنگ مالیاتی، اطلاع‎رسانی بهنگام و آموزش و آگاهی شهروندان از تکالیف قانونی، به نام «مالیات، رسانه و فرهنگ سازی مالیاتی» نامگذاری شده است.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: از آنجا که مودی‌مداری و تکریم ارباب رجوع، اصل نخست و سیاست بنیادین نظام مالیاتی است و اعتماد مودیان به دستگاه مالیاتی و همچنین رضایت ایشان، شاخصه نظام مالیاتی کارآمد و عدالت محور است، لذا روز جمعه ( ۱۷ تیرماه) به نام «مالیات، مودی مداری و عدالت اجتماعی» نامگذاری شده است.

دکتر سرخیل همچنین با بیان اینکه، کارکنان خدوم و پرتلاش دستگاه مالیاتی، به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی، نقش‌های سترگی را در شرایط خطیر اقتصادی کشور ایفا کرده و خدمات موثری را در چارچوب نظام مالیاتی به جامعه میلیونی مودیان ارایه می دهند، عنوان داشت: بر همین اساس، روز شنبه (۱۸ تیرماه) به نام «مالیات و سربازان جبهه اقتصادی» نامگذاری شده است.

وی در ادامه با ذکر این مطلب که نظام مالیاتی از محورهای کلیدی تحول اقتصادی و توسعه همه جانبه کشور به شمار می رود و با کاهش درآمدهای نفتی و فشارهای اقتصادی، عملا مالیات به بازیگر اصلی میدان اقتصادی و از پیشران های جدی رشد و آبادانی بدل شده، اظهار داشت: به دلیل اهمیت مالیات در توسعه و پیشرفت کشور، روز یکشنبه (۱۹ تیرماه) به روز «مالیات، توسعه، عمران و آبادانی» نامگذاری شده است.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در توضیح نامگذاری روز دوشنبه (۲۰ تیرماه ) به عنوان روز «مالیات، بهداشت و سلامت» گفت: بخش مهمی از درآمدهای مالیاتی به ارایه خدمات عمومی به شهروندان اختصاص می یابد که در میان این خدمات، بخش بهداشت و سلامت سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. وی افزود: براساس قانون، یک درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز تحت عنوان مالیات سلامت به وزارت بهداشت و درمان اختصاص می یابد.

دکتر سرخیل همچنین عنوان داشت: روز سه شنبه (۲۱ تیرماه) به نام «مالیات، هوشمندسازی نظام مالیاتی» نامگذاری شده است. هوشمندسازی فرآیندهای مالیاتی از رویکردهای تحولی نظام مالیاتی در دوره جدید به شمار می رود و با تحقق هوشمندسازی، عملا نظام نوین مالیاتی که مبتنی بر داده و اطلاعات است، با تحولات اساسی رو به رو خواهد شد که براساس آن، ارتباط مودی و ممیز کاهش یافته و با شفاف شدن بخش های پنهان اقتصاد، امکان فرار مالیاتی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

وی در خصوص نامگذاری آخرین روز هفته فرهنگ مالیاتی (چهارشنبه ۲۲ تیرماه) به نام «مالیات، تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نیز گفت: با توجه به نامگذاری امسال به سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری و اهمیت ویژه حمایت از تولید، اشتغال و کسب و کارهای دانش بنیان،  این موضوع در اولویت اصلی برنامه های نظام مالیاتی قرار دارد و در نظر است تا در چارچوب این راهبرد مهم به گونه ای عمل شود تا اقدامات مختلف به تحقق مطلوب این امر منتهی شوند.

دکتر سرخیل در خاتمه با بیان اینکه برنامه های متنوعی برای اجرا در هفته فرهنگ مالیاتی پیش بینی شده، اعلام کرد: برگزاری همایش ویژه گرامیداشت روز ملی مالیات، رونمایی از پایگاه خبری مالیاتی ایران ( اینتا)، برگزاری اختتامیه سومین جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی، رونمایی از سامانه سفیران مالیاتی، تقدیر از همکاران و مودیان نمونه، برگزاری نشست و دیدار با مسئولان نظام، افتتاح چندین طرح شهری در مناطق مختلف کشور که از محل مالیات بر ارزش افزوده تامین هزینه شده اند، بازدید از پردیس دانش بنیان و اجرای برنامه های گسترده فرهنگی و رسانه ای با محوریت مالیات، از جمله اقدامات مهمی است که در کنار دیگر برنامه های فرهنگی و طرح های تحول آفرین مالیاتی در خلال هفته فرهنگ مالیاتی به اجرا در خواهند آمد.

 

رسانه مالیاتی ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: