روز سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ /

گسترش همکاری دانشگاه شهرکرد با شرکت فولاد سفید دشت استان چهارمحال و بختیاری

گسترش همکاری دانشگاه شهرکرد با شرکت فولاد سفید دشت استان چهارمحال و بختیاری
کدخبر : 570820

روز سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ دکتر یاسر پیرعلی رییس دانشگاه شهرکرد به همراه جمعی از معاونان، مدیران، روسای برخی دانشکده ها و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه از شرکت فولاد سفید دشت استان چهارمحال و بختیاری با حضور مهندس محمود ارباب زاده مدیرعامل شرکت فولاد سفید دشت استان چهارمحال و بختیاری و جمعی از مدیران و کارشناسان این شرکت بازدید نمودند.

دکتر یاسر پیرعلی در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل و مجموعه شرکت فولاد سفید دشت برای فراهم سازی مقدمات این بازدید و نشست، فرا رسیدن هفته بسیج را گرامی داشت و گفت: به اعتقاد من هر کس برای اعتلای ایران اسلامی تلاش می کند، کار وی یک کار جهادی  است و آن فرد یک بسیجی می باشد.

رییس دانشگاه شهرکرد در بخش دیگری از سخنانش گفت: شرکت فولاد سفید دشت استان چهارمحال و بختیاری سهم بالای در میان صنایع استان چهارمحال و بختیاری دارد و جایگاه خوبی در مبحث اشتغال در استان دارد و با این حجم از سرمایه گذاری صورت گرفته نقش موثری در اشتغال آفرینی در استان دارد.

دکتر یاسر پیرعلی با اشاره به اقدام شرکت فولاد سفید دشت  در انتقال، تصفیه و استفاده از پساب شهرهای اطراف، این کار را بسیار ارزشمند دانست و گفت: دانشگاه شهرکرد، می تواند از این تجربه استفاده کند و یافته های علمی خود را نیز در اختیار شرکت فولاد سفید دشت قرار دهد.

رییس دانشگاه شهرکرد افزود: حضور دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد در این شرکت اولین قدم برای افزایش همکاری های دانشگاه و صنایع استان، بویژه شرکت فولاد سفید دشت می باشد.

دکتر یاسر پیرعلی در ادامه گفت: دانشگاه شهرکرد در مباحث IT، مشاوره و روانشناسی، تربیت بدنی، محیط زیست، آموزش و سایر نیازمندی های شرکت فولاد سفید دشت ، می تواند با این شرکت همکاری و ارائه مشاوره نماید

رییس دانشگاه شهرکرد گفت: ما در تلاش هستیم تا تعدادی از دانشجویان مستعد را در قالبی تحت عنوان عمان سامانی بورسیه نماییم و شرکت فولاد سفید دشت در این راه می تواند مارا همیاری نماید و نیروهای ماهری را از این طریق آموزش داده و بکارگیری نماید.

دکتر یاسر پیرعلی دربخش پایانی سخنان خود گفت: ما همواره معتقد به ارتباط صنعت ودانشگاه هستیم و امروزه دانشگاه ها جامعه محور و رسالت محور هستند و من خود شخصا  پیگیر مسائل و کارها به صورت عملی هستم.

مهندس محمود ارباب زاده درسخنانی ضمن خیرمقدم به میهمانان و تقدیر و تشکر از حضور مسئولان و اساتید دانشگاه شهرکرد در این شرکت گفت: برای شرکت فولاد سفید دشت افتخار بزرگی است که میزبان جمع کثیری از اعضای هیات علمی دانشگاه شهرکرد است.

مدیرعامل شرکت فولاد سفید دشت استان چهارمحال و بختیاری افزود:  بر اساس نقشه استراتژی شرکت فولاد سفید دشت استان چهارمحال و بختیاری، مأموریت ما به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع های فولادی منطقه زاگرس، محور توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی استان چهارمحال و بختیاری است و چشم انداز ما تبدیل شدن به یکی از شرکت های فولاد ساز برتر کشور تا افق ۱۴۱۰ است که برای نیل به این هدف و چشم انداز نیازمند یاری مسئولان استان چهارمحال و بختیاری و دانشگاهیان این استان هستیم.

 مهندس محمود ارباب زاده در ادامه گفت: امیدواریم بتوانیم مجموعه فولاد سفید دشت با همکاری دانشگاهیان تبدیل به یک مجموعه سر آمد در کشور شود.

مدیرعامل شرکت فولاد سفید دشت استان چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنانش گفت:  آموزش چه در زمینه تخصصی و چه در مباحث مدیریتی و انگیزشی لازمه شرکت و در زمره اهداف ما می باشند که در این زمینه نیازمند همکاری دانشگاهیان هستیم و دانشگاه شهرکرد می تواند به ما کمک موثری کند.

مهندس محمود ارباب زاده گفت: سومین مبحث مورد توجه ما تعریف پروژه های مشترک کاربردی و دارای اهداف مشترک با دانشگاهیان است که در یک بازی برد- برد هم ما به نتیجه مورد نظرمان برسیم هم دانشگاهیان به اهداف خود برسند.

مدیرعامل شرکت فولاد سفید دشت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به مسئله توسعه پایدار گفت: توجه به محیط زیست برای ما جایگاه مهمی دارد و ما قصد تولید به هر بهایی را نداریم و دانشگاهیان در مباحث محیط زیستی آب، انرژی، هوا، پسماند و غیره می توانند یاری دهنده ما باشند.

دکتر احمد کیوانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز در سخنانی خواستار تشکیل کارگروه مشترک، انعقاد قراردادی با شرکت فولاد سفید دشت مشابه با قرارداد منعقده میان دانشگاه شهرکرد و شرکت فولاد مبارکه،  حمایت از مراکز نوآوری و فناوری دانشگاه،  بورسیه دانشجویان مستعد و ... شد.

گفتنی است: اساتید حاضر در این نشست نیز با طرح مباحث گوناگون از آمادگی خود برای همکاری با شرکت فولاد سفید دشت خبر دادند.

در این بازدید از تصفیه خانه، پروژ واحد اکسیژن، فولادسازی و ریخته گری شرکت بازدید شد و بازدید کنندگان در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در شرکت فولاد سفید دشت استان چهارمحال و بختیاری قرارگرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: