مهدی کشاورز عنوان کرد؛

آغاز گام های تحولی در مناطق آزاد کشور با حضور حجت اله عبدالملکی

آغاز گام های تحولی در مناطق آزاد کشور با حضور حجت اله عبدالملکی
کدخبر : 571415

مهدی کشاورز با بیان این که دبیر شورایعالی مناطق آزاد در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شخصیت شناخته شده ای در سطح کشور هستند این امر مهم را آغاز تحول و حرکت رو به جلو مناطق آزاد عنوان کرد

مهدی کشاورز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست صمیمانه مشاور رئیس جمهور با فعالان فرهنگی جزیره که روز سه شنبه ۱۵ آذر در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، رویکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور را گامی مهم و ارزشمند در راستای تحول آفرینی و پیشرفت مناطق آزاد عنوان کرد.

کشاورز در ادامه سخنان خود در جمع فعالان فرهنگی جزیره کیش حل برخی از کمبودها، مشکلات و نواقص موجود را نیازمند زمان، و اقدامات جهادی با برنامه ریزی متناسب با بوم این منطقه برشمرد و گفت: باید یک اجرای جهادی، موثر، عالمانه، مدبرانه و بدون منت انجام شود.

 وی در رابطه با تدوین بودجه سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: بودجه تدوین شده برای سازمان های دیگر نیست به عنوان مثال آموزش و پرورش باید بودجه سالانه خود را از وزارت آموزش و پرورش دریافت کند

 به گفته کشاورز قالب حداقل ده درصد درآمد محقق شده بودجه تدوین شده برای دو حوزه فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد کیش پیش بینی شده است و کمک هایی هم برای مجموعه های دیگر در نظر گرفته می شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که بودجه مستقلی برای این منطقه مصوب نمی کنند ولی باید اقدامات موثری در راستای تقویت حوزه های فرهنگی، ورزشی و ... انجام شود.

 مهدی کشاورز در ادامه تصریح کرد: حوزه آموزش و پرورش در شش ماهه اول سال ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است این رقم معادل کل بودجه آموزش و پرورش استان هرمزگان است.

 کشاورز خاطر نشان کرد: امسال برای تعداد ۴۰ نفر از فرهنگیان خانم و آقا که مجرد بودند یک جا نمایی داشتیم و تعداد ۸ واحد مسکونی نیز تامین کردیم ولی هم اکنون برای بیش از ۲۰۰ فرهنگی با کمبود مسکن مواجه هستیم و ردیف بودجه برای این کار نداریم.

 وی افزود: برای مسکن ملی کد مورد نظر باز شده تا کیشوندان نسبت به ثبت نام اقدام کنند و در مسکن ملی هم کمک خواهیم کرد.

کشاورز گفت: آئین کلنگ زنی مسکن ملی ۳۰۰۰ واحدی در آینده نزدیک آغاز می شود و ظرف دو سال زمان ساخت آن به طول می انجامد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: