قشم/

آمار گردشگران جزیره قشم به ۳۵۵ هزار نفر رسید

آمار گردشگران جزیره قشم به 355 هزار نفر رسید
کدخبر : 577405

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: از آغاز تعطیلات پایان سال (25 اسفند 1401) تا پایان سومین روز از فروردین 1402، تعداد 355 هزار گردشگر که بیش از دو برابر جمعیت این شهرستان است به جزیره زیبای قشم سفر کردند.

افشار فتح الهی روز جمعه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با بیان این مطلب، اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده از سوی کمیته های ۱۷ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، همچنان شاهد ورود جمعیت مشتاق سفر به قشم این سرزمین آب و آفتاب در مبادی سه گانه جزیره، هستیم.

وی یادآور شد: در این مدت بخش اعظم میهمانان و با ۶۸ هزار و ۳۲۹ دستگاه انواع خودرو سواری و عمومی از طریق اسکله پل بندرعباس با استفاده از شناورهای ویژه (لندینگ کرافت ها) وارد اسکله لافت در جزیره قشم شدند.

به گفته رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، در ۸ روز گذشته ۲۱۳ هزار و ۴۸۵ نفر از مسافران قشم (۶۰ درصد گردشگران ورودی) پس از چندین روز بازدید از ظرفیت های کم نظیر این منطقه، جزیره را به سوی شهر و استان خود ترک کردند.

 وی همچنین از افزایش پنج برابری سهم ورود توریست های خارجی به منطقه آزاد قشم در سال گذشته خبر داد و گفت: جای جای این جزیره شگف انگیز، ظرفیت مهمی برای جذب گردشگر محسوب می شود و به یاری خدا با اتفاتقات مثبتی که در حوزه روابط خارجی کشورمان انجام شده است، از این پس شاهد روند روبه رشد سفر گردشگران خارجی به ویژه از سوی کشورهای مسلمان به قشم خواهیم بود.

شایان ذکر است؛ نام جزیره قشم به عنوان بزرگتیرن جزیره غیرمستقل جهان در لیست دارندگان ژئوپارک جهانی قرار دارد و ژئوسایت های منحصر بفرد آن از جمله طولانی ترین غار نمکی جهان، دره تندیس ها، تنگه چاهکوه، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، دره ستاره ها، جزایر ناز، خلیج دلفین ها و جنگل های دریایی حرا به عنوان بخشی از جاذبه های گردشگری این منطقه در طول سال شمار زیادی از علاقمندان طبیعت را به این جزیره می کشاند.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: