مجتمع معدنی سرب نخلک

اتصال تونل اسپیرال به طبقه ۲۰۰ متری معدن

اتصال تونل اسپیرال به طبقه ۲۰۰ متری معدن
کدخبر : 580023

مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک از اتصال تونل اسپیرال به شبکه ۲۰۰ متری معدن زیرزمینی (طرح استخراج مکانیزه) خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، دسترسی به طبقات زیرزمینی و انتقال ماشین آلات به این طبقات بیش از پیش امکان‌پذیر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک، عارف باقری از اتصال تونل اسپیرال به شبکه ۲۰۰ متری معدن زیرزمینی (طرح استخراج مکانیزه) خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، دسترسی به طبقات زیرزمینی و انتقال ماشین آلات به این طبقات بیش از پیش امکان‌پذیر خواهد شد.

 مدیر مجتمع سرب نخلک درباره پیشروی تا عمق ۲۰۰ متری توضیح داد: به منظور سهولت دسترسی، کاهش هزینه های استخراج، استفاده از ماشین آلات جدید و به روز معدنی در طبقات مختلف زیر زمینی و همچنین به منظور تهویه و تردد مطمئن پرسنل، مجتمع معدنی سرب نخلک به عنوان اولین واحد در مجموعه ایمپاسکو  و ایمیدرو اقدام به حفر تونل اسپیرال کرد.

وی در ادامه افزود: تا پیش از اجرای این طرح دسترسی به طبقات زیرزمینی صرفا به وسیله آسانسور انجام می‌شد و امکان انتقال ماشین آلات معدنی به طبقات زیرزمینی وجود نداشت.

باقری تصریح کرد: با پیشرفت فیزیکی طرح استخراج مکانیزه در گام نخست، در اسفند سال ۹۹ اتصال به طبقه ۱۲۵ متری، در مرداد ماه ۱۴۰۱  اتصال به طبقه ۱۶۵ متری و در خرداد ۱۴۰۲ اتصال به طبقه ۲۰۰ متری را شاهد بودیم که این امر با همت بلند و تلاش و پشتکار و همراهی پرسنل راهبر و نظارت مجتمع صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: راهبر مجتمع با تهیه و تجهیز پروژه به ماشین آلات معدنی مکانیزه، باعث افزایش ظرفیت تولید و ارتقاء ایمنی با به کارگیری این ماشین آلات در معدن زیر زمینی شده است.

مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک عنوان کرد: دو دستگاه لودر LHD با ظرفیت ۳ متر مکعب و سه دستگاه لودر مینی LHD با ظرفیت یک متر مکعب، چهار دستگاه تراک زیرزمینی ۲۰ تنی و ... تنها بخشی از تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده در این پروژه  هستند.

گفتنی است با ارتباط تونل اسپیرال به کارگاه‌های استخراج در طبقه ۲۰۰ – متر، استخراج ماده معدنی توسط لودر LHD بارگیری و توسط کامیون‌ها و تراک‌های زیرزمینی به سطح زمین منتقل می‌شود که افزایش راندمان استخراج تا یک میلیون تن در سال با توجه به اجرای طرح‌های توسعه‌ای همزمان در واحد فرآوری و در نهایت افزایش تولید محصول را به دنبال خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: