بیمه مرکزی

انطباق با استانداردهای بیمه ای دنیا یک ضرورت جدی است

کدخبر : 580047

رویکرد جدید بیمه در دوره جدید، علاوه بر توجه به مسایل بیمه گری ، تغییر مسیر سرمایه گذاری ها با جهت گیری تامین مالی پروژه های بزرگ با محوریت خدمت رسانی به مردم است.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، رئیس کل بیمه مرکزی در جلسه مشترک با معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این نکته گفت: با توجه به سیاست های تاکید شده در دولت سیزدهم و مطابق با توافق بیمه مرکزی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سال گذشته با حمایت صنعت بیمه کشور عملیاتی  شدن دو پروژه «تولید پلاسمای خونی» و «تولید انسولین» در دستور کار قرار گرفت و با این حرکت هم سرمایه گذاری خوبی در این عرصه صورت خواهد گرفت و هم نیاز  کشور برای  تولیداین محصولات تامین می گردد.

مهندس مجید بهزادپور با اشاره به ظرفیت های بالای صنعت بیمه و توانمندیهای این حوزه در دنیا گفت : زیر ساخت اصلی فعالیت های اقتصادی و پروژه های کلان در دنیا به دلیل مطالعات مرتبط با ارزیابی ریسک ، بر بستربیمه استوار شده است ودر همین راستا بیمه مرکزی هم با تغییر ساختار ،مرکز توسعه مدیریت ریسک را ایجاد کرده است.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این نکته که به جهت ماهیت کار بیمه ای ،  بهتر است مفهوم ارزیابی ریسک توسط این صنعت انجام شود گفت: این موضوع در مباحث مربوط به برنامه ریزی های کلان مانند توجه به آمایش سرزمین  و پروژه های کلان ملی و منطقه ای نیز باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت برقراری ارتباطات بین المللی گفت:  تاکنون علیرغم تحریم های بیمه ای با استفاده از توانمندی داخلی، هیچ محصولی بدون بیمه تبادل نشده است اما طبیعی است که با اعمال تحریمهای چند ساله و متعاقب آن توقف ارتباط با بیمه گران بین المللی ، استانداردهای بیمه ای عوض شده و با توجه به گسترش ارتباطات بین المللی،  در حال حاضر نیاز اصلی بیمه گران آموزش برای رسیدن به استانداردهای بیمه ای دنیا است.

 بهزادپوردر بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این موضوع که مشارکت در اجرای نسخه الکترونیک جدای از تکلیف قانونی کمک شایان توجهی را در  تسریع و تسهیل ارایه  خدمات به مردم می کند ، گفت: صنعت بیمه در این چارچوب از اجرای مطلوب این برنامه استقبال می کند.

 رییس شورای عالی بیمه افزود : عزم صنعت بیمه کشور برای بهره گیری ازتکنولوژیهای روز بمنظور ارایه خدمات مطلوب به مردم جدی است بر این اساس این صنعت در سال گذشته  برخی از پروژه ها مانند پویش سه شنبه های نوآوری با تمرکز بر معرفی خدمات نوین بیمه ای، رونمایی از سامانه های  ارزیابی خسارت آنلاین، راننده محوری ، کروکی آنلاین، کمک به پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای اجرای ماده 41 قانون بیمه شخص ثالث و... را انجام داده است .

اعتبار سنجی ایرانیان باید یک پروژه  بیمه ای باشد

خدمات بیمه ای باید بر اساس جریان داده انجام شود و شیرینی بهره گیری از خدمات الکترونیک بیمه ای و درمانی آنجاست که هر کسی می تواند آن را ارزیابی کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این جلسه با بیان مطلب بالا گفت :در حال حاضر بسترهای لازم برای ارایه خدمات بین دستگاههای مرتبط فراهم است ، صنعت بیمه به عنوان یکی از ارکان مهم حوزه مالی در کنار بورس و ارایه کنندگان خدمات پولی می تواند با خلق ارزشهای افزوده ترکیبی مبدع نوآوریهای جدید باشد.

دکتر رضا باقری اصل با اشاره به عملیاتی شدن خدمات اعتبار سنجی برای همه ایرانیان گفت : سیستم های بیمه ای بیشتر از نظام بانکی کشور، باید از این خدمات استفاده کنند چراکه ماهیت کار بیمه ای بر مبنای تنوع قراردادی و  اطلاعات فردی ورفتاری مردم است، در حالی که در حال حاضر موسسات مالی برای دسترسی به بخش اندکی از اطلاعات مورد نیاز خود از این پروژه بهره برداری می کنند.

جانشین رییس کمیسیون راهبردی اقتصاد دیجیتال با ابراز رضایت از سامانه های الکترونیک  تعربف شده صنعت بیمه گفت: وزارت ارتباطات از تعریف پروژه های جدید باارایه جزییاتی مانند بیان مساله، ارایه راه حل و نوشتن متن استقبال می کند.

دکتر باقری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر گسترش خدمات نوین گفت: صنعت بیمه می تواند با ارایه محصولات جدید مانند بیمه های سایبری و پوشش ریسک های حوزه فناوری نقش خودش را در این عرصه پررنگ تر کند .

وی در پایان سخنان خود با اشاره  تاکید وزیر امور اقتصادی و دارایی بر رشد استارتاپها گفت باید بازیگران این حوزه را به حضور در حوزه  بیمه واردکرد .

بر اساس این گزارش قائم مقام بیمه مرکزی هم در این جلسه که با حضور مشاور رییس کل  و مدیر توسعه و نوآوری مرکز فاوا  برگزارمی شد،با اشاره به موضوع عملیاتی شدن نسخ الکترونیک به عنوان یکی از اولویت های اصلی بیمه مرکزی گفت: هدف اصلی صنعت بیمه افزایش رضایتمندی مردم است و برای اجرای مطلوب پروژه نسخه الکترونیکی باید از جریان داده استفاده کرد.

دکتر مجید مشعلچی با تفکیک «مدیریت بیمار » ، از «مدیریت بیماری» گفت : فرایندها و امکانات لازم در بخش مدیریت بیماردر حال حاضر فراهم است ودر بخش مدیریت بیماری نیز نیاز مند ایجاد زبان مشترک برای اجرای وظایف محوله هستیم.

محمد صنایع ،مشاور رییس کل بیمه مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به لزوم ایجاد هماهنگی های لازم بین دستگاههای مرتبط مانند وزارت بهداشت و سازمان صدا وسیما در راستای عملیاتی شدن پروژه نسخ الکترونیک گفت: با توجه به این موضوع که بیمه یکی از ارکان اصلی در فضای اقتصادی کشور است، عضویت بیمه در کارگروه تخصصی اقتصاد دیجیتال ضرورت دارد.

صادق کیان مدیر توسعه و نوآوری مرکزفاوا هم در این جلسه گزارشی ازجزییات نحوه عملیاتی شدن پروژه نسخ الکترونیک ارایه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: