یازده روز استقبال از نمایشگاه سه دهه آثار رسانه ای استاد مجید مرادیان

یازده روز استقبال از نمایشگاه سه دهه آثار رسانه ای استاد مجید مرادیان
کدخبر : 580232

پس از یازده روز استقبال، نمایشگاه آثار ماندگار بیش از سی سال دستاورد و فعالیت رسانه ای استاد مجید مرادیان با عنوان "ریشه ها جوانه می زنند" به کار خود پایان داد.

دومین نمایشگاه از سلسله نمایشگاه های تخصصی ویژه اساتید و پیشکسوتان رسانه که برای اولین بار در کشور به همت مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان  آغاز شده بود،  با ارائه آثار ماندگار بیش از سی سال فعالیت حرفه ای در حوزه رسانه و روابط عمومی  استاد مجید مرادیان به کار خود پایان داد.

نمایشگاه اختصاصی این پیشکسوت رسانه و روابط عمومی که با استقبال قابل توجه مردمی، مسئولین، هنرمندان و خبرنگاران همراه بود به مدت یازده روز از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ خرداد بطول انجامید.

در این نمایشگاه اختصاصی که آغاز آن با آمیزه ای از هنر و تکریم ویژه مقام پدر و پایان آن  با یاد و گرامیداشت همکاران سفرکرده به دیار باقی، همراه بود، مهمترین آثار استاد در موضوعات متنوع: اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، در غالب نمونه آثارمکتوب و چاپ شده همچون آلبوم های عکس از دوران دفاع مقدس و فعالیت های حرفه‌ای در حوزه روابط عمومی و رسانه،  تصاویر ویژه، مدارک علمی و دانشگاهی، کتب حوزوی، تندیس ها، نمونه نشریات و... به نمایش گذاشته شد.

تنوع آثار دکتر مجید مرادیان در اغلب رسانه های محلی و سراسری، تصاویر و عکسهای مصاحبه با شخصیت های عالی کشور و همچنین تصاویر و آلبوم عکس از حضور در دفاع مقدس و بسیج، ورزش‌های رزمی(تکواندو)، ارائه دستاوردهای رسانه ای ذوب آهن اصفهان به عنوان یک صنعت پیشگام در عرصه رسانه  و... از جمله ویژه گی های آن بود که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.

حضور اساتید، پیشکسوتان هنر، رسانه و روابط عمومی و بسیج

در طی برگزاری نمایشگاه مذکور، شخصیت های مختلف و اساتید هنر و رسانه همچون هنرمند تآتر و سینمای کشور استاد "اکلیلی"، مهندس حاج رسولی ها عضو شورای شهر اصفهان، فرماندار شهرستان فلاورجان، شهردار زازران، عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان، مسئولین بسیج و سپاه صاحب الزمان(ع)، رئیس بسیج کارگری ، مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان خمینی شهر و تعدادی از پیشکسوتان هنر و اساتید دانشگاهی حضور پیدا نمودند.

چند گفتگو در حاشیه نمایشگاه:

 • حجت السلام والمسلمین میثم ریاحی مدیریت مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان:

هدف از برگزاری این نمایشگاه ها ظهور و بروز قلم و اهداف و تلاش این اساتید و ایجاد زمینه برای انتقال تجربیات به نسل جوان و جدید در عرصه رسانه، ایجاد شور ونشاط مضاعف برای این بزرگواران و آشنایی خانواده، دوستان وآشنایان با عملکرد ومیزان فعالیت  این شخصیت‌ها است .همچنین برقراری ارتباط بین شهروندان ومطبوعات از جمله اهداف دیگر این نمایشگاه هاست.  مدت زمان و سابقه فعالیت حرفه ای بیشتر از ۲۰ سال)، تعدا آثار حجمی و کیفی در عرصه مطبوعات که قابل ارائه باشد از جمله  دلایل ما برای انتخاب اساتید و پیشکسوتان برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی بوده است. از ویژگی های نمایشگاه آثار استاد مرادیان نیز این است که بارسانه های مختلف و متنوع کار کرده اند. همچنین فعالیت آقای مرادیان در عرصه هایی مانند بسیج، دفاع مقدس ودیگر مباحث علمی وفرهنگی نیز قابل تقدیر است

مهندس تولائیان عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان: ذوب آهن اصفهان به عنوان "مادر صنعت کشور" علاوه بر تربیت نیروی انسانی توانمند در صنعت فولاد و زمینه های مختلفی پیشگام و بزرگی نموده، در عرصه رسانه و روابط عمومی نیز توانسته نیروهای ارزشی، توانمند و بزرگی را همچون آقای مرادیان پرورش دهد و در این عرصه ها هم پیشگام و سرآمد کشور شود. گرچه آقای مرادیان از دوستان قدیمی من هستند و سال‌های که با هم همکار هستیم اما واقعا با دیدن آثار گسترده و متنوع ایشان، شگفت زده شده و متوجه جنبه هایی از توانمدیهای ایشان در عرصه روابط عمومی و رسانه های متعدد کشور شدم. آثار این همکار ارزشی و توانمند ذوب آهنی برایم بسیار جذاب و دیدنی بود. باعث افتخار است که ذوب آهن با داشتن نیروهای توانمند و با تجربه ای همچون آقای مرادیان توانسته است در زمینه روابط عمومی و رسانه رسالت خود را به جامعه انجام دهد

 استاد جلیل زاد احمدی پیشکسوت، دبیر و موسس انجمن روابط عمومی استان اصفهان: همت استاد مرادیان در عرصه رسانه و روابط عمومی ارزشمند و قابل ستایش است. شایسته است این دستاوردهای بزرگ در فضای مناسبتری ارائه شود. زیرا هرکدام از این آثار، دنیایی از تجربه، تلاش و خلاقیت است. باید به جوانان هم امکان داد تا انتقال آرام تجربه صورت گیرد.  آقای مرادیان و امثال آنها ذخایر ارزشمندی هستند که باید از افکار و تجربیات آنها به نحو شایسته استفاده نمود.

نیکویی حاصل یک رفتار است که به باور تبدیل می شود و در نتیجه الگو سازی می کند. در حقیقت انسانی، ماندنی است که اثر نیکو داشته باشد و خیری از انسان در جامعه بماند.  بقول حضرت سعدی:"سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز،  مرده آن است که نامش به نکویی نبرند" و استاد مرادیان با آثار ارزشمند خود به جامعه در طی سه دهه، نام نیکو را در کارنامه خود ثبت نموده است.

استاد حسن اکلیلی پیشکسوت هنرهای نمایشی و سینما : تاثیر رسانه یا بطور کلی متن، خبر و روزنامه نگاری  درجامعه یکی از مهمترین موضوعاتی است که اغلب به آن توجه نمی‌کنیم ولی همه آحاد جامعه تحت تأثیر رسانه ها قرار می‌گیرند وتأ ثیر اینها توی زندگی ما بسیار زیاد  است. در کل من چیزی که از این نمایشگاه دیدم آقای مجید مرادیان با پیشینه اش باسابقه شان که من در واقع باهاش آشنا هستم، انسان بسیار صادق، صمیمی و دوست داشتنی، مردم دار، مردم یار بوده و آثار استاد مرادیان نشان می دهد که به مردم گره خورده و درحقیقت به کل جامعه و در همه قشر ها هم نفوذ کرده است. در نمایشگاه اثرات وجودی ایشان را می بینیم که در بطن خانواده، بخش های فرهنگی وهنری نیز مشهود و غالب است، از ویژه گی های دکتر مرادیان، قلم روان ، نقد و تحلیل های اجتماعی، صنعتی است که در دین و دیانت ریشه دارد. در ارتباط با جنگ تحمیلی ما می‌بینیم، این پیشکسوت آثاری دارد که نشان می دهد در صحنه های جنگ و خطوط مقدم جبهه در کنار رزمندگان دفاع مقدس حضوری فعال داشته است و هم اکنون هم مدافع ارزشهاست. پس این می‌شود حضور زنده یک انسان خبرنگاربه معنای خاص از این بابت انسان پرتلاش، ارزشمند و دوست داشتنی است.در پایان ضمن آرزوی موفقیت و عاقبت بخیری برای ایشان،  امیدواریم روند زندگی و فعالیت ارزشمند استاد مجید مرادیان، الگویی باشد برای جوانان  عزیزی که تازه در عرصه رسانه و روابط عمومی مشغول بکار شده اند.

استاد احمد رضا دهانی پیشکسوت رسانه، سرپرست روزنامه کارو کارگر و مدیر سابق مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان : استاد مجید مرادیان از پیشکسوتان عرصه اطلاع رسانی و روابط عمومی کشور محسوب می شوند. آثار و دستاوردهای آقای مرادیان بیانگر تلاش و کار خوب ایشان در طی سه دهه کار رسانه ای است. در طی ۳۰ سال گذشته همکاری و ارتباط نزدیکی که با ایشان داشتم در جریان بخشی از فعالیت هایشان بودم ولی در این نمایشگاه فعالیت های گسترده آقای مرادیان را به عینه مشاهده و بسیار لذت بردم. خدا را شکر، نمایشگاه مذکور، جامع و ارزشمند بود، هم در بخش خبرها و اطلاع رسانی و هم در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و حضور در جبهه  که این خود نشان دهنده اینست که بچه های رسانه هیچ گاه، چه در زمان جنگ و چه حالا از ارزش‌های انقلاب  و جامعه غافل نبوده اند. بهرحال همه این آثار ودستاوردهای بیانگراینست که استاد مرادیان به عنوان پیشکسوت رسانه و روابط عمومی به گردن بچه های رسانه حق دارند در دوران های بسیار سخت و تنگناهای موجود،  به عنوان معاون روابط عمومی ذوب آهن اصفهان همیشه حامی و پیگیر امور رسانه ها بودند.

استاد محمد رضا رضایی پیشکسوت و سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی: این نمایشگاه متعلق به برادر عزیزم آقای مرادیان دومین نمایشگاهی هست که توی مجتمع با ابتکار هیئت مدیره ومدیریت این مجموعه برگزار شده که بحمدالله نمایشگاه خوب و قابل قبولی بوده است. اینجانب از دهه هفتاد با استاد مرادیان همکار بودیم. ایشان از همان زمان کارش را در روزنامه کیهان دفتر سرپرستی اصفهان شروع کرد و بعد در ذوب آهن فعالیت شغلی ورسانه ای خود را آغاز کرد. ایشان از نیروهای فرهنگی دلسوز، متعهد وپرتلاش هستندکه سالها در عرصه خبر واطلاع رسانی باعشق وشور وعلاقه زحمت کشیده اند واین عشق وعلاقه آقای مرادیان به رسانه علی رغم مشغول شدن ایشان به فعالیت های روابط عمومی در ذوب آهن، مانع از فعالیت های خبری ورسانه ای وی نشده است، بلکه با آنها عجین است. از ویژگی هایی که از آقای مرادیان سراغ دارم ایشان هنوز هم بصورت گسترده با رسانه ها و روزنامه های مختلف در زمینه خبر، گزارش، یادداشت و مقاله همکاری می‌کند و در این زمینه ها همچنان فعال است.

 استاد منصور گلناری پیشکسوت، دبیر با سابقه خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان و سرپرست روزنامه رسالت : من و آقای مرادیان بیش از سی سال پیش از دوران جوانی و از زمانی که ایشان در روز نامه کیهان مشغول فعالیت شدند باهم آشنا هستیم. آنچه من در این سالها از آقای مرادیان دیدم کار و تلاش، موفقیت و همت برای تعالی  و خدمت به جامعه و مردم بوده است. ایشان از ابتدا و زمانی که من او را می‌شناسم انسان بسیار فعالی بوده اند و هنوز هم بعداز گذشت چند دهه کار و فعالیت در عرصه رسانه و روابط عمومی نه تنها خسته نشده اند بلکه  شور و نشاط و انرژی مضاعفی در وجودشان جاریست.

استاد مرادیان از همان دوران جوانی و در مسیر ارتباط با دیگران این خصلت روابط عمومی را داشت که با انجام تحصیلات وکسب تجارب مختلف درگذر زمان، این خصلت ایشان بیشتر متعالی شد.

 مهدی مرادیان رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرستان خمینی شهر: باعث افتخار است که جناب آقای دکتر مرادیان از شهر زازران و از فامیل بزرگ مرادیان جزء افتخارات ملی و استانی هستند. نمایشگاه بسیار پربار بود و ایشان بیش از سه دهه، زحمات زیادی در حوضه رسانه و فرهنگ کشیدند که تمام این آثار نشان از تلاش وجدیت و پشتکار ایشان در این زمینه ها می باشد. امیدواریم که ایشان مانند سال‌های گذشته بتوانند خدمات شایسته و قابل توجهی داشته باشند. دکتر مرادیان، حقیقتا الگوی صبر، شجاعت وصداقت در حرفه خود می باشد.

وحید وطنخواه صاحب امتیاز ومدیر مسئول روزنامه کیمیای ایران: این نمایشگاه بسیار عالی بود و نمایشگاههایی این چنین وبا این سبک اولین بار است که در اصفهان و حتی در کشور برگزار می‌شود. برای من خیلی جالب بود که اساتید عزیز بویژه استاد مرادیان  سالها کار کرده اند و برای گردآوری و به نمایش گذاشتن این اسناد و آثار ارزشمند. و به این زیبایی. این زیبایی چیزی نیست جز ثمره سالها تلاش و پشتکار صادقانه، خلاقانه و هنرمندانه این عزیز که گوشه ای از آن در این نمایشگاه جمع شده است. در پایان تشکر میکنم از دست اندر کاران این گونه نمایشگاهها، بویژه  استاد مرادیان که نمایشگاه‌هایی به این شکل را ترتیب می‌دهند که باعث می‌شود علاقه و انگیزه در وجود دوستانی که گرایش به رسانه وخبر نگاری دارند شکوفا شود

دکتر مهدی معینی فرماندار شهرستان فلاورجان، "شهرستان شهدای خط شکن" : امروز افتخاری بود در خدمت استاد و پیشکسوت آقای دکتر مجید مرادیان از خطه شهر زازران، شهر مرواریدهای سرخ باشیم و از آثار و هنرهایی که از خودشون به جا گذاشتن تجلیل نماییم. اینجانب بادیدن این همه آثار گرانبها وجامع خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم. زبان ما از معرفی آقای مرادیان قاصر است. چراکه استاد مرادیان در صنعت و رسانه پیشینه موفقی داشته و دارند. از این عزیز هنرمند "آقای دکتر مرادیان دعوت می کنیم که حتما در شهرستان فلاورجان این آثارشان را به نمایش بگذارند که بسیاری از اقشار مردم و علاقه مندان با آثار ایشان در بسیاری از زمینه های رسانه ومطبوعات، همچنین در عرصه های جبهه وجنگ، حوزه و دیگر جنبه ها ی وجودی این استاد بزرگ همانطور که در آثارشان هست ومیدرخشد آشنا شوند و ما هم بتوانیم بیش‌ از پیش از ظرفیت و پتانسیل ایشان در راستای تحقق شعار حضرت آقا در رابطه با رشد تولید ومهار تورم استفاده کنیم و قدم محکمی در مسیر پیشرفت تولید وصنعت برداریم.

 مؤمن زاده شهردار  زازران "شهر مروارید های سرخ ":بیش از ۶ سال است که آقای مرادیان را می شناسم و از زمانی که شهر دار این شهر شدم، ایشان در حوزه مطبوعاتی و برند شدن شهر زازران بسیار کمک کردن و عنوان "مروارید های سرخ"  ایده ای بود که ایشان هم در آن نقش داشتند. اکنون هم که آثار ۳۰ ساله استاد مرادیان را می بینم باید اعتراف کنم که بدست آوردن وحفظ ونگه داری این آثار خود یک هنر است واین آثار نشان می‌دهد که ایشان هم در عرصه رسانه و خبر و هم در عرصه روابط عمومی پیشکسوت هستند و دستی بر آتش دارند. ارائه چنین نمایشگاهی در زادگاه استا ضروریست زیرا  بسیاری از مردم شهر از ابعاد گسترده فعالیت ها و توانمندی‌های استاد مرادیان خبر کافی ندارند.

  مهناز جلوه گران اصفهانی از فرهنگیان پیشکسوت: نمایشگاهی که من امروز دیدم بسیار پربار بود و به نظر میرسد آثار استاد مرادیان، نتیجه سالیان متمادی تلاش ایشان در زمینه رسانه و روابط عمومی می باشد. همچنین حضور و فعالیت علمی و اجتماعی ایشان در بسیاری از شاخه ها مانند حوضه علمیه، جنگ تحمیلی و عشق و علاقه به هنر عکاسی خود زمینه ساز موفقیت های بیشتر ایشان در بسیاری از زمینه هاست و مشخص است که ایشان این کارها را با علاقه مندی انجام داده اند. و این خود یکی از رموز موفقیت بالای ایشان است. در پایان برای این استاد بزرگ، موفقیت روز افزون را آرزو می.نماییم

 سلطانی پیشکسوت مطبوعات و  مسئول انتشارات گل گندم: بر پایی نمایشگاه‌هایی از این دست کار خوبی است زیرا جوان ترها بادیدن آثار پیشکسوتانی مانند آقای مرادیان، آینده خودشون را بهتر ترسیم می‌کنند. ایشان از دوستان قدیم ما هستند که در بخش صنعت و رسانه بسیار فعال و کارآمدند. استاد مرادیان کسی هستندکه رسانه و روابط عمومی هر دو را باهم دارند و ارتباط این دو مقوله نقش مؤ ثری در موفقیت های شان دارد.

سرهنگ علی اصغر عطایی رئیس بسیج کارگران و کارخانجات سپاه صاحب الزمان(عج): امروز توفیق شد که از نمایشگاه دستاوردهای جناب آقای دکتر مرادیان  از رزمندگان دوران دفاع مقدس بازدید نماییم، انصافا ایشان فعالیت های خیلی خوب و ارزشمندی  در حوزه رسانه، روابط عمومی، صنعت فولاد و بسیج داشته اند. اسناد، تصاویر و آثار موجود  نمایشگاه در حوزه های رسانه، روابط عمومی، دفاع مقدس و بسیج گویای تلاش و همت بالای ایشان می باشد. رسانه از ابزارهای مهمی است که می توان بخشی از توطئه های دشمن را خنثی نمود و مصداق بارز آن،  تلاش و مجاهدتی است که استاد مرادیان طی سه دهه در عرصه رسانه  انجام داده اند. تلاش‌های ایشان در خصوص پوشش اخبار بسیج ستودنی و قابل تقدیر است و ما قدردان زحمات ایشان هستیم.

 • * سرهنگ علیرضا فرهمند فرمانده بسیج ذوب آهن اصفهان: بسیار خرسندیم که توفیق حاصل شد در این نمایشگاه پرمحتوی حضور پیدا کنیم و با ابعاد شخصیتی جناب آقای دکتر مجید مرادیان آشنا شویم.  به اعتقاد اینجانب ایشان از مفاخر، روابط عمومی، رسانه و مطبوعات کشور می باشند و در این عرصه ها در ذوب آهن اصفهان سرآمد و از پیشکسوتان بسیج محسوب می شوند. حضور فعال ایشان در بسیج و عضویت در شورای فرمانده بسیج شرکت، از افتخارات بسیج است. موفقیت و سربلندی هرچه بیشتر این برادر رزمنده  و پیشکسوت را از خداوند متعال خواستاریم.

*  حمیدرضا رضایی سرپرست روابط عمومی ذوب آهن اصفهان: نمایشگاه بسیار عالی بود. از ارائه این همه آثار و توانمندی استاد مجید مرادیان که فراتر از تصور بود، واقعا شگفت زده شدم. آثار ارزشمندی که ایشان در این نمایشگاه عرضه نمودند، حقیقتا گنجینه گرانبها و ارزشمندی است که در طی سالهای زیادی با تلاش و همت بدست آمده و واقعا قابل ستایش است. باعث افتخار است که در این نمایشگاه، توانمندی‌های ذوب آهن اصفهان و تربیت شده این صنعت بزرگ به رخ مخاطبان و بازدیدکنندگان کشیده شده است.  باید ظرفیت های و توانمندی‌های ایشان بیشتر مطرح شود و قدر و منزلت این استاد پیشکسوت حفظ شود. واقعا من انتظار چنین نمایشگاه جامعی را نداشتم. این رویداد غرور انگیز، نقطه عطف و افتخاری برای ذوب آهن اصفهان در پیشگامی عرصه رسانه و روابط عمومی بود.

*. امین باباسالاری نویسنده و کارشناس روابط عمومی ذوب آهن اصفهان: باعث افتخار است که بنده به عنوان یکی از شاگردان استاد مرادیان در روابط عمومی ذوب آهن اصفهان مشغول بکار هستم. شخصیت آقای مرادیان را باید از جنبه های مختلف مورد توجه قرار داد. سابقه فعالیت و آثار ایشان در نمایشگاه نشان می دهد دارای ویژه گی هایی هستند که به چند مورد آن اشاره می کنم: - سواد رسانه ای قوی- در انتقال دانش بخل ندارند- در فعالیت های رسانه ای  و روابط عمومی حرفه عمل کرده اند و در بسیاری از رسانه های کشور صاحب اثر هستند و به همه ابعاد زندگی توجه کرده اند و ما درس گرفته ایم. برگزاری نمایشگاه و بازدید از آثار استاد مرادیان درس خوبی بود.

-*  حاجی وند کارشناس حراست ذوب آهن اصفهان در حوزه روابط عمومی: از زمانی که با آقای مرادیان آشنا شده ام می توان گفت: ایشان، انسان خوش‌فکر، علاقه مند به کار، خلاق در رسانه و روابط عمومی است.و ایده های خوبی را در این زمینه ارائه می دهد.  تنوع آثار ایشان در نمایشگاه،  نشان دهنده گستردگی فعالیت و زحمات سی ساله استاد مرادیان در عرصه رسانه و روابط عمومی بود.امید است که همچون گذشته، بتواند برای صنعت کشور و اعتلای کشور موفق و سربلند باشند

*.  محمد سمیعی طراح وگرافیست: این نمایشگاه،  نمایشگاهی بسیار پر بار است و این همه تلاش وهنرمندی جای تشکر فراوان دارد. حوزه فعالیت من طراحی وگرافیک است که بیشتر هم در همین زمینه با آقای مرادیان در ارتباط بوده وهستم و به همین میزان هم جز، صداقت، زحمت کشی، تلاش و پیگیریهای فراوان در کار خبر و روابط عمومی از ایشان ندیده ام. استاد مرادیان یک انسان پر تلاش با فکرهای نو هستند.  عکسهایی و تصاویری که از ایشون در ذهن من مانده است در تمام مدت فعالیت ایشان در ذوب آهن واین ضبط خبر نگاری که مدام دستشون بوده و دنبال وزیر و وکیل و آدمهای مهم  و سوژه های خبری بوده اند که واقعا بزرگی ذوب آهن اصفهان و  تاثیر شگرف این مجتمع بزرگ صنعتی در رشد و توسعه کشوررا نشون دهند. احقاق حقی که این  استاد پیشکسوت برای ذوب آهن کردند، خیلی‌ها نتوانستند اینگونه کارها را انجام بدهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: