مجوز فعالیت سندباکس بیمه ای صادر شد

مجوز فعالیت سندباکس بیمه ای صادر شد
کدخبر : 580236

برای اولین بار مجوز فعالیت سندباکس بیمه امروز و با حضور اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی و اعضای کارگروه مدیریت یکپارچه و هماهنگی محیط آزمون صادر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، علی بنیادی نائینی  در جلسه تایید دستورالعمل اجرایی راه‌اندازی محیط‌های آزمون(سندباکس) تنظیم گری بخش بیمه،اذعان داشت: نهاد ناظر صنعت بیمه براساس قانون تاسیس وظایفی دارد از جمله هدایت امر بیمه در کشور و برای و هرچه بهتر انجام شدن عملیات هدایتگری و توسعه فرهنگ بیمه باید از فناوری ها به‌ویژه فناوری های نوظهور استفاده کند.

وی، اظهارداشت: در بیمه مرکزی تلاش براین بوده که علاوه بر ارایه محصولات نوین بیمه ای متناسب با نیازهای فناورانه و تسریع فرآیند تبدیل بیمه به محصول، بتوان زنجیره ارزش عملیات بیمه گری از اکچوئری تا پرداخت خسارت ، متخصصان امر را پرورش دهد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی،گفت: آیین نامه حمایت از تولیدات دانش بنیان که مصوب هیات وزیران در سال قبل است این تکلیف را به بیمه مرکزی داده که برای تاسیس شرکت های فناوری بیمه یعنی اینشورتک ها زمینه سازی کند.

بنیادی نائینی، افزود: آنچه که باعث شد به موضوع سندباکس پرداخته شود این بود که بیمه مرکزی مجوز محصولات نوین بیمه ای می دهد، از سوی دیگر استارت آپ هایی در صنعت بیمه وجود دارند که نقش اگریگیتوری را انجام می دهند و گاهی حضورآنها باعث چالش برای یک قسمتی از ذینفعان صنعت یعنی شبکه فروش شده است.

وی،تاکیدکردکه سندباکس قرار است تا آیین نامه هایی را که یک به یک در شورایعالی بیمه تصویب می شود متناسب با فناوری های نوظهور بازنگری و اصلاح کند.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، با بیان اینکه توسعه فناورانه به تبع خود ریسک های نوظهوری را به دنبال دارد، اظهار داشت: بیمه مرکزی آسیب شناسی را در صنعت بیمه انجام داده و تمرکز فناوری ها در ابتدای حلقه وعملیات بیمه گری قراردارد  ودر زنجیره ارزش،یعنی  در مبدا  فروش ، تمرکز فناوران وجود دارد اما در انتها که بحث پرداخت خسارت و هوش مصنوعی بوده ، حضور فناوران کمتر است.

بنیادی نائینی، ادامه داد: درواقع یک عدم تقارن اتفاق افتاده و می توان در سند باکس جهت گیری ها را به سمتی برد که این عدم تقارن ها هم برطرف شود.

photo_۲۰۲۳-۰۶-۲۵_۱۵-۴۰-۴۳

این نشست با حضور احمد تقوایی نجیب، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد، علی بنیادی نائینی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، مجید مشعلچی فیروزآبادی، قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی برگزار شد.

دراین نشست، نمایندگانی از وزارت صمت، وزارت اقتصاد، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، سازمان بورس اوراق بهادار و پلیس فتا حضور داشتند.

بر اساس این جلسه سند باکس یا همان محیط‌های آزمون تنظیم گری بخش بیمه راه اندازی شد و از فردا فعالیت خود را آغاز می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: