سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی

رشد ۵۰۰ درصدی فروش کالاهای سازمان‌ اموال تملیکی

رشد ۵۰۰ درصدی فروش کالاهای سازمان‌ اموال تملیکی
کدخبر : 580419

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با ورود سازمان بازرسی فروش کالا‌های سازمان اموال تملیکی ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی،  ذبیح الله خدائیان درباره اینکه با توجه به دغدغه‌های به حق مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه پیرامون شناسایی، درهم شکستن و مسدودسازی ساختار‌ها و گلوگاه‌های فساد و برخورد با علت‌ها به جای معلول‌ها سازمان بازرسی کل کشور چه اقداماتی انجام داده است، گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکیدات رئیس قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور با جلب نظر صاحب نظران، کارشناسان، بازرسان و اندیشمندان درون و برون سازمانی ۱۲۸ مسئله و مشکل عمده و اولویت دار کشور را شناسایی کرده است. از جمله این مسائل می‌توان به انباشت پروژه‌های نیمه تمام و بلاتکلیف، انحراف در توزیع یا مصرف تسهیلات کلان، انحراف مصارف تسهیلات تولید، آشفتگی ناهماهنگی و عدم یکپارچگی در سیاست‌ها و قوانین حمایت از تولید، آلودگی آب، هوا، دریا، آسیب‌های اجتماعی، بنگاه داری بانک‌ها، بی‌انضباطی مالی در توزیع و هزینه کرد اعتبارات، تخریب منابع طبیعی (جنگل‌ها و مراتع) تعارض منافع، خام فروشی محصولات کشاورزی و معادن، رانت اطلاعاتی در ادارات و سازمان‌ها، ضعف مکانیسم‌های نظارتی، عدم شفافیت اطلاعاتی و انتشار بر خط، فرار مالیاتی، قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر، معضلات بیکاری و مهاجرت نخبگان، مطالبات معوق بانک‌ها و حقوق دولتی، رانت در صدور مجوز‌ها و... اشاره کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره اینکه سازمان بازرسی کل کشور چه سیاستی را برای وضعیت انبار‌های اموال تملیکی در پیش گرفته است، گفت: سازمان بازرسی‌کل کشور در سال گذشته با بکارگیری از توان بازرسان خود اقدام به بازدید از ۱۲۰ انبار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در ۳۱ استان و ۸۷ انبار در گمرکات کشور و محوطه بندری زیر نظر آن‌ها کرده که با این اقدام حجم بالایی از کالا‌های رسوبی در انبار‌های اموال تملیکی و گمرک تعیین تکلیف شده است.

وی افزود: دفتر بازرسی امور ویژه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا اواخر بهمن ماه ۱۴۰۱ با آسیب شناسی و شناسایی گلوگاه‌های فساد و علل رسوب کالا نسبت به ارسال بیش از ۲۲۰ نامه هشداری به دستگاه‌های مختلف اقدام کرده که شامل نامه هشداری به رئیس جمهور در مورد تعیین تکلیف واردات کالا‌های اساسی در بندر امام (ره)، وزیر صمت پیرامون تعیین تکلیف ماشین‌آلات مستعمل راهسازی که از سال ۹۱ تا ۱۴۰۱ در انبار‌های گمرک و اموال تملیکی مانده بود، هشدار به وزیر نفت در مورد جلوگیری از ورود ۱۵۰ تانکر حامل محموله نفت گاز غیراستاندارد به کشور، رئیس گمرک پیرامون انهدام کلیه کالا‌های متروکه به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، تعیین تکلیف ۳۵۰ کانتینر کالای یخچالی رسوبی و... است.

خدائیان اظهار کرد: همچنین برای برخی از مدیران و کارمندان پرونده‌های تشکیل که از آن جمله می‌توان به معرفی رئیس وقت اداره اموال تملیکی استان تهران، رئیس شعبه ۵ تعزیزات حکومتی استان مرکزی؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، معاون امور بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، مدیران و معاون وقت گمرک و مدیرعامل وقت منطقه اقتصادی ویژه سلفچگان و... اشاره کرد که پرونده آن‌ها به مراجع ذی‌صلاح مانند هیأت تخلفات اداری و دستگاه قضایی ارسال شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: با ورود سازمان بازرسی فروش کالا‌های سازمان اموال تملیکی ۵۰۰ درصد رشد داشته است. همچنین با افزایش ۹۰۰ درصدی اعاده کالا به صاحبان آن و امحای خودرو‌های لوکس روبه رو بوده‌ایم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد:همچنین این سازمان با نظارت و بازرسی و بررسی‌های میدانی در مقوله جلوگیری و برخورد با قاچاق کالا توانسته نسبت به شناسایی قاچاق به ارزش ریالی بیش از ۷۵ هزار میلیارد ریال اقدام کرده که این میزان هم رشد پنج برابری داشته و متخلفین به مراجع ذی‌صلاح معرفی شده‌اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: