منطقه آزاد قشم

فعالیت ۲۱۶ واحد صنعتی با اشتغالزایی ‌۶ هزار نفر در قشم / صادرات تولیدات صنعتی قشم به بیش از ۷۵ میلیون دلار رسید

فعالیت 216 واحد صنعتی با اشتغالزایی ‌6 هزار نفر در قشم / صادرات تولیدات صنعتی قشم به بیش از 75 میلیون دلار رسید
کدخبر : 580516

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 216 واحد صنعتی با اشتغالزایی ‌بیش از 6500 نفر در این منطقه آزاد مشغول فعالیت تولیدی هستند.

مرتضی صابری با تبریک روز ملی صنعت به فعالان این عرصه، افزود: ارزش ارزی و ریالی واحدهای تولیدی منطقه آزاد قشم از ابتدای سال جاری به ترتیب معادل ۱۵۶ میلیون دلار و ۱۷ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال می باشد.

صابری ادامه داد: همچنین در سه ماهه نخست سال جاری معادل ۷۵ میلیون و ۵۹۷ هزار دلار از محصولات تولید شده توسط این واحدهای صنعتی به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه امسال ۱۱۱ هزار و ۱۰۰ تن برداشت از معادن در این منطقه صورت گرفته و معادل یک میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال حقوق دولتی از معادن فعال دریافت شده است.

به گفته مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم؛ عمده واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در منطقه آزاد قشم واحدهای تولیدی و صنعتی مربوط به حوزه های مختلف از جمله شناورسازی، پوشاک، دخانیات، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی هستند.

صابری تصریح کرد: ۲۱۶ واحد صنعتی و تولیدی فعال در فضایی به وسعت بیش از ۶ هزار هکتار با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۱۸ هزار میلیون ریال و بیش از ۷ هزار میلیون دلار در منطقه آزاد قشم مشغول به فعالیت هستند.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: در راستای دستیابی به اهداف پیش بینی شده برای شعار سال «مهار تورم و رشد تولید»، برای رشد اقتصادی جزیره قشم و کمک به بهبود شاخص های حوزه صنعت و تولید به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد قشم، برنامه ریزی هایی صورت گرفته و به دنبال فعالسازی بیشتر بخش تولید و صنعت در جزیره هستیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: