منطقه آزاد قشم

برگزاری جلسه ساماندهی اقامت و اشتغال اتباع خارجی در قشم با ایجاد سیاست‌گذاری یکپارچه

برگزاری جلسه ساماندهی اقامت و اشتغال اتباع خارجی در قشم با ایجاد سیاست‌گذاری یکپارچه
کدخبر : 580613

جلسه ساماندهی اقامت و اشتغال اتباع خارجی با ایجاد سیاست گذاری یکپارچه بین دستگاه های متولی در جزیره با هدف ارتقای امنیت اجتماعی قشموندان و اتباع، برگزار ش

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، در این جلسه پیرامون افزایش هم افزایی و تعامل بین دستگاه های اجرایی، انتظامی و قضایی شهرستان برای ایجاد وحدت رویه در موضوع اعطای مجوز اقامت، صدور مجوز اقتصادی و پروانه کسب به اتباع خارجی به ویژه اتباع کشور افغانستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

احصاء مشکلات پیش روی ساماندهی اتباع خارجی به ویژه نبود یک بانک اطلاعاتی دقیق از وضعیت اشتغال، مسکن، توانمندی و تمکن مالی این افراد یکی از مهمترین مواردی بود که مطرح شد و مقرر گشت طی یک برنامه ریزی مناسب این مشکل در سریع ترین زمان ممکن حل شود.

طبق مطالب اظهار شده در این جلسه، مقررات خوبی در کشور برای اعطای اقامت به اتباع خارجی وجود دارد که در صورت اجرای دقیق بسیاری از مشکلات پیش روی حضور مهاجران خارجی در جزیره حل خواهد شد.

در پایان، هریک از مدیران مربوطه با ارائه مشکلات اداری پیش روی طرح ساماندهی اتباع افغان، راهکارهای برون رفت از این مشکلات را ارائه داده و مقرر گشت با استمرار این جلسات و حضور همه مسئولین متولی، هم پوشانی و هم افزایی لازم بین دستگاه های مختلف به منظور ساماندهی اتباع صورت گیرد.

بنابراین گزارش، این جلسه با حضور معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم، سرهنگ محراب کاظمی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و جمعی از مسئولین اجرایی و انتظامی شهرستان برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: