نیروگاه خلیج فارس

نیروگاه گازی خلیج فارس یک مرکز مهم صنعتی در استان و کشور است

 نیروگاه گازی خلیج فارس یک مرکز مهم صنعتی در استان و کشور است
کدخبر : 581144

استاندار هرمزگان به همراه نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان مردم بندرعباس در مجلس با حضور در نیروگاه خلیج فارس در جریان آخرین اقدامات انجام شده در حوزه تعمیرات واحدهای نیروگاه برای تولید حداکثری برق قرار گرفتند.

به گزارش شستارسانه، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در حاشیه این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل نیروگاه خلیج فارس به خاطر فعالیت های شبانه روزی برای تامین برق مردم خونگرم استان هرمزگان، گفت: کشور ما دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای توسعه و پیشرفت‌های صنعتی است، به‌طوری‌که به‌واسطه این ظرفیت‌ها و حضور دانشمندان و جوانان خوش‌فکر و پرتلاشمان است که به‌رغم اعمال تحریم‌های گسترده علیه کشور توانسته‌ایم از دهه‌های گذشته تاکنون به پیشرفت‌های بزرگی در صنایع، به‌ویژه در صنعت برق، دست یابیم.

وی ادامه داد: در سال‌های نخست انقلاب اسلامی، ساختن زیرساخت‌های صنعتی، از آرزوهای مسوولان کشور بود که احداث آنها نیز با وابستگی همراه بود، اما اکنون با توسعه دانش فنی و تکیه بر تخصص جوانانمان، احداث و توسعه صنایع بزرگ و مادر، به موضوعی عادی تبدیل شده است به‌گونه‌ای‌ که در این سال‌ها، ده‌ها سد آبی و نیروگاه‌های بزرگ در نقاط مختلف کشور احداث شده است و این رشد، مدیون تجربه سازندگی پس از جنگ تحمیلی است.

 مهدی دوستی در ادامه با تاکید بر توجه به جوانب توسعه افزود: همه ما در یک کشتی به نام ایران نشسته‌ایم. از این‌رو باید برای دستیابی به هدف متعالی، علاوه بر توسعه و پیشرفت صنعتی، به حواشی و جوانب آن هم توجه داشته باشیم. انتظار می‌رود مدیران و مسوولان دلسوز استان هرمزگان، در کنار ضرورت توسعه، پیگیر توقعات و خواسته‌های مردم باشند که تولید برق پایدار یکی از خواسته های مهم و اولویت دار مردم در این هوای کاملاً گرم  می باشد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه نیروگاه گازی خلیج فارس یک مرکز مهم صنعتی در استان و کشور است، نیاز مردم منطقه  در حوزه ی اشتغال  و تاسیس شرکتهای دانش بنیان در حوزه ی نیروگاهی دارای اهمیت و ضرورت دانست و افزود: جای بسی خوشحالی است که نیروگاه خلیج فارس در بحث محیط‌زیست نیز عملکرد تحسین برانگیزی دارد و این نیروگاه به صنعت پاک و سبز شهرت دارد.

مهدی دوستی در ادامه ضمن بازدید از نحوه سوخت رسانی نیروگاه، گفت: با توجه به دغدغه‌های موجود، باید تلاش کنیم تا جایی که امکان دارد از سوخت مایع در نیروگاه استفاده نکنیم که البته با واقعیت‌ها و محدودیت‌هایی هم در این حوزه روبه‌رو هستیم. از این‌رو در تلاشیم با رایزنی با مسوولان کشور، سهم سوخت گاز طبیعی نیروگاه را افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: خیلی خوشحال و خرسندم که خداوند متعال توفیق داد خدمت شما بزرگواران برسیم و ببینیم با چه سختی و مشقتی تولید برق انجام می‌شود و بر خودم واجب و لازم میدانم که از همین جان از زحمات و فداکاری مسئولین این مجموعه استراتژیک و شرکت‌های بالا دستی و مخصوصا پرسنل خدوم نیروگاه گازی خلیج فارس تشکر و قدردانی کنم.

استاندار هرمزگان ادامه داد: ما در مجموعه استانداری تعامل و اهتمام لازم نسبت به این مجموعه را خواهیم داشت و از احداث سه واحد بخار (سیکل ترکیبی) نیروگاه حمایت خواهیم کرد، همچنین در خصوص تامین آب مورد نیاز سیکل ترکیبی نیروگاه دستورات لازم به مدیرعامل آب منطقه ای استان داده شده و تاکید شد که همکاری خوبی با این مجموعه داشته باشد.

محمد عقیل عامری مدیرعامل نیروگاه خلیج فارس نیز در حاشیه این بازدید ضمن ارائه توضیحات لازم در خصوص نحوه تولید برق و تعمیرات اساسی صورت گرفته در ماه‌های اخیر، گفت: در خصوص نیاز کشور و کمبود تولید انرژی (ناترازی) که وجود دارد خبرهای خوشی از سوی شرکت‌های بالادستی(شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، شرکت مدیریت توسعه انرژی تامین و شرکت تولید نیروی برق خلیج فارس) در راه است.

عامری بیان داشت: ما به کمک و همکاری و تعامل شما مسئولین بشدت نیازمند هستیم و از همه شما مقامات مسئول انتظار حمایت و پشتیبانی داریم.

شایان ذکر است پس از بازدید استاندار و هیات همراه، جلسه شورای اداری استانداری هرمزگان به منظور رفع معضلات و مشکلات حوزه‌ی بخش و شهر قلعه قاضی به میزبانی نیروگاه گازی خلیج فارس برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: