شرکت مس سونگون

شرکت مس سونگون آذربایجان در قالب قانون تجارت فعالیت خواهد کرد

شرکت مس سونگون آذربایجان در قالب قانون تجارت فعالیت خواهد کرد
کدخبر : 582333

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه شخصیت حقوقی شمسا(شرکت مس سونگون آذربایجان) شکل گرفته است و این شرکت ذیل قانون تجارت فعالیت خواهد کرد، گفت: ما خواستار تصمیم گیری در داخل استان هستیم و نمی‌خواهیم از سوی رقیب برای این شرکت تصمیم گیری شود.

 «واقف بهروزی» روز سه شنبه با تشریح آخرین وضعیت پروژه‌ها و انتقال دارایی‌های مجتمع مس سونگون به آذربایجان به عنوان شرکت حقوقی مستقل، اظهار کرد: تمام توابع و هر آنچه شرکت ملی مس ایران در منطقه دارد باید به شرکت مس سونگون آذربایجان «شمسا» منتقل شود.

وی ادامه داد: گام اول که همان تشکیل شرکت حقوقی و تصویب در مجمع شرکت ملی صنایع مس ایران است انجام شده و در گام های دوم و بعدی دارایی ها، پروژه های سرمایه گذاری، حقوق و تعهدات و همچنین حساب بانکی باید به شمسا منتقل شود و سود و زیان و صورت مالی شرکت و میزان مالیات آن باید در استان بررسی و تعیین شود.

بهروزی افزود: همه این موارد به مرور اتفاق خواهد افتاد زیرا دستور رئیس جمهور است و پیگیری های لازم در این زمینه در حال انجام است تا پروژه های سرمایه گذاری به موقع انجام شود و دچار تاخیر نشود، دارایی ها از شرکت ملی مس به شمسا منتقل شود و مسوولیت های اجتماعی نیز انتقال یابد.

وی بیان کرد: روند این کار ادامه دارد اما فراز و نشیب دارد و موانع و کارشکنی هایی هم هست اما نباید فراموش کرد که دستور رئیس جمهور است و شاید کارشکنی ها سرعت کار را کم کند اما نخواهد توانست آن را متوقف کند.

بهروزی ادامه داد: متاسفانه برخی جهت گیری های نادرست که با هدف تامین منافع شخصی دنبال می شود، ایجاد حاشیه کرده و به جای اینکه روی اصل متمرکز شویم به حاشیه رفته ایم و مدیریت منابع مس و هر آنچه شرکت ملی صنایع مس ایران در منطقه دارد باید در قالب شمسا مدیریت شود و تمام توابع به شرکت مس سونگون آذربایجان انتقال یابد و این خواسته همه استان است.

به گزارش ایرنا، بهروزی در مصاحبه قبلی خود از نهایی شدن شرکت مس سونگون آذربایجان «شمسا» در مجمع عمومی شرکت مس ایران خبرداده و اظهار کرده بود که انتقال دارایی‌های مجتمع به شرکت، انتقال مسئولیت‌های اجتماعی و در کل فرایند انتقال تمامی مواردی که مرتبط با شرکت ملی مس به شرکت مس سونگون آذربایجان است، آغاز شده است که امیدواریم در چند ماه آینده تمامی این موارد تکمیل شده و مدیریت پروژه‌های مرتبط با مس سونگون و مصوبات سفر رئیس جمهور، به طور مستقیم در داخل استان انجام شود.

 رئیس جمهور در جریان سفر دوم خود به آذربایجان شرقی در خردادماه گذشته در دیدار با مردم تبریز در محوطه ارک علیشاه این شهر، تشکیل شرکت مس سونگون آذربایجان را اعلام و اظهار کرد: در سفر دور اول وعده پیگیری موضوعات مختلفی را دادیم که استقلال مس سونگون از جمله آنها بود و امروز اعلام می کنم استقلال این معدن ثبت شده است و از این پس درآمدهای آن برای توسعه منطقه هزینه می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: