در جلسه کارگروه استانی طرح احیا مطرح شد؛

معادن کهگیلویه و بویراحمد پذیرای بالاترین سرمایه گذاری در سال‌های اخیر

معادن کهگیلویه و بویراحمد پذیرای بالاترین سرمایه گذاری در سال‌های اخیر
کدخبر : 582346

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس خبر داد: با همکاری‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد، معادن این استان طی سال‌های اخیر پذیرای میزان قابل توجهی از سرمایه‌گذاری در بین سایر استان‌های کشور بوده و از این لحاظ در میان رتبه‌های برتر قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو، در بیست و دومین جلسات کارگروه استانی در استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیاء معادن گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با در اختیار داشتن معادن بوکسیت با کیفیت در کشور از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به سرمایه گذاری سازمان‌های توسعه‌ای می‌توان میزان ذخیره این مواد معدنی را در استان افزایش داد.

وی افزود: مواد معدنی دارای مزیت این استان شامل بوکسیت، فسفات، گچ، سلستین و سنگ‌های تزئینی است؛ همچنین معادن فلزی از جمله مس در استان وجود دارد که باید اکتشافات لازم توسط سازمان‌های توسعه ای در دستور کار این استان قرار گیرد.

جرجانی تاکید کرد: با توجه به اینکه فرآوری و زنجیره ارزش معادن نیز از اهمیت خاصی برخوردار است با همکاری وزارت کشور و استانداری­ها تکمیل این زنجیره‌ها در دستور کار طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس قرار خواهد گرفت.

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس توضیح داد: در خصوص بازار معادن کشور، طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس برنامه ریزی‌های لازم را با شرکت‌هایی که در بخش صادرات فعال هستند، در دستور کار خود خواهد داشت.

همکاری‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری در معادن انجام دادیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در ادامه جلسه اظهار داشت: استانداری همکاری لازم در تمام زمینه های سرمایه گذاری برای مواد معدنی استان را به عمل آورده و از همین رو، وضعیت سرمایه­گذاری در معادن استان در سال‌های اخیر افزایش محسوسی داشته است.

عسکری ادامه داد: با توجه به اینکه این استان، ۱۰ درصد آب کشور و ۲۵ درصد نفت کشور را در اختیار دارد بایستی در خصوص سرمایه گذاری معادن نیز در رتبه های برتر کشوری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: با عنایت به اینکه حضور شرکت‌های توسعه‌ای وابسته به دولت در این استان می‌تواند زمینه ساز حضور سرمایه گذاران توانمند بخش خصوصی در استان شود، در صورت وجود مشکلات دستگاه‌های دولتی و سرمایه گذاری سازمان‌های توسعه‌ای در این استان نسبت به اجرای ماده ۲۴ مکرر قانون معادن اقدام خواهیم کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: