منطقه آزاد اروند

تکمیل زیرساخت‌ها مهم‌ترین اقدام ستاد اربعین منطقه آزاد اروند

تکمیل زیرساخت‌ها مهم‌ترین اقدام ستاد اربعین منطقه آزاد اروند
کدخبر : 583179

جانشین رئیس ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: تکمیل زیرساخت ها مهم ترین اقدام ستاد اربعین منطقه آزاد اروند در اربعین 1402 بود.

 احمد امانی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند از چند ماه قبل با تشکیل ستاد مرکزی اربعین فعالیت های خود را آغاز کرد، اظهار داشت: این ستاد طبق تجارب گذشته و با برگزاری جلسات متعدد تلاش کرد مشکلات سال های پیش خصوصا در حوزه های زیرساختی را مرتفع و به حداقل برساند.

امانی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی با برپایی موکب غنی فرهنگ و هنر به لحاظ محتوایی، زائرانی که از این مسیر تردد می کنند و برای گذر وارد پایانه می شوند اگر قصد استراحت داشته باشند می توانند از برنامه های معنوی این مکان استفاده کنند.

وی با تأکید براینکه از دیگر کارهای این ستاد جهت برپایی هرچه بهتر مراسم اربعین پرداختن به زیرساخت ها بود، اذعان داشت: منطقه آزاد اروند تمام همت خود را برای تکمیل زیرساخت های این رویداد بزرگ به کار گرفت تا نواقصی مانند مشکل تأمین آب و سرویس بهداشتی که سال های قبل باعث تکدر خاطر زوار شده بود را برطرف کند.

جانشین رئیس ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: بر اساس گزارش ها، در ادوار گذشته آب پایداری نداشت و سرویس بهداشتی به مقدار کافی موجود نبود و در هفته آخر که منتهی به اربعین می شود و پیک کاری است زوار دچار مشکل می شدند.

امانی ادامه داد: ستاد اربعین منطقه آزاد اروند از مدت ها قبل اقدام به سرمایه گذاری در این دو مورد نمود و برنامه خوبی را تدارک دید تا جایی که نزدیک به ۹۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام را به منطقه دو هکتاری اضافه کرد.

وی در خصوص فاضلاب سرویس های بهداشتی جدید، توضیح داد: خط فاضلاب سرویس های بهداشتی جدید به خط فاضلاب سراسری شلمچه متصل شد؛ که این نکته حائز اهمیتی است در تکمیل زیرساخت های شلمچه.

جانشین رئیس ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت های دیگر این ستاد، گسترش فضای سایبان در مسیر زوار است، سال گذشته این مسیریک لاین بود که امسال به همت دوستان کمیته پشتیبانی به دو لاین ارتقا یافت و با نصب مه پاش ها در زیر سایبان ها یک فضای متبوع و تقریبا خنکی برای زوار فراهم شد.

امانی از دیگر کارهایی که توسط کمیته زیرساخت پیگیری و در شلمچه پیاده سازی شد را ساخت مخزن آب ۵۰۰ مترمکعبی عنوان کرد و افزود: این اقدام از جمله مواردی است که سالیان سال در این محل ماندگار خواهد شد و زوار عزیز از آن استفاده می برند و به هر دلیلی شهرستان دچار مشکل شود، به هیچ وجه قطعی آب را در شلمچه نخواهیم داشت.

وی،اظهار داشت: موضوع مهم دیگری که امسال ستاد اربعین منطقه آزاد اروند به جد پیگیری کرد و از مصوبات استانی قرارگاه مرکزی ستاد اربعین استان محسوب می شود؛ بحث پارکینگ ۹۰ هکتاری است که منطقه آزاد اروند به جهت رفاه حال زوار آماده سازی، محوطه سازی، تسطیح، خیابان بندی و بلوک بندی را به همراه جانمایی جدا کننده ها بتنی در این محوطه، انجام داد.

جانشین رئیس ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه فعالیت های بسیار خوبی در پارکینگ ۹۰ هکتاری انجام گرفت تا زوار بتوانند خلاف سال های گذشته که نظم خاصی وجود نداشت با اطمینان خاطر خودروی خود را پارک و به زیارت بروند، گفت: زحمت زیادی کشیده شد و فضای مهندسی طراحی گردید که ترافیک خودروها به خیابان اصلی کشیده نشود.

امانی افزود: ستاد اربعین منطقه آزاد اروند نسبت به ترمیم خیابان های اطراف منتهی به منطقه از جمله سه راهی یادمان وجاده لجستیک اقدام کرد؛ همچنین جاده پشت مواکب را با تسطیح و کوبش برای پشتیبانی مواکب آماده نمود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: