سازمان منطقه آزاد چابهار

اقتصاد دانش بنیان عامل مهمی برای توسعه پایدار در منطقه

اقتصاد دانش بنیان عامل مهمی برای توسعه پایدار در منطقه
کدخبر : 583444

نشست مشترک مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان حوزه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و هیأت همراه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار؛ امیر مقدم رئیس هیئت‌ مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در جلسه ای مشترک که با جواد مشایخ سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان حوزه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و هیأت همراه برگزار گردید با اشاره به نقش مهمی که امروزه شرکت‌های دانش بنیان در توسعه یافتگی اقتصاد کشور ایفا می کنند اظهار داشت: نوآوری و کارآفرینی که این شرکت ها ایجاد می کنند، می تواند عامل مهمی برای توسعه پایدار باشد.

مقدم ضمن معرفی فرصت ها و بسترهای موجود در چابهار از جمله مراکزی مانند دانشگاه بین المللی چابهار گفت: به منظور افزایش رشد و توسعه، تربیت نیروی متخصص و اشتغال، مهمترین اولویت های سازمان با توجه‌ به علاقه مند ی ها تقویت همکاری مشترک با شرکت‌های دانش بنیان است.

مدیرعامل سازمان همچنین اضافه کرد: این منطقه آمادگی ها و قابلیت ها برای ایفای نقش در اقتصاد بدون نفت از طریق ترانزیت را داراست.

جواد مشایخ سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان هم ضمن ابراز خشنودی از علاقه‌مندی، تحول و پیشرفت در توسعه فناوری در استان سیستان و بلوچستان گفت: در بازدید های صورت گرفته از مراکز دانش بنیان و پروژه های نوآورانه در زاهدان و همچنین چابهار، این منطقه با توجه به فرصت ها و پتانسیل های ویژه موجود، ویترین مناسبی برای کشور می باشد.

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: فرصت های سرمایه گذاری با شیوه فناورانه و ارایه بسته های جذاب فناوری و نوآوری توانمند و خلاق، اولویت قرار گیرد و وظیفه حمایت از جریان توسعه و تسهیل را ما انجام دهیم چرا که رسالت توسعه و ایجاد مراکز فناوری‌ها زیست‌ بوم‌ بر عهده ما می باشد.

در پایان جلسه امیر مقدم خواستار همکاری‌های بیشتر فیمابین شد و خاطر نشان کرد: آمادگی داریم تسهیلات و اقدامات لازم را انجام دهیم تا جوانان ما در شرکت های دانش بنیان مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: