بیمه رازی

کسب و کارهای برخط، بازار جدید صنعت بیمه/ چه بیمه‌هایی مورد نیاز کسب و کارهای اینترنتی است؟

کسب و کارهای برخط، بازار جدید صنعت بیمه/ چه بیمه‌هایی مورد نیاز کسب و کارهای اینترنتی است؟
کدخبر : 583795

در سال‌های اخیر کسب و کارهای برخط رشد قابل توجهی را شاهد بوده‌اند و نیاز است تا صاحبان این کسب و کارها و صنعت بیمه بیش از پیش با یکدیگر آشنا شوند زیرا این کسب و کارها بازار جدیدی برای صنعت بیمه خواهد بود و از سوی دیگر پشتیبانی از کسب و کارهای خرد بر بستر اینترنت در رشد اقتصادی کشور تاثیرگذار است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، در سال‌های اخیر به واسطه رشد فضای مجازی و خدمات برخط بر بستر اینترنت، شیوه کسب و کار و فعالیت‌های صنفی از شکل و شمایل سنتی خود خارج شده و در قالب نوینی کسب و کارهای صنفی به حیات خود ادامه می‌دهند و این موضوع با استقبال مشتریان و مخاطبان نیز همراه بوده که شاید دلیل این امر حفظ زمان و سرمایه مشتریان است.

با رشد فعالیت بر بستر اینترنت، فضای کار برای بسیاری از افراد ایجاد شده و دیگر به دور از نیازمندی به فضای کار فیزیکی در رشد اقتصادی خود و خانواده تلاش می‌کنند، این گفته به معنای آن است که هر فردی امکان آن را دارد در محیط خانه، فضای کار اشتراکی و اتاقی کوچک به تولید محصول و ارائه خدماتی همچون آموزش بپردازد و کسب درآمد داشته باشد، درآمدی که با توجه به قوانین صنفی جدید با دریافت تائیدیه‌های لازم و کافی در چارچوب قوانین اقتصادی کشور همچون پرداخت مالیات، میسر شده است.

اما نکته مهم در این شرایط آن است که بسیاری از کسب و کارهای صنفی و خانگی که بر بستر اینترنت در حال فعالیت هستند، آنقدر که به مسائل توسعه کسب و کار، کسب درآمد و قوانین توجه دارند، به مسائلی همچون بیمه به خصوص بیمه مسئولیت، بیمه حوادث و … توجه ندارند که بررسی‌ها نشان از آن دارد بسیاری از افراد اطلاعی نسبت به بیمه‌نامه‌های مرتبط با کسب و کار خود ندارند و در کنار آن آنچنان حوادث را به خود نزدیک نمی‌بینند و عموما معتقدند اتفاق برای دیگری رخ می‌دهد.

از بیمه‌نامه‌هایی که به نظر می‌رسد برای کسب و کارهای برخط و کسب و کارهای خانگی مناسب است می‌توان به بیمه مسئولیت در قبال همکاران، تجهیزات الکترونیکی همچون موبایل، کامپیوتر و دوربین و بیمه حوادث اشاره کرد.

حال جای سوال است که چرا از بیمه تجهیزات الکترونیکی یاد شده است، در این باره باید گفت، حجم قابل توجهی از فعالیت کسب و کارهای اینترنتی به معرفی محصول و خدمات در فضای مجازی است که امروزه افراد با یک موبایل یا دوربین، میکروفون‌های خانگی و کامپیوتر شخصی به تولید محتوا می‌پردازند و از این طریق به جذب مشتری و افزایش فروش توجه ویژه‌ای دارند که اگر این تجهیزات بیمه نباشد، با نوسان نرخ تورم در اقتصاد ایران، جبران خسارت مالی این دستگاه‌ها آنچنان آسان نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بیمه‌نامه تجهیزات الکترونیکی با مرکز ارتباط بیمه رازی به شماره 8287 تماس یا به شعب بیمه رازی در سراسر کشور مراجعه کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: