معاون وزیر امور خارجه صربستان در غرفه هلدینگ خلیج فارس:

امیدواریم هر چه زودتر به خرید مستقیم محصولات پتروشیمی ایران برسیم

امیدواریم هر چه زودتر به خرید مستقیم محصولات پتروشیمی ایران برسیم
کدخبر : 583829

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه صربستان در دیدار مشترک با مدیران شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که در غرفه این شرکت در هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با اشاره به حضور خود برای اولین بار در نمایشگاه ایران پلاست، گفت: امیدوارم با آمدن به این نمایشگاه و دیدار مستقیم، مشکلاتی که برای خرید محصولات پتروشیمی وجود دارد برطرف و موانعی موجود در این مسیر هموار شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، یگدا لازاروویچ با اشاره به حضور هیات همراه خود که رئیس اتاق بازرگانی و نماینده بانک مرکزی صربستان هم در آن حضور دارد، گفت: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا در رویدادی که قرار است به زودی در صربستان برگزار می‌شود، این موانع برطرف گردد و شاهد حضور شرکت‌های ایرانی و به خصوص هلدینگ خلیج فارس باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر مسیر مستقیم خرید محصولات پتروشیمی از ایران فراهم شود. حسن نشان زاده مقدم، معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار شرکت صنایع پتروشیمی، در این نشست مشترک با تاکید بر اینکه هلدینگ خلیج فارس توان رقابت با قدرتمند‌ترین شرکت‌های پتروشیمی جهان را دارد، افزود: دسترسی به منابع نفت و گاز و توانمندی در ساخت انواع مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها قدرت رقابت ما را بیشتر کرده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۵ میلیارد دلار پروژه در هلدینگ خلیج فارس تعریف شده است که در چند سال آینده به بهره برداری می‌رسند، افزود: هلدینگ خلیج فارس توان تولید همه محصولات پتروشیمی را دارد و همزمان علاقه‌مند به همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک برای احداث مجتمع‌های پتروشیمی در داخل ایران و یا مجتمع‌های فراسرزمینی را دارد. نشان زاده با اشاره به رابطه حسنه‌ای که بین ایران و صربستان وجود دارد، گفت: علاقه زیادی به توسعه همکاری و فروش محصول در اروپای شرقی داریم و امیدواریم کمیته و کمیسیون مشترک بین ایران و صربستان هر چه زودتر تشکیل و به نتیجه برسد.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار شرکت صنایع پتروشیمی همچنین اظهار امیدواری کرد که فرآیندهای قانونی و حقوقی در مسیر مبادلات مستقیم تجاری بین ایران و صربستان تسهیل و امکان تبادل تجاری مستقیم و بدون واسطه محصولات پتروشیمی فراهم شود. نشان زاده خاطر نشان کرد: امیدواریم شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان رگولاتور زمینه‌های همکاری مشترک را فراهم و هر چه زودتر کمیته مشترک تشکیل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: