با حضور رئیسی؛

نیروگاه «شهید حاج احمد کاظمی» شرکت فولاد مبارکه افتتاح شد

نیروگاه «شهید حاج احمد کاظمی» شرکت فولاد مبارکه افتتاح شد
کدخبر : 584068

دقایقی پیش نیروگاه «شهید حاج احمد کاظمی» شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان اولین واحد نیروگاهی کلاس F صنایع در محل مصرف به دست رئیس‌جمهور راه‌اندازی شد.

 در ادامه بازدید سید ابراهیم رئیسی از شرکت فولاد مبارکه، فاز اول گازی نیروگاه «شهید حاج احمد کاظمی»، اولین واحد نیروگاهی کلاس F صنایع در محل مصرف به دست رئیس‌جمهور راه‌اندازی شد.

هدف از احداث این نیروگاه تامین پایدار برق فولاد مبارکه و کمک به رفع ناترازی و تامین انرژی در شبکه سراسری است.

فاز اول گازی این نیروگاه با رکوردزنی در ساخت در کمتر از ۱۸ ماه و با مشارکت ۷۲ شرکت ایرانی با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه طراحی و ساخته شده است.

نیروگاه «شهید حاج احمد کاظمی» شرکت فولاد مبارکه از دو واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی، یک واحد بخار ۳۰۰ مگاواتی و ۲ واحد بویلر بازیافت حرارتی تشکیل شده است که در مجموع می‌تواند ۹۱۴ مگاوات برق در ساعت تولید کند.

در حال حاضر در کل کشور ۱۰ هزار مگاوات ناترازی برق وجود دارد که با راه اندازی کامل این نیروگاه توسط فولاد مبارکه حدود ۱۰ درصد آن جبران خواهد شد.

در ساخت این نیروگاه از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است و با ۵۸ درصد راندمان داری بالاترین راندمان در بین نیروگاه‌های موجود در کشور است.

تامین پایدار انرژی در شرکت فولاد مبارکه، کاهش دغدغه‌های قطعی برق خصوصا در زمان پیک مصرف، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی بخصوص کربن به میزان ۱۵ درصد و کاهش قابل توجه میزان مصرف آب و گاز برای تولید برق از ویژگی‌های قابل‌توجه این پروژه است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: