مناطق آزاد

رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی «کیش؛ بهشت خانواده»

رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی «کیش؛ بهشت خانواده»
کدخبر : 585000

با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، از پوستر و فراخوان نخستین جشنواره «کیش؛ بهشت خانواده» رونمایی شد.

در حاشیه برگزاری بیست و سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان‌های مناطق آزاد کشور، با حضور حجت‌اله عبدالملکی، رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و ائمه جمعه این جزیره از پوستر نخستین جشنواره ملی «کیش؛ بهشت خانواده» رونمایی شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس این جشنواره با اشاره به نقش تاثیرگذار کیش در برهه‌های مهم تاریخ فرهنگی، اجتماعی، گردشگری در ایجاد نشاط عمومی کشور گفت: جزیره کیش این فرصت را پیدا کرده که به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در مسیر ثبت دقایق و خاطره‌‌ها و به حرمت جایگاه والا و ویژه خانواده در جامعه ایرانی، اقدام به برگزاری جشنواره مذکور کند.

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور ادامه داد: نخستین جشنواره ملی کیش؛ بهشت خانواده‌ در ۳ بخش فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای، عکس و پوستر برگزار خواهد شد تا در مسیر به رخ کشیدن هر چه بیشتر جاذبه‌های دیداری، از منظر هنر و با محوریت موضوع مهم خانواده، گام تازه ای را بردارد.

فاطمیان‌پور با اشاره به موضوعات جشنواره کیش؛ بهشت خانواده‌ها عنوان کرد:خانواده، کیش و‌ محیط زیست،خانواده، کیش و نشاط اجتماعی و حریم خانواده، کیش و احترام به قانون؛ موضوعات محوری این رویداد را تشکیل می‌دهند.

وی همچنین اهداف برگزاری جشنواره را نمایش تحکیم بنیان خانواده ایرانی با زبان هنر، استفاده از ظرفیت هنری برای ارتقای فرهنگ و استفاده از توان گردشگری جزیره کیش، کشف و شناخت استعدادهای هنری در بخش‌های مختلف و بهره‌گیری از محتوای تولید شکل گرفته در مسیر ارتباط موثر میان جزیره کیش و سرزمین اصلی و در نهایت ایجاد روحیه رقابت هنری با نتیجه غایی نگاهی به وجوه مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی، برشمرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان ضوابط شرکت در بخش عکس این جشنواره، خاطرنشان کرد: هر عکاس می‌تواند ۵ تک‌عکس برای شرکت در جشنواره ارائه کند و عکس‌ها باید با یکی از موضوعات قیدشده در فراخوان و یا پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی آنها مرتبط باشند.

فاطمیان‌پور همچنین با اشاره به اینکه تمامی عکس‌های ارسالی باید با فرمت جی پی جی، ضلع بزرگ ۲۰۰۰ پیکسل و حجم حداکثر ۲ مگابایت باشند، خاطرنشان کرد: عکس‌ها باید بدون واترمارک باشند و پس از ارسال عکس‌ها به جشنواره، دبیرخانه امکان هرگونه بهره‌برداری از آنها را با ذکر نام عکاس برخوردار خواهد شد.

رئیس نخستین جشنواره کیش، بهشت خانواده تصریح کرد: عکس‌های گرفته‌شده با تلفن همراه بصورت جداگانه داوری خواهند شد و علاقه مندان پس از تکمیل فرم ثبت‌نام در تارنمای festival.kish.ir عکس‌های خود را در فضای تعیبه‌شده در نشانی یادشده بارگذاری کنند.

فاطمیان‌پور در ادامه از مقررات شرکت در بخش فیلم کوتاه جشنواره (فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای) گفت و افزود: مدت زمان فیلم‌ها نباید بیشتر از ۱۰۰ثانیه باشد و فیلم‌های شرکت‌کننده باید با محوریت موضوعات قیدشده در فراخوان باشند.

وی با تاکید بر اینکه هر شرکت‌کننده امکان ارسال ۳فیلم به جشنواره را دارا است و کارگردان ملزم است فیلم، نام فیلم، نام کارگردان و شماره تلفن همراه و ایمیل خود را در تارنمای festival.kish.ir بارگذاری کند؛ بیان کرد: تمامی فرمت‌های ویدیویی مرسوم در این رویداد پذیرش می‌شوند و پس از ارسال فیلم‌ها به جشنواره، دبیرخانه امکان هرگونه بهره‌برداری از آنها را با ذکر نام فیلمساز خواهد داشت.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ضوابط شرکت در بخش پوستر جشنواره گفت: محتوای پوسترها باید حول محور موضوعات مندرج در فراخوان باشد، پوسترها باید به صورت عمودی باشند، هر شرکت‌کننده امکان ارسال حداکثر ۲پوستر را خواهد داشت، پوسترها باید با فرمت جی پی جی به جشنواره ارسال شوند و علاقه مندان پوسترهای خود را بعد از تکمیل فرم ثبت‌نام در تارنمای festival.kish.ir بارگذاری کنند.

فاطمیان‌پور با بیان این که تمامی حقوق مادی و معنوی اثر برای ارسال کننده محفوظ است؛ افزود: تبعات حقوقی ارائه آثاری که متعلق به غیر باشد، بر عهده ارسال‌کننده خواهد بود و دبیرخانه جشنواره امکان هرگونه بهره‎برداری از آثار ارسال شده را (با ذکر نام مولد) برای خود قائل است و محدودیت سنی برای شرکت در هیچکدام از بخش‌ها وجود ندارد، محدودیتی برای شرکت افراد در بخش‌های مختلف جشنواره لحاظ نشده و هر متقاضی امکان حضور در تمامی بخش‌های جشنواره را دارا است.

وی همچنین با اعلام این خبر که بخش ویژه جشنواره به «کیشوندان» و تولیدات آنان در ۳بخش رویداد اختصاص دارد؛ افزود: پایان زمان ارسال آثار و آغاز داوری این رویداد ۲۲ آذر ۱۴۰۲ تعیین شده است و آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان نیز ۱۴ دی ۱۴۰۲، همزمان با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در جزیره کیش برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش جوایز بخش ملی را در هر بخش ۳نفر اول، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۵۰ میلیون ریالی، ۳ نفر دوم، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی و ۳ نفر سوم، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۰۰میلیون ریالی عنوان کرد.

فاطمیان‌پور همچنین جوایز نفرات برتر بخش ویژه (آثار برتر کیشوندی) را در هر بخش، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۵۰ میلیون ریالی اعلام کرد و افزود: جوایز بخش «عکس تلفن همراه» هم برای ۳ نفر برتر در این بخش، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۵۰ میلیون ریالی تعیین شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: