ایمیدرو

بومی‌سازی و استفاده از توانمندی‌های داخلی در ایمیدرو پیگیری می‌شود/ صرفه‌جویی ارزی ۱.۷ میلیارد دلاری در سه سال گذشته

بومی‌سازی و استفاده از توانمندی‌های داخلی در ایمیدرو پیگیری می‌شود/ صرفه‌جویی ارزی 1.7 میلیارد دلاری در سه سال گذشته
کدخبر : 585799

رئیس هیات عامل گفت: ایمیدرو با همراهی شرکت‌های تابعه، سیاست بومی‌سازی و استفاده از توانمندی‌های داخلی را به عنوان یکی از اقدامات توسعه ای در دستور کار خود قرار داده است و به صورت جدی آن را دنبال می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «محمدرضا موثقی‌نیا» معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: بومی سازی از جنبه های مختلف از جمله مقابله با تحریم‌ها، فناوری و ضرورت توسعه آن، فعال کردن ظرفیت های خالی صنایع و همچنین کمک به اشتغال زایی در کشور مورد اهمیت است.

به گفته وی، محور برنامه های بومی سازی این سازمان بر افزایش خوداتکایی، ارتقای توان ساخت داخلی و حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی استوار است.

رییس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان‌کرد: این سازمان در راستای تقویت و تسهیل افزایش مشارکت سازندگان داخلی و بومی‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی کشور به‌ویژه در معادن، شرکت های فولادی و همچنین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند، اقداماتی را در چند سال اخیر با جدیت پیگیری و عملیاتی کرده است.

وی ادامه‌داد: با اجرای برنامه های بومی سازی و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخل، بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در سه سال گذشته (۱۴۰۱-۱۳۹۹) توسط شرکت های تابعه ایمیدرو، صرفه جویی ارزی به دست آمده است.

موثقی نیا ادامه داد: برنامه‌ریزی برای صرفه جویی ارزی به میزان حدود۷۰۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۲، انجام هماهنگی های لازم برای تأسیس صندوق پژوهش و فناوری فولاد (با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و با مشارکت شرکت های فولادی کشور) به‌منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، سازندگان داخلی و نیز تسهیل گری طراحی، ساخت و تولید داخل، بخش دیگری از برنامه بومی سازی ایمیدرو است.

پوشش ۱۰ هزار میلیارد ریالی ضمانت‌نامه ای صندوق پژوهش و فناوری فولاد

موثقی‌نیا توضیح‌داد: صندوق پژوهش و فناوری فولاد تا پایان امسال، مجوز ثبت و عملیاتی شدن فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت کرده و برای پوشش ضمانت‌نامه ای تا سقف 10 هزار میلیارد ریال فعالیت های ساخت و تولید داخل را حمایت و پشتیبانی می‌کند.

برنامه بومی‌سازی دامپتراک ۱۲۰ تنی برقی

معاون وزیر صمت با اشاره به راهبری ایمیدرو برای ساخت داخل ماشین آلات معدنی، گفت: به عنوان نمونه می توان به بومی سازی دامپتراک 60 تنی که اکنون به مرحله تولید رسیده اشاره کرد. همچنین بومی سازی دامپتراک 120 تنی برقی که از سال گذشته مراحل اجرایی طراحی آن شروع شده است، پیش بینی می شود سال آینده ساخت نخستین نمونه از آن به اتمام برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: