بازار مشتقه

ارزش معاملات بازار مشتقه بورس کالا از ۲.۵ همت عبور کرد

ارزش معاملات بازار مشتقه بورس کالا از ۲.۵ همت عبور کرد
کدخبر : 585927

در مهر امسال ۲۶۲ هزار قرارداد آتی و اختیار معامله بر پایه دارایی های مختلف به ارزش ۲.۵ همت در بازار مشتقه بورس کالای ایران منعقد شد.

 ارزش معاملات بازار مشتقه بورس کالای ایران در مهر امسال از ۲ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان فراتر رفت. حجم قراردادهای منعقده در بازار آتی و اختیار معامله نیز ۲۶۲ هزار و ۶۳۹ قرارداد بود.

در جریان معاملات مهر، تعداد ۱۶۹ هزار و ۲۸ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد و ارزش بیش از یک هزار و ۶۶ میلیارد تومانی برای آن به ثبت رسید.

زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی توانست مقام نخست معاملات را در حجم و دوم را پس از صندوق طلا در ارزش از آن خود کند. معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید آبان و اسفند ۱۴۰۲ و اردیبهشت ۱۴۰۳منعقد کردند.

این گزارش می‌افزاید: انعقاد ۵۶ هزار و ۱۲۵ قرارداد آتی صندوق طلا در ۶ سررسید مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین، خرداد و مرداد ۱۴۰۳ نیز ارزش بیش از یک هزار و ۴۲۷ میلیارد تومانی را در بازار به ثبت رساند. این دارایی پایه رتبه نخست را در ارزش و دوم را در حجم معاملات ماهانه به دست آورد.

همچنین در نخستین ماه پاییز با استقبال سرمایه گذاران از ابزارهای مالی تعریف شده در حوزه شمش طلا، ۱۸ هزار و ۴۵۲ قراراد آتی شمش طلا در ۵ سررسید ۲۹ مهر، ۳۰ آبان، ۲۸ آذر و ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ و ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳با ارزش بیش از ۶۸.۱ میلیارد تومان منعقد شد.

بر این اساس در ۳ سررسید تحویل مهر، آذر و اسفند امسال نیز ۲ هزار و ۳۰۷ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد و ارزش بیش از ۹.۶ میلیارد تومان برای آن به ثبت رسید.

پسته بادامی به عنوان دارایی تازه وارد این بازار که مهر ماه معاملات آن در بستر بورس کالا آغاز شد ۲۴۶ قرارداد به ارزش یک میلیارد و ۷۴ میلیون تومان در ۲ سررسید آذر و بهمن ۱۴۰۲ ثبت کرد.

در مهر ماه همانگونه که گفته شد ۱۶ هزار و ۶۳۹ قرارداد اختیار معامله و اختیار آتی به ارزش ۲ میلیارد و ۷۳۲ میلیون تومان منعقد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: