در گزارشی از سوی معاونت مسکن و ساختمان تشریح شد؛

ساماندهی مشاوران املاک و سکوهای انتشار آگهی املاک مسکونی

 ساماندهی مشاوران املاک و سکوهای انتشار آگهی املاک مسکونی
کدخبر : 587709

بخشی از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بخش تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات، ساماندهی مشاوران املاک و اصلاح صلاحیت درخواست‌کنندگان مجوز بنگاه مشاور املاک و ساماندهی سکوهای انتشار آگهی املاک مسکونی تشریح شد.

معاونت مسکن و ساختمان در گزارشی بخشی از عملکرد آن معاونت را در بخش تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات، ساماندهی  مشاوران املاک و اصلاح صلاحیت درخواست‌کنندگان مجوز بنگاه مشاور املاک، و ساماندهی سکوهای انتشار آگهی املاک مسکونی، تشریح کرد.

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با هدف کنترل بازار املاک و مستغلات در سطح تمامی استان‌های کشور، دبیرخانه کارگروه استان‌ها را تشکیل داد. این کارگروه طبق دستورالعمل اجرایی تدوین شده چهار موضوع ساماندهی بنگاه‌های مشاوران املاک، شناسایی و برخورد با اخلال‌گران عرضه مسکن و زمین، شناسایی و برخورد با اخلالگران عرضه مسکن و زمین، تسریع در شناسایی خانه‌های خالی و پیگیری وام ودیعه مسکن در استان‌ها را پیگیری و عملیاتی کرد.

بازرسی از ۱۷۶ هزار و ۵۳۲ مشاور املاک فعال در سطح استان‌های کشور  

ساماندهی مشاوران املاک و همکاری در اصلاح درخواست‌کنندگان مجوز بنگاه مشاور املاک بخشی از سیاستگذاری معاونت مسکن و ساختمان برای ساماندهی بازار املاک و استان‌هاست. در این رابطه به منظور ساماندهی بنگاه‌های مشاوران املاک و برخورد با مشاوران املاک متخلف از ظرفیت دستگاه‌های متعدد و ذی ربط استفاده شده است و این روند تداوم دارد.

پلمپ ۷۰۴۴ مشاور املاک متخلف در سطح کشور

بر همین اساس، تاکنون ۹۷ هزار و ۶۶۶ بازرسی از ۱۷۶ هزار و ۵۳۲ مشاور املاک فعال در سطح استان‌های کشور انجام شد که این موضوع منجر به پلمپ ۷ هزار و ۴۴ مشاور املاک متخلف و اخذ جریمه تعزیراتی به میزان ۲۱۴.۴ میلیاردتومان شده است.

نحوه درج آگهی در سکوهای انتشار آگهی املاک از طریق وزارت راه به وزارت صمت اعلام شد

پیگیری ساماندهی و مدیریت سکوهای انتشار آگهی املاک مسکونی از دیگر اقداماتی است که معاونت مسکن و ساختمان در برنامه و اجرا قرار داد. بر این اساس، ضوابط ساماندهی و مدیریت سکوهای انتشار آگهی املاک مسکونی و نحوه درج آگهی در این سکوها توسط وزارت راه و شهرسازی به وزارت صمت اعلام و جلسات متعددی با  دستگاه‌های مربوطه برگزار شد. در سکوهای انتشار آگهی املاک مسکونی امکان احراز هویت ثبت‌کننده آگهی و همچنین ثبت ملک آگهی شده در سامانه ملی املاک و اسکان به شکل اختیاری ایجاد شده است. همچنین، اقدامات لازم برای توسعه امور مربوط به ساماندهی و مدیریت سکوهای انتشار آگهی جهت کاهش اثرات منفی این سکوها در دستور کار قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: