رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون:

از فعالیت های صنعتی و تعاونی استان قزوین حمایت می کنیم

کدخبر : 589867

سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه ارزیابی عملکرد مدیریت شعب استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین از جمله استان های صنعتی کشور است، سهم استان در بخش صنعت کشور چندین برابر سهم مساحت جغرافیایی است و همین تمرکز سرمایه، نیروی کار و فرآیندهای تولیدی اقتضا می‌کند […]

 

سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه ارزیابی عملکرد مدیریت شعب استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین از جمله استان های صنعتی کشور است، سهم استان در بخش صنعت کشور چندین برابر سهم مساحت جغرافیایی است و همین تمرکز سرمایه، نیروی کار و فرآیندهای تولیدی اقتضا می‌کند فرآیندهای تامین مالی از سوی ارکان بازارهای مالی و پولی کشور اهمیتی خاص در استان داشته باشد.

وی افزود: با توجه به این که استان به لحاظ صنعتی بودن در فرآیند بانکداری نیز تا حد زیادی مصرف گرا است ستاد بانک نیازهای مصرفی واحدهای صنعتی، تولیدی و تعاونی استان را تامین می نماید و به ویژه طرحهای تولیدی و اشتغال زایی که در قالب تبصره ۱۸، ماده ۵۲ و سفرهای استانی هیات دولت معرفی می شوند نیز مورد حمایت واقع می شوند، با این وصف استان نیز باید به گونه ای جریان مصارف و منابع را تنظیم نماید که نسبت مصارف به منابع به حد متعارف شبکه بانکی نزدیک باشد.

فتاحی تاکید نمود: مقایسه نسبت مصارف به منابع در بانک توسعه تعاون استان با سایر بانکهای توسعه ای و تخصصی نیز می تواند در شناسایی وضعیت پولی و بانکی استان موثر باشد، البته آنچه از آمارها برمی‌آید نیز نیاز و اشتهای بالای واحدهای تولیدی و صنعتی برای سرمایه در گردش و عملیات توسعه ای است.

این مقام بانکی گفت: استان دو درصد شعب بانک توسعه تعاون و ۱٫۶ درصد نیروهای اجرایی در سطح کشور را در اختیار دارد در حالی که سهمی ۱٫۲ درصدی از منابع بانک و سهمی ۱٫۹ درصدی مصارف بانک را دارد، گرچه ۴۹ درصد منابع استان ارزان قیمت است و به ظاهر ترکیب منابع سپرده ای در وضعیتی مناسب است، اما ضرورت تحقق برنامه های تجهیز منابع نیز بسیار مهم است.

در ادامه کریم میرزاخانی سرپرست معاونت مدیر عامل در امور استانها و بازاریابی گفت: «مراقب یکدیگر باشید . سرمایه واقعی بانک ما ،اعتماد، صداقت، صمیمیت، شفافیت، ایمان و رفتار شایسته با همکاران و مشتریان بانک است»

وی افزود: صنعت بانکداری درهزاره سوم یکی ازصنایع مهم وتخصصی بوده که پیشبرد اهداف مورد نظر و ایفای مسئولیت‌هایاجتماعینیازمند استفاده ازفناوری های نوین، شهروندمداری، استفاده بهینه ازظرفیت‌های سرمایه انسانی، آینده نگری، تبلیغات وخدمات متمایزاست.

میرزاخانی گفت: باعنایت به تغییرات انجام شده درسطوح مدیریتی دراستان قزوین، درحال حاضر در استان وحدت فرماندهی و وحدت هدایت وجود دارد. انتظار است در استانی با این ویژگی کنش عقلانی معطوف به هدف مد نظر باشد. از طرفی دیگر سه اصل انگیزشی کارکنان ( پاداش ، به رسمیت شناختن و تقویت ) نیز در راستای کمک به تحقق برنامه ها و اهداف ابلاغی توسط مدیران ارشد بانک مورد توجه و اعمال گردیده است. چرا استان با وضعیت ممتاز جغرافیایی و نزدیکی به پایتخت، بعنوان یکی از مراکز مهم صنعتی، دارای مزیتهای فراوان در زمینه دامپروری و پرورش طیور به وضع مطلوب نائل نشده است. تقسیم کار در میان ارکان مدیریتی و اجرایی استان، شایسته سالاری همراه با تعهد اخلاقی وکاری و یکپارچگی می تواند کمک موثری به استان برای تحقق اهداف باشد.

این مقام بانکی ادامه داد: در راستای بهبود تدریجی و مستمر توجه به نظریات کایزن میتواند اثربخش باشد، از اینرو انجام برخی اقدامات قابل توصیه است، فعالیت هایی که هزینه زا هستند و ارزشی تولید نمی کنند می بایست حذف گردد، بعبارتی از اتلاف منابع جلوگیری نماییم، فعالیت‌هایی که به شکلی در جای دیگری به صورت موازی انجام می شود تلفیق گردد که در واقع موجب جلوگیری از فشار و استفاده بیش از حد از منابع می‌گردد. آن دسته از فعالیت‌هایی که برای تکمیل و بهبود سطح کیفی خدمات لازم هستند به فعالیتهای مدیریت شعب استان افزوده شود که در واقع جلوگیری از استفاده نادرست از منابع است.

میرزاخانی گفت: چنانچه استان نیاز به اعمال تغییراتی از نوع ساختاری ، رفتاری و فنی دارد باید اعلام نماید تا در راستای کارآمدی و تعالی عملیاتی تصمیم گیری و اقدامات لازم بعمل آید.

وی خاطر نشان کرد: استان تا تحقق اهداف کمی فاصله داشته است، تیم مدیریتی استان با اراده است و این تیم کاملا مشتاق و با انگیزه است تا سهم خود را در کسب دستاورهای مناسب ایفا نماید، امور استانها وشعب و اداره کل امور مشتریان وتوسعه بازار نیز تجارب ودانش خود را در اختیار استان قرار می دهد.

میرزاخانی تصریح نمود: تکمیل بودن تیم مدیریتی شعب و مدیریت شعب استان، سهم بالای وصولی ها در تسهیلات پرداختی سال‌جاری ، نسبت ۴۹درصدی منابع ارزان قیمت به کل منابع، نسبت مناسب npl و نسبت۸۰ درصدی تسهیلات بخش تعاون به کل تسهیلات از نقاط قوت استان است.

دراین جلسه حسن شریفی-معاون مدیرعامل در امور عملیات بانکی، شهرام بخشا-معاون مدیرعامل در امور برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، محمد سلمانی-معاون مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی و محمد ذوالفقاری سرپرست معاونت مدیرعامل در امور حقوقی و نظارت ، هادی بخت یار رئیس اداره کل راهبری و پشتیبانی استان ها و شعب و امیر میرشفیعی رئیس اداره کل برنامه ریزی و مدیریت عملکرد مطالبی را در خصوص عملکرد استان ارائه دادند.

ایرج طاهرخانی مدیر شعب استان قزوین، محمد یزدی معاون مدیریت شعب استان قزوین، روح اله طاهر خانی رئیس شعبه مرکزی قزوین، رسول محمدی رئیس شعبه شهر صنعتی البرز، غلامرضا فروتن رئیس شعبه شهید رجایی قزوین و داریوش شاهی رئیس شعبه آبیک نیز مطالب مهمی را در خصوص عملکرد و برنامه های بهبود ارائه نمودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: