مدیرعامل موسسه اعتباری ملل بیان کرد

​فاطمه زهرا (س) الگویی از پاکدامنی، تقوا، تعهد و عطوفت است

کدخبر : 591109

در جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل و تعدادی از همکاران خانم به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) در ساختمان مرکزی برگزار شد مدیرعامل موسسه ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) به بیان خصوصیات و سیره فاطمی پرداخت و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در کنار ایفای نقش خانوادگی، اجتماعی، خانه‌داری به نقش فرزند پروری نیز اهمیت فراوانی قائل بودند و در تربیت فرزندان خود اهتمام ویژه‌ای داشتند. در حدیث گرانبهای کسا ایشان فرزندان خود را با مهربانی بدینگونه خطاب قرار می دادند ای فرزندم، نور دیده‌ام، میوه دلم و به این شکل احساس محبت و صمیمیت را انتقال می‌دادند.

آقای جوادی در رابطه با تربیت فرزندان اظهار داشتند: برای تربیت فرزندان می‌بایست با آنها رابطه دوستانه برقرار کنیم. خداوند در دعاهای ماثوره اعلام می دارد: (یا رفیق من لا رفیق له) یعنی پروردگار نیز برای ارتباط بیشتر انسان‌ها با خود مساله رفاقت را بیان می‌کند در اینجا می‌توان راحت گفتگو کرد خواسته ها را گفت و راهنمایی کسب کرد.

ایشان در خصوص تربیت فرزندان افزود: همه والدین برای بهبود زندگی فرزندان خود از هر کوششی دریغ نمی‌نمایند و برای آینده بهتر برای فرزندان خود برنامه‌ریزی‌های لازم را اجرا می‌کنند لکن نقش بارز مادر در تربیت فرزندان تاثیر بسزایی دارد. مادران می‌بایست زمینه مناسبی برای تربیت فرزندان ایجاد نمایند و اگر در این خصوص سستی کنند در تربیت فرزند موفق نخواهند بود.

مدیرعامل موسسه استفاده از علم و تکنولوژی در تربیت فرزند را ضروری دانست و گفت: در تربیت فرزندان می بایستی از علم روز و تکنولوژی استفاده بهینه کرد اما نحوه استفاده و زمان را برای آنها تشریح کنیم تا از مسیر تربیت خارج نشوند. امروزه در سراسر جهان علم حرف اول را می‌زند و کسانی در این کارزار پیروز خواهند شد که علم روز و تکنولوژی را به عنوان بازوی کمکی در تربیت فرزندان خود قرار دهند و از آن به خوبی استفاده نمایند.

آقای جوادی با اشاره به اهمیت فرزندآوری و جوانی جمعیت گفت: در حال حاضر کشور به سمت پیری در حال گذران است و دولت و مجلس محترم قوانین را برای جلوگیری از این مورد وضع کردند که موسسه نیز ضمن پرداخت وام به مردم از جوانی جمعیت حمایت کرده و مشوق هایی در این مهم برای همکاران علی الخصوص بانوان همکار ایجاد نموده ایم و خود را متعهد می دانیم که مانند گذشته هیچگونه حقی از آنها در زمان بارداری و فرزندآوری ضایع نشود و در جایگاه خود که قبل از فرزندآوری مشغول بوده اند به کار گمارده شوند.

وی با ذکر حدیثی از امام کاظم علیه السلام بیان داشت: که برای یک زندگی خوب باید از رذائل دوری و فضایل را در خانواده محکم‌تر نماییم. در زندگی باید عقل خود را افزایش دهیم و از آن برای هدایت بهره ببریم و نسبت به فعالیت خود در جامعه اقدام نماییم که در مسیر کمک به دیگران، رفع نیاز مردم حرکت کنیم. خداوند فرموده: از شما حرکت از من برکت.

ایشان در خاتمه ضمن تبریک مجدد ولادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در روز ولادت حضرت، شقی‌ترین افراد باعث شهادت حدود ۱۰۰ نفر از مردم عزیزمان که برای گرامی داشت شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی به کرمان رفته بودند شدند و کام ملت ایران را تلخ کردند و ان شاالله با ظهور حضرت بقیه الله الاعظم بر تمامی کفر و استکبار نائل خواهیم آمد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: